Extras din procesul verbal al şedinţei de marţi, 16 decembrie 2008, ora 10.00

Şedinţa s-a desfăşurat în prezenţa următorilor membri ai Consiliului: Răsvan Popescu, Attila Szasz, Gelu Trandafir, Cristina Trepcea, Christian Mititelu, Grigore Zanc, Constantin Duţu, Narcisa Iorga.

17.12.2008


Trimiteteţi articolul prin email title=

1. Solicitări licenţe audiovizuale prin satelit :

  • S.C. Orizzonti Broadcasting SRL Bucureşti pentru Lumina TV

Solicitarea a fost aprobată cu 6 voturi pentru şi 2 voturi împotrivă (d-na Narcisa Iorga şi d-na Cristina Trepcea)

  • S.C.Trend Development SRL Bucureşti pentru Atelier TV

Se va reprograma pentru discuţii. La audieri să vină unul din acţionarii societăţii şi persoana care se ocupă de partea redacţională.

2. Rapoarte de monitorizare:

  • Posturi TV - emisiuni de ştiri difuzate pe data de 18.11.2008 - reclamaţia nr.17257/20.11.2008 şi postul Analog TV Timişoara – reclamaţia nr.17257/20.11.2008.

Adresă de răspuns către reclamanţi.

  • Antena 3, Antena 1 – emisiunile „Ştiri” respectiv „Observator” difuzate pe 12, 13, 21, 25.11.2008 şi pe 08,10.12.2008 – reclamaţiile nr.16643/13.11.2008 şi nr.18386/11.12.2008.

Membrii Consiliului au constatat că în cadrul mai multor emisiuni informative (difuzate în zilele de 12, 13, 21, 22 şi 25 noiembrie a.c. de Antena 3, respectiv în ziua de 08 decembrie a.c. de Antena 1) s-a făcut publicitate mascată companiei Siveco, încălcându-se astfel prevederile art. 29 alin. 3 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

În urma vizionării imaginilor şi a discuţiilor au fost 2 propuneri de sancţionare: sancţionarea posturilor Antena 1 şi Antena 3 cu amenzi în cuantum de 5.000 lei pentru fiecare sau sancţionarea cu somaţie publică a postului Antena 1 şi cu amendă în cuantum de 5.000 lei a postului Antena 3.

Prima propunere a întrunit numărul legal de voturi fiind votată cu 7 voturi pentru (dl. Grigore Zanc a votat pentru somaţie Antena 1 şi amendă 5.000 lei pentru Antena 3).

Adresă de răspuns către reclamant.

  • Magic FM – emisiunea „Mondenii radio Show”, difuzată pe data de 10.12.2008 – reclamaţiile: nr.16891/17.11.2008, nr.17053/18.11.2008, nr.17113, 17114 şi 17115/19.11.2008.

Membrii Consiliului au constatat că au fost încălcate prevederile art. 39 alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 - limbajul folosit de prezentatori a fost nepotrivit orei de difuzare a unei emisiuni destinate audienţei generale.

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică.

  • PRO FM – emisiunea „Semen cu Ivan”, difuzată pe data de 20.11.2008 – reclamaţia nr. 18053/04.12.2008.

Membrii Consiliului au constatat că prin subiectul abordat de prezentatori nu s-a ţinut cont de ora de difuzare (07.45), oră la care copiii au acces la programele de radio; astfel, au fost încălcate prevederile art. 39 alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002.

Consiliul a hotărât cu 7 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (d-na Cristina Trepcea) sancţionarea postului cu somaţie publică.

  • Radio România Acualităţi – emisiunea „România împreună”, difuzată pe data de 12.12.2008.

În urma discuţiilor au fost 2 propuneri: sancţionarea postului cu somaţie publică sau să se trimită adresă de atenţionare postului.

A doua propunerea fost aprobată cu 7 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (dl Attila Szasz).

3. Informări ale Serviciului Inspecţie cu privire la:

  • Axa TV Transilvania Baia Mare – reclamaţia nr.17932/03.12.2008

Consiliul a hotărât cu 7 voturi pentru şi 1 vot împotrivă sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 2.500 lei.

Adresă de răspuns către reclamant.

  • Muntenia TV Giurgiu – reclamaţia nr.17663/27.11.2008

Adresă către post şi adresă de răspuns către reclamant.

  • Focus Sat România

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionare apostului cu somaţie publică.

4. Decizii de autorizare.

S-au aprobat.

5. Solicitări licenţe audiovizuale prin reţele de telecomunicaţii :

  • S.C. Roby Impex SRL Săveni, Botoşani pentru videotext Televiziunea Coţuşca ;
  • S.C. STL SRL Săveni, Botoşani pentru vidotext Televiziunea Ripiceni.

S-au aprobat.

6. Discutare adrese :

  • nr.17820/30.11.2008 de la Active Watch – Agenţia de Monitorizare a Presei – referitoare la campania electorală - articolul publicaţiei Hotnews « Am negociat un candidat. Cum apari la un show TV cu 5.000 sau 20.000 de euro ».

S-a luat la cunoştinţă.

  • nr. 18401/11.12.2008 de la S.C. Babel Communications SRL Bucureşti – solicită difuzarea în regim de campanie de interes public a spotului TV « Inginerii » - campania pentru bursele Chance For Life.

Nu s-a aprobat - art.18 din Directivă. Adresă de răspuns.

  • nr.18423/12.12.2008 de la domnul Ioan Giurgiu – solicită difuzarea în regim de campanie de interes public a spotului radio-TV de promovare a proiectului « Ai carte ai parte/Un cioban de excepţie badea Gheorghe Cârţan ».

Nu s-a aprobat - art 18 din Directivă. Adresă de răspuns.

  • nr.18189/08.12.2008 de la S.C. Forum Privat Prod Oltenia SA Craiova – Contestaţie cu privire la decizia de sancţionare a postului TV Oltenia.

Contestaţia a fost respinsă.

  • nr.17489/25.11.2008 de la S.C. One Production SRL Alba Iulia – solicită revenire asupra acordului C.N.A. de cedare a licenţelor audiovizuale pentru TV Deva şi Hunedoara.

Răspuns.

  • nr. 18384, 18385/11.12.2008 şi nr.18446,18479/12.12.2008 de la domnul Horaţiu Coldea/S.C. Media Prep SRL – Contestaţii cu privire la concursul de acordare licenţe audiovizuale radio pentru localitatea Mediaş.

Contestaţia a fost respisă cu 7 voturi (dl. Cristian Mititelu a votat pentru acceptarea contestaţiei).

Adresă răspuns şi punerea la dispoziţie a documentelor solicitate.