Decizia nr. 780 din 22.11.2012

22.11.2012


Trimiteteţi articolul prin email title=

privind obligaţia S.C. ANTENA 3 S.A. de a acorda dreptul la replică domnului Mihai Răzvan Ungureanu

Către,

S.C. ANTENA 3 S.A.
Bucureşti, Şos. Bucureşti-Ploieşti nr. 25-27, et. 1, sector 1 C.U.I. R15971591

pentru postul de televiziune ANTENA 3-NEWS & CURRENT AFFAIRS

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 22 noiembrie 2012, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul de monitorizare, precum şi sesizările înregistrate sub nr. 13.800/28.09.2012 şi nr.14553/15.10.2012, formulate de domnul Mihai Răzvan Ungureanu prin care aceasta reclama faptul că, în cadrul mai multor ediţii ale emisiunilor „Sinteza zilei” (6 ediţii), „Subiectiv” (4 ediţii), „La ordinea zilei” (4 ediţii), „100 de minute” (o ediţie), „Ediţia de week-end” (o ediţie), „Q&A” (o ediţie) şi „Esenţial” (o ediţie) difuzate de S.C. ANTENA 3 S.A. în perioada 17 septembrie – 10 octombrie 2012, precum şi în cadrul emisiunilor informative din ziua de 22 septembrie 2012, a fost prejudiciat prin prezentarea unor fapte care nu corespund realităţii.

Postul de televiziune ANTENA 3 - NEWS & CURRENT AFFAIRS aparţine radiodifuzorului S.C. ANTENA 3 S.A. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 76.2/16.12.2003 şi decizia de autorizare nr. 882.0-1/24.06.2005).

În urma analizării raportului de monitorizare şi a reclamaţiilor formulate de persoana lezată, membrii Consiliului au decis obligarea postului radiodifuzorului S.C. ANTENA 3 S.A.la difuzarea unui drept la replică, în condiţiile prevăzute de dispoziţiile Codului audiovizualului.

Potrivit raportului de monitorizare, în cadrul emisiunilor menţionate, radiodifuzorul a prezentat mai multe informaţii cu privire la nişte presupuse cheltuieli de protocol efectuate de Guvernul României în perioada în care dl. Mihai Răzvan Ungureanu ocupa funcţia de prim-ministru.

Analizând întreaga documentaţie, membrii Consiliului au constatat că, în unele dintre aceste emisiuni, informaţiile considerate de petent ca fiind neadevărate au fost prezentate de post fără a fi însoţite de un punct de vedere al acestuia (conform prevederilor art. 40 alin. (1) din Codul audiovizualului), informaţii care, în opoziţie cu cele prezentate de postul de televiziune, ar fi putut oferi publicului posibilitatea să-şi formeze propria opinie asupra subiectului dezbătut.

În aceste condiţii, Consiliul a apreciat că postul ANTENA 3 a nesocotit prevederile din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual referitoare la informarea corectă prin neprezentarea unui punct de vedere al persoanei care a fost subiect al emisiunilor monitorizate, fapt de natură a-i prejudicia imaginea (art. 34 alin. (1) din Codul audiovizualului).

Faţă de aceste aspecte, cu respectarea art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, apreciind că sesizarea este întemeiată, membrii Consiliului au decis, în temeiul prevederilor art. 62 din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, ca radiodifuzorul S.C. ANTENA 3 S.A. să acorde dreptul la replică domnului Mihai Răzvan Ungureanu, în termenul şi cu respectarea condiţiilor prevăzute de Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, prin difuzarea unei înregistrări video realizate de petent, în condiţiile legii.