Decizia nr. 652 din 13.09.2012

13.09.2012


Trimiteteţi articolul prin email title=

privind somarea S.C. RAMIDONA S.R.L.,
cu sediul în CRAIOVA, Piaţa Constantin Brâncuş nr. 1-3 (spaţiu comercial),
bl. 4-5, et. 1, jud. Dolj

pentru postul GENERAL TV
CRAIOVA
, Piaţa Gării, bl. B4, et. 1, jud. Dolj

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 13 septembrie 2012, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Serviciul Inspecţie cu privire la respectarea de către postul de televiziune GENERAL TV a normelor privind reflectarea evenimentelor legate de referendumul pentru demiterea Preşedintelui României.

Postul de televiziune GENERAL TV aparţine radiodifuzorului S.C. RAMIDONA S.R.L. (licenţa audiovizuală nr. TV-C 487.2/22.10.2009, decizia de autorizare nr. 1667.0/16.02.2010 şi reautorizare nr. 1667.0-2/16.02.2010 eliberată la data de 17.07.2012).

În urma analizării raportului de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. RAMIDONA S.R.L. a încălcat prevederile art. 1 alin. (2) şi art. 8 lit. c) din Decizia nr. 586/2012 pentru reflectarea pe posturile de radio şi televiziune a referendumului privind demiterea Preşedintelui României.

Potrivit dispoziţiilor invocate:
„- art. 1 alin. (2) - Campania pentru referendumul naţional privind demiterea Preşedintelui României se încheie la data de 28 iulie 2012, ora 7.00;
- art. 8 - De la încheierea campaniei pentru referendum şi până la ora închiderii urnelor sunt interzise:
(...) c) îndemnuri de a vota pentru sau împotriva demiterii Președintelui României.”

În fapt, în ziua de 28.07.2012, începând cu ora 19:35, postul de televiziune GENERAL TV a difuzat o înregistrare a mitingului organizat de către USL la Craiova în data de 21.07.2012.

În cadrul acestui material a fost prezentat spectacolul ce a avut loc înaintea discursurilor susţinute de către liderii politici USL, precum şi discursul doamnei Rovana Plumb care îndemna publicul la schimbare. Pe scenă, alături de doamna Rovana Plumb, erau aproape toate personalităţile USL de la nivel local şi central.

Redăm din raportul de monitorizare: „Rovana Plumb: Vrem să eliberăm mediul de tot ceea ce înseamnă toxic, egal Traian Băsescu, iar pe data de 29 iulie și Vâlcea va spune - da - pentru România. Pe 29 iulie şi Mehedinţiul va spune - da - pentru România şi Doljul va spune - da - pentru România şi Gorjul va spune - da - pentru România. Toată Oltenia va spune - da - pentru România şi vă rugăm ca împreună să facem schimbarea. Acest om a făcut cel mai mare rău românilor. Vreți să plătească pentru ceea ce a făcut? Atunci pe 29 iulie să venim să votăm – da pentru România. Vreți să plătească Traian Băsescu care împreună cu Udrea, cu Videanu, cu Blejnar, cu Flutur i-au furat pe români şi România? Atunci pe 29 iulie să venim la vot şi să spunem - da - pentru România. Avem nevoie noi toți să fim împreună pentru că pe 29 iulie vrem să declarăm ziua independenței de Traian Băsescu. Așa să ne ajute Dumnezeu.
Vrei o țară ca afară? Hai la referendum”

Faţă de aceste aspecte, membrii Consiliului au apreciat că difuzarea după încheierea campaniei pentru referendum a unor imagini de la mitingul organizat de un participant la referendum, imagini care au redat un punct de vedere pro demiterii Preşedintelui României a fost făcută cu încălcarea dispoziţiilor art. 1 alin. (2) din Decizia nr. 586/2012 care interzic prelungirea campaniei electorale după data de 28 iulie 2012, ora 07:00.

De asemenea, Consiliul a constatat că în cadrul materialului difuzat ulterior datei la care s-a încheiat campania pentru referendum şi cu o zi înainte de ziua în care s-a desfăşurat acesta au fost adresate alegătorilor îndemnuri de a vota pentru demiterea Preşedintelui României, fapt interzis de prevederile art. 8 lit. c) din acelaşi act normativ.

Potrivit dispoziţiilor legale, de la încheierea campaniei şi până la ora închiderii urnelor sunt interzise îndemnuri de a vota pentru sau împotriva demiterii Președintelui României.

Faţă de aceste aspecte, constatând încălcarea dispoziţiilor legale în domeniu şi ţinând cont de criteriile de individualizare a sancţiunii prevăzute de art. 90 alin. (4) din Legea audiovizualului, membrii Consiliului au propus şi au votat sancţionarea radiodifuzorului cu somaţie publică.

În temeiul dispoziţiilor art. 10 din Decizia nr. 586/2012 pentru reflectarea pe posturile de radio şi televiziune a referendumului privind demiterea Preşedintelui României şi ale art. 91 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor art. 15 din aceeaşi lege,

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea

DECIZIE:

Art. 1: Radiodifuzorul S.C. RAMIDONA S.R.L., titular al licenţei audiovizuale nr. TV-C 487.2/22.10.2009, al deciziei de autorizare nr. 1667.0/16.02.2010 şi reautorizare nr. 1667.0-2/16.02.2010 eliberată la data de 17.07.2012, este sancţionat cu somaţie publică pentru încălcarea prevederilor art. 1 alin. (2) şi art. 8 lit. c) din Decizia nr. 586/2012 pentru reflectarea pe posturile de radio şi televiziune a referendumului privind demiterea Preşedintelui României.

Art. 2: În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, prezenta decizie poate fi atacată direct la secţia de contencios administrativ a curţii de apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile de la comunicare.

Art. 3: Potrivit dispoziţiilor art. 93¹ alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 333/2009, aveţi obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text:

"Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune GENERAL TV cu somaţie publică pentru încălcarea dispoziţiilor Deciziei privind desfăşurarea campaniei pentru referendumul privind demiterea Preşedintelui României, întrucât a difuzat imagini de la un miting electoral după încetarea campaniei pentru referendum.”

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.