Extras din procesul verbal al şedinţei de luni, 17 noiembrie 2008, ora 11.00

Şedinţa s-a desfăşurat în prezenţa următorilor membri ai Consiliului: Răsvan Popescu, Attila Szasz, Gelu Trandafir, Grigore Zanc, Ioan Onisei, Dan Grigore, Cristina Trepcea, Constantin Duţu, Narcisa Iorga, Christian Mititelu.

18.11.2008


Trimiteteţi articolul prin email title=

1. Discuţii cu privire la unele emisiuni difuzate de posturile de radio şi de televiziune în campania electorală.

  • OTV – emisiunea „Primar de weekend”, difuzată pe data de 15.11.2008 – prezenţa unui candidat într-o emisiune neelectorală.

Prin prezenţa unui competitor electoral în emisiunea neelectorală „Primar de weekend” difuzată în data de 15.11.2008, au fost încălcate prevederile art. 9, alin. (1) şi art. 2, alin. (2) din Decizia C.N.A. nr. 792 din 30 septembrie 2008 privind principii şi reguli de desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale.

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică.

  • Realitatea TV– emisiunile: „Culise”, respectiv „Ediţie specială”, difuzate în data de 15.11.2008

Prin prezenţa unor competitori electorali în emisiunile neelectorale „Culise” şi „Ediţie specială”, difuzate în zilele de 15.11 şi 16.11.2008, au fost încălcate prevederile art. 9, alin. (1) şi art. 2, alin. (2) din Decizia C.N.A. nr. 792 din 30 septembrie 2008.

Consiliul a hotărât sancţionarea postului cu somaţie publică. Au fost 6 voturi pentru şi 4 voturi împotrivă (dl. Gelu Trandafir, dl.Attila Szasz, d-na Narcisa Iorga şi d-na Cristina Trepcea au votat pentru adresă de atenţionare).

  • Antena 3 – emisiunea „Sinteza zilei”, difuzată pe data de 11.11.2008.

Membrii Consiliului au constatat că au fost încălcate prevederile art. 3, alin. (1) din Legea Audiovizualului nr. 504/2002 referitoare la obligaţia radiodifuzorilor de a asigura „pluralismul politic şi social [...], cu respectarea libertăţilor şi a drepturilor fundamentale ale omului”, coroborat cu prevederile art. 30, alin. (6) din Constituţie, precum şi cele ale art. 71, alin. (1), litera (a) şi art. 42, alin. (1, 4) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual privind dreptul la propria imagine şi, respectiv, asigurarea respectării principiilor de imparţialitate, echilibru, favorizarea liberei formări a opiniilor prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie.

În urma vizionării imaginilor şi a discuţiilor, s-a propus sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 2.500 lei. Propunerea a fost votată cu 8 voturi pentru şi 2 voturi împotrivă (d-na Cristina Trepcea şi dl. Grigore Zanc).

  • Mix 2 Braşov – reclamaţia nr.16444/12.11.2008

În emisiunea „Ce ne enervează”, difuzată în perioada 02.11 - 13.11.2008, au fost încălcate prevederile art. 73 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, precum şi cele ale art. 9, alin. (3) din Decizia C.N.A. nr. 792 din 30 septembrie 2008, conform cărora „în perioada campaniei electorale candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali nu pot fi producători, realizatori sau moderatori ai emisiunilor realizate de radiodifuzorii publici şi privaţi.”

Membrii Consiliului au luat în consideraţie şi faptul că Mix 2 Braşov nu a respectat condiţiile de difuzare a textului unei somaţii publice acordate de C.N.A. (cf. Deciziei C.N.A. nr. 52/2003), prin difuzarea acestuia în interiorul calupurilor publicitare.

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică.

Adresă de răspuns către reclamant.

  • Focus TV Buzău – emisiunea „Sens direct”, difuzată pe data de 10.11.2008 – reclamaţia nr.16370/12.11.2008.

Adresă de răspuns către reclamant – nu au fost constatate încălcări ale legislaţiei audiovizuale în vigoare.

  • Actual TV Piatra Neamţ şi Tg. Neamţ – emisiunea „11 pentru Neamţ”, difuzată pe data de 12.11.2008.

Membrii Consiliului au constatat că posturile Actual Tv Piatra Neamţ şi Actual Tv Tg. Neamţ au încălcat prevederile art. 13 din Decizia C.N.A. nr. 792 din 30 septembrie 2008 referitoare la obligaţiile realizatorilor şi moderatorilor emisiunilor electorale.

Consiliul a hotărât cu 8 voturi pentru şi 2 voturi împotrivă (domnii Grigore Zanc şi Constantin Duţu) sancţionarea posturilor cu somaţii publice.

  • TV Total Vaslui – emisiunea „10 pentru Parlament”, difuzată pe data de 10.11.2008/spot electoral

Consiliul a hotărât să se trimită postului decizie de somare - să intre în legalitate cu spotul.

  • TTV Oradea – discuţii cu privire la sancţiunea cu somaţie publică a postului hotărâtă în şedinţa de joi 13.11.2008/emisiuni de ştiri şi dezbatere.

S-a propus transformarea somaţiei publice în adresă de atenţionare. Această propunere nu a întrunit numărul legal de voturi, somaţia rămânând valabilă cu 7 voturi pentru şi 3 voturi împotrivă (d-nii Gelu Trandafir, Attila Szasz, Constantin Duţu au votat pentru adresă de atenţionare).

2. Diverse.

  • Adresa nr. 16953/17.11.2008 de la Biroul Electoral de Circumscripţie al Municipiului Bucureşti.

Adresă prin care să se ceară lămuriri.