Decizia nr. 651 din 13.09.2012

13.09.2012


Trimiteteţi articolul prin email title=

privind somarea SOCIETĂŢII MEDIA GRUP SRL
Zalău, str. Cloșca, nr. 56, jud Sălaj

pentru postul de televiziune SĂLĂJEANUL TV

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 13 septembrie 2012, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Control și Digitalizare cu privire la emisiunea de știri difuzată de postul de televiziune SĂLĂJEANUL TV în ziua de 29 iulie 2012 și reclamația nr. 11688/29.07.2012 privind respectarea normelor de desfăşurare a referendumului de demitere a Preşedintelui României ce a avut loc în data de 29.07.2012.

Postul de televiziune SĂLĂJEANUL TV aparţine SC MEDIA GRUP SRL (licenţa audiovizuală nr. TV-C 534/07.09.2010 şi decizia de autorizare nr. 1790.0/22.09.2011).

În urma analizării raportului de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 8, lit. b) și c) din Decizia nr. 586/2012 pentru reflectarea pe posturile de radio şi televiziune a referendumului privind demiterea Preşedintelui României.

Potrivit dispoziţiilor invocate:
Art. 8- De la încheierea campaniei pentru referendum şi până la ora închiderii urnelor sunt interzise:
b) dezbateri şi comentarii privind desfăşurarea campaniei pentru referendum;
c) îndemnuri de a vota pentru sau împotriva demiterii Președintelui României

În fapt, în ziua de 29.07.2012, începând cu ora 11:00, postul de televiziune Sălăjeanul TV a difuzat știrea cu titlul „Oficialii sălăjeni la vot” în care președintele Consiliului Județean Sălaj, totodată președinte al PSD Sălaj, Tiberiu Marc, a exprimat modul în care acesta a votat la referendumul pentru demiterea Preşedintelui României, organizat în aceeași zi.

Redăm din raportul de monitorizare:
Răspunzând întrebării reporterului „ pentru ce ați votat azi?”, președintele CJ Sălaj a dat următorul răspuns: „Eu am votat Da şi am votat pentru că sunt convins că votul de astăzi este cel puţin la fel de important ca şi cel din 10 iunie. Sălăjenii au fost atunci într-un număr mare la vot şi îi îndemn să meargă şi astăzi să voteze pentru că tot ceea ce se va întâmpla în comunităţile lor, toate angajamentele primarilor şi tot ceea ce înseamnă dorinţa de mai bine are legătură cu votul de astăzi, chiar dacă unii vor să dea impresia că nu-i aşa. Deci, eu îi îndemn pe sălăjeni sa meargă şi să voteze, să folosească această opţiune de vot şi îi asigur că acest vot este pentru ei foarte important. Este foarte important ca în viitor să fie locuri de muncă, este important ca veniturile să se păstreze şi să crească, este important ca bunăstarea despre care vorbim să se realizeze. Toate astea se pot face într-o atmosferă de linişte. Votul de astăzi este un vot care are legătură cu această stare. Va fi, începând de mâine, linişte sau va continua o confruntare politică care poate să dureze ani de zile? Deci, îndemnul meu pentru sălăjeni este: să meargă şi să voteze, să lase cele zece - cinsprezece minute necesare unui vot şi să-l folosească, pentru că următorii doi ani, doi ani şi jumătate sunt foarte importanţi pentru ei şi pentru noi toţi, iar votul de astăzi poate determina ceea ce se va întâmpla mai cu seamă în viitor.”

Analizând raportul de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că în cadrul emisiunii informative difuzate în ziua de 29.07.2012 pe postul de televiziune Sălăjeanul TV, au fost făcute comentarii privind desfășurarea campaniei pentru referendum, iar publicul a fost îndemnat să voteze pentru demiterea Președintelui României, deşi campania pentru referendumul privind demiterea acestuia se încheiase.

Faţă de această situaţie, membrii Consiliului au propus şi au votat sancţionarea radiodifuzorului cu somaţie publică pentru încălcarea prevederilor art. 8, lit. b) și c) din Decizia C.N.A. nr. 586/2012 pentru reflectarea pe posturile de radio și televiziune a referendumului privind demiterea Președintelui României.

În temeiul şi cu respectarea dispoziţiilor art. 10 din Decizia nr. 586/2012 pentru reflectarea pe posturile de radio şi de televiziune a referendumului privind demiterea Președintelui României şi ale art. 91 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor art. 15 din aceeaşi lege,

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea

DECIZIE:

Art. 1: Radiodifuzorul SOCIETATEA MEDIA GRUP SRL, titular al licenţei audiovizuale nr. TV-C 534/07.09.2010 şi al deciziei de autorizare nr. 1790.0/22.09.2011, pentru postul SĂLĂJEANUL TV, se sancţionează cu somaţie publică pentru nerespectarea prevederilor art. 8, lit. b) și c) din Decizia CNA nr 586/2012 pentru reflectarea pe posturile de radio și televiziune a referendumului privind demiterea Președintelui României.

Art. 2. În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, prezenta decizie poate fi atacată direct la secţia de contencios administrativ a curţii de apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile de la comunicare.

Art. 3. Potrivit dispoziţiilor art. 93¹ alin. (1) şi (2) din Legea nr. 504/2002, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 333/2009, radiodifuzorul are obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text:

„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune SĂLĂJEANUL TV cu somaţie publică pentru încălcarea prevederilor din Decizia privind desfăşurarea campaniei pentru referendumul privind demiterea Preşedintelui României, întrucât a difuzat dezbateri şi comentarii referitoare la campania pentru referendum, după încheierea acesteia.”

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.