Campania de promovare a educatiei pentru media - rezultatele sondajelor realizate de catre autoritatea de reglementare din Croatia

19.12.2016


Trimiteteţi articolul prin email title=

Numărul copiilor care vizionează programe TV fără supravegherea unui adult este în scădere în Croaţia, conform rezultatelor sondajelor realizate de către autoritatea de reglementare croată

Agenţia pentru Media Electronică din Croaţia şi UNICEF au considerat, atunci când au lansat campania „Să alegem ce urmărim”, că sensibilizarea opiniei publice cu privire la importanţa educaţiei pentru media, alături de introducerea unor noi reglementări, ar putea contribui atât la protejarea copiilor, cât şi la îmbunătăţirea calităţii monitorizării conţinutului media. În urma derulării campaniei de promovare a educaţiei pentru media, în noiembrie 2016, a fost reluat sondajul privind vizionarea de programe audiovizuale de către copii din Croaţia, realizat prima dată în 2014. Rezultatele obţinute în urma derulării acestui sondaj au evidenţiat schimbări în modul în care copiii şi părinţii urmăresc programele difuzate la televizor. Majoritatea copiilor vizionează programele TV împreună cu familiile lor, doar 11 % dintre copii stând singuri în faţa televizorului. În urmă cu doi ani, unul din trei copii urmărea programele TV fără supravegherea unui adult. Aproape toţi părinţii, şi anume 93 %, recunosc şi cunosc semnificaţia semnelor de avertizare privind rating-ul de vârstă, în funcţie de care se clasifică programele audiovizuale. Conţinutul programului TV este elementul cel mai important pentru părinţi atunci când decid ce urmează să vizioneze copilul lor; 67% dintre părinţi au considerat utilă campania de promovare a educaţiei pentru media. Încă de la momentul iniţierii acestei campanii, obiectivul a fost acela de a sensibiliza părinţii, persoanele care au în grijă copii şi copiii cu privire la importanţa educaţiei pentru media şi de a evidenţia importanţa alegerii conţinutului adecvat vârstei copiilor. Conform evaluării părinţilor, 57% dintre copii petrec între o oră şi trei ore pe zi în faţa televizorului, ceea ce înseamnă mai mult decât timpul pe care îl petrec jucându-se cu prietenii lor sau studiind. Deşi părinţii au declarat că cei mici petrec dimineaţa mai mult timp în faţa televizorului, iar copiii mai mari seara, cifrele de audienţă arată că toţi copiii vizionează programe TV seara, între orele 21 şi 22. Vizionarea de conţinut audiovizual la TV este în declin în rândul copiilor de peste 13 ani, aceştia preferând să urmărească programe pe smartphone-uri, obicei adoptat, de altfel, şi de copiii cu vârste cuprinse între 4 şi 6 ani. Educaţia şi sporirea nivelului de educaţie în domeniul media sunt cele mai bune modalităţi de protejare a copiilor de conţinutul media care îi poate afecta grav. Portalul medijskapismenost.hr, lansat în iunie 2016, şi Recomandările pentru protecţia copiilor şi utilizarea în siguranţă a mijloacelor de comunicare electronice, elaborate în octombrie 2016 de către Agenţia pentru Media Electronică din Croaţia (http://www.e-mediji.hr/en/news/reco...), vor contribui, în continuare, la dezvoltarea educaţiei pentru media.

PDF - 400.8 ko
Infographics_RO

PDF - 405.7 ko
Infographics_EN