Extras din procesul verbal al şedinţei de vineri, 28 noiembrie 2008, ora 10.00

Şedinţa s-a desfăşurat în prezenţa următorilor membri ai Consiliului: Răsvan Popescu, Attila Szasz, Gelu Trandafir, Ioan Onisei, Cristina Trepcea, Constantin Duţu, Christian Mititelu, Narcisa Iorga.

28.11.2008


Trimiteteţi articolul prin email title=

1. Discuţii cu privire la unele emisiuni difuzate de posturile de radio şi de televiziune în campania electorală.

Membrii Consiliului au constatat că au fost încălcate prevederile art. 42, 58, 59, 71 şi 78 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual privind dreptul persoanei la propria imagine, acordarea dreptului la replică, asigurarea informării corecte şi regulile pe care radiodifuzorii trebuie să le respecte în cadrul emisiunilor cu caracter informativ.

C.N.A. a decis în şedinţa de ieri, 27.11.2008 acordarea dreptului la replică doamnei Elena Udrea, candidat PD-L, pentru acuzaţiile aduse în ştirea “Promisiuni nerespectate”, difuzată în zilele de 25 şi 26.11.2008 de Antena 3.

Dreptul la replică nu a fost acordat în condiţiile prevăzute de lege, postul Antena 3 fiind sancţionat în consecinţă.

În urma vizionării şi a discuţiilor s-a propus sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 5.000 lei şi acordarea dreptului la replică în termen de 24 de ore. Propunerea a fost votată cu 7 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (d-na Cristina Trepcea).

Adresă de răspuns către reclamant.

  • Adresa nr.17518/25.11.2008 de la Tele M Botoşani – Contestaţie cu privire la sancţionarea postului cu somaţie publică.

Contestaţia a fost respinsă în unanimitate. Adresă de răspuns.

  • RTT Braşov – contestaţie cu privire la sancţionarea postului cu somaţie publică.

Contestaţia a fost respinsă şi Consiliul a hotărât sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 2.500 lei pentru dezechilibru în emisiunile de ştiri şi de dezbatere.

  • Bucovina TV Suceava – reclamaţiile: nr.17485/25.11.2008 de la PRM, Filiala Suceava; nr.17247/20.11.2008 de la dl. Băişanu Alexandru.

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică şi acordarea dreptului la replică domnului Băişanu.

Consiliul a decis ca în sancţiunea de 2.500 lei hotărâtă în şedinţa de joi, 27.11.2008, pentru postul Mix 2 să fie introduse şi aspectele sesizate în aceste reclamaţii şi de asemenea acordarea dreptului la replică domnului Horaţiu Braga.

Adrese de răspuns către reclamanţi.

Consiliul a hotărât sancţionarea postului cu somaţie publică.

  • 1TV Bacău – reclamaţiile nr.17427 şi nr.17428/24.11.2008 de la Viorel Hrebenciuc - candidat PSD - Serviciul Inspecţie – la răspunsul stabilit în şedinţa de joi 27.11.2008 se va completa că în şedinţa de astăzi postul a fost sancţionat cu amendă în cuantum de 2.500 lei.
  • Posturi localeemisiuni de ştiri şi dezbatere - perioada 10.11.2008 – 23.11.2008.

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea cu:

* amendă în cuantum de 2500 de lei: Artpress TV Târgovişte, Dâmboviţa TV Târgovişte, TV Oltenia Craiova, 1 TV Bacău, Nova TV Braşov, RTT Transilvania Braşov, INFO TV Arad, CTV Constanţa, TV Neptun Constanţa;

* somaţii publice: TV Atlas Focşani, Antena 1 Suceava, Plus Tv Suceava, VTV Râmnicu Vâlcea, Radio Transilvania Satu Mare, Prima Tv Slatina, Deva TV, Realitatea TV Sibiu, Wyl TV Prahova, TV Buzău, Mix 2 TV.