Extras din procesul verbal al şedinţei de marţi, 28 octombrie 2008, ora 10.00

Şedinţa s-a desfăşurat în prezenţa următorilor membri ai Consiliului: Răsvan Popescu, Radu Teodorel, Attila Szasz, Gelu Trandafir, Grigore Zanc, Ioan Onisei, Narcisa Iorga, Dan Grigore, Cristina Trepcea, Constantin Duţu.

29.10.2008


Trimiteteţi articolul prin email title=

1. Solicitări licenţe audiovizuale prin satelit:

  • S.C.Sphera Media Production SRL Baia Mare pentru Transilvania Folclor,
  • S.C. Terra Sat Severin SRL Drobeta Tr. Severin pentru RTS Severin – ora 10.00.

Consiliul a aprobat în unanimitate solicitările.

2. Solicitări licenţe audiovizuale prin reţele de telecomunicaţii:

  • S.C. Sphera Media Production SRL Baia Mare pentru Transilvania Folclor;
  • S.C. Telsat SRL Oneşti (program videotext);
  • S.C. AV Project SRL Bucureşti (program videotext).

Consiliul a aprobat în unanimitate solicitările.

3. Vot - sancţiuni propuse în şedinţa de joi 23.10.2008.

Membrii Consiliului au constatat încălcarea prevederilor art. 18, alin. 2 din Decizia nr. 792/30.09.2008 („Până la începerea campaniei electorale emisiunile informative şi de dezbatere vor respecta prevederile Codului audiovizual şi nu vor avea caracter de propagandă electorală”).

Consiliul a hotărât sancţionarea postului cu somaţie publică. Hotărârea a fost luată cu 7 voturi pentru şi 3 voturi împotrivă (domnii Dan Grigore, Gelu Trandafir şi Ioan Onisei au votat pentru adresă de atenţionare).

Consiliul a hotărât sancţionarea postului cu somaţie publică. Hotărârea a fost luată cu 9 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (dl. Gelu Trandafir a votat pentru adresă de atenţionare).

  • Focus TV Buzău - S-a propus somaţie publică sau adresă de atenţionare.

Consiliul a hotărât sancţionarea postului cu somaţie publică. Hotărârea a fost luată cu 9 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (dl. Gelu Trandafir a votat pentru adresă de atenţionare).

Consiliul a hotărât sancţionarea postului cu somaţie publică. Hotărârea a fost luată cu 6 voturi pentru şi 4 voturi împotrivă (domnii Radu Teodorel, Gelu Trandafir, Ioan Onisei şi d-na Narcisa Iorga au votat pentru adresă de atenţionare).

  • TV Buzău - S-a propus somaţie publică sau adresă de atenţionare.

Consiliul a hotărât sancţionarea postului cu somaţie publică. Hotărârea a fost luată cu 6 voturi pentru şi 4 voturi împotrivă (domnii Radu Teodorel, Gelu Trandafir, Ioan Onisei şi d-na Narcisa Iorga au votat pentru adresă de atenţionare)

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică.

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică.

4. Rapoarte de monitorizare:

  • Realitatea TV – emisiunile „Deschide lumea” şi „Realitatea de la 17.00 şi 21.00”, difuzate pe data de 16.10.2008 – reclamaţia nr.14685/21.10.2008.

Consiliul a hotărât să se trimită adresă reclamantului să solicite postului dreptul la replică. În cazul refuzului să se adreseze din nou C.N.A.

  • Antena 3 – emisiunea „Sinteza zilei”, difuzată pe data 24.09.2008 – reclamaţia nr.14775/22.10.2008.

Reprezentantul postului prezent la discuţii a spus că în emisiunea din această seară se va acorda drept la rectificare. Adresă de răspuns.

Membrii Consiliului au constatat că postul Realitatea TV a încălcat prevederile Codului de reglementare a conţinutului audiovizual, respectiv art. 155 (2), conform căruia „Publicitatea politică este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală.”

La posturile TVR 1, Antena 1, B 1, OTV s-a constatat încălcarea prevederilor art. 18, alin. 2 din Decizia nr. 792/30.09.2008 („Până la începerea campaniei electorale emisiunile informative şi de dezbatere vor respecta prevederile Codului audiovizual şi nu vor avea caracter de propagandă electorală”).

Consiliul a hotărât sancţionarea cu somaţii publice a posturilor: TVR 1, B1TV, Antena 1, Realitatea TV şi OTV (dl.Gelu Trandafir a votat pentru somaţie doar la OTV, iar la Realitatea a votat pentru adresă de atenţionare).

(Dl. Grigore Zanc nu a mai participat la discutarea următoarelor subiecte de pe ordinea de zi)

5. Informări ale Serviciului Inspecţie cu privire la :

  • Radio Alfa Bacău – Consiliul a hotărât cu 8 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (dl. Gelu Trandafir a votat pentru adresă de atenţionare), sancţionarea postului cu somaţie publică pentru nerespectarea prevederilor art. 18, alin. 2 din Decizia nr. 792/30.09.2008.

În emisiunea „Deşteptarea de seară”, difuzată în data de 15.09.2008, moderatorul a permis invitaţilor să folosească un limbaj injurios, încălcându-se, astfel, dreptul la imagine al persoanei [art. 42 (1,4) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual].

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 2.500 lei.

  • Datina TV - Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică pentru nerespectarea prevederilor art. 18, alin. 2 din Decizia nr. 792/30.09.2008.

În emisiunea „Ora adevărului”, difuzată în data de 7.10.2008, nu s-au respectat prevederile art. 42 (1,2), din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică.

  • Minisat TV Tîrgovişte – reclamaţia nr.15003/24.10.2008 - Consiliul a hotărât cu 8 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (dl. Gelu Trandafir a votat pentru adresă de atenţionare), sancţionarea postului cu somaţie publică pentru nerespectarea prevederilor art. 18, alin. 2 din Decizia nr. 792/30.09.2008.
  • Antena 1 Tg. Jiu – reclamaţia nr.14509/20.10.2008 de la Universitatea Constantin Brâncuşi Tg. Jiu

În emisiunea „De la presă adunate, înapoi la lume date”, difuzată în 2 şi 15.10.2008, radiodifuzorul nu a solicitat şi punctul de vedere al persoanei acuzate, principiul audiatur et altera pars nu a fost respectat [art. 42 (1,2), din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual].

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 2.500 lei.

  • Mix 2 Braşov – S-a luat la cunoştinţă.

6. Decizii de autorizare. S-au aprobat în unanimitate.

7. Solicitare cedare licenţă audiovizuală :

  • S.C. Radio Galaţi SRL Galaţi către S.C. Radio Galaţi Media SRL pentru Lider FM Galaţi şi solicitare prelungire licenţă audiovizuală cu 9 ani.

Consiliul a aprobat în unanimitate solicitările.