Extras din procesul verbal al şedinţei de joi, 7 iunie 2012, ora 10.00

Şedinţa s-a desfăşurat în prezenţa următorilor membri ai Consiliului: Rasvan Popescu, Gelu Trandafir, Valentin Alexandru Jucan, Lorand Turos, Deacă Valeriu, Cristina Trepcea, Christian Mititelu, Mihai Mălaimare.

15.06.2012


Trimiteteţi articolul prin email title=
PDF - 111.4 ko
Digi 24

1. Decizii de autorizare : Digi 24 HD pentru Timişoara şi Iaşi cu modificare serviciu programe şi documente juridice.

Consiliul a aprobat în unanimitate solicitările.

2. Rapoarte ale Direcţiei Monitorizare cu privire la emisiunile electorale difuzate la posturile centrale în perioada 18.05 – 03.06.2012 şi adresa nr.8830/29.05.2012 de la TVR.

3. Statistica întocmită de către Direcţia Monitorizare cu privire la apariţiilor candidaţilor şi a reprezentanţilor competitorilor electorali în perioada 11.05 – 31.05.2012 şi reclamaţia nr.8618/24.05.2012.

  • România TV – emisiunea « Ultima oră », difuzată pe data de 27.05.2012 şi dezechilibre în emisiuni electorale şi de dezbatere electorală

Consiliul a hotărât cu 6 voturi pentru, următorii membri : Gelu Trandafir, Lorand Turos, Valentin Alexandru Jucan, Ioan Onisei, Răsvan Popescu, Mircea Deacă, sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 10.000 de lei.

  • Realitatea TV – emisiuni difuzate în prioada 23.05 – 02.06.2012, dezechilibre în emisiuni electorale, de dezbatere electorală şi de ştiri electorale

Consiliul a hotărât cu 6 voturi pentru, următorii membri : Lorand Turos, Valentin Alexandru Jucan, Ioan Onisei, Răsvan Popescu, Mircea Deacă, Cristina Trepcea, sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 12.000 de lei.

  • The Money Channel - emisiunile: „Money Channel Business Tour, Compas şi Money Show”, difuzate în perioada 18 – 30.05.2012 şi dezechilibre la emisiuni electorale

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 5.000 de lei.

  • TVR 1 şi TVR Info – spot electoral negativ

Consiliul a hotărât să se trimită decizie de intrare în legalitate.

  • TVR Info – dezechilibre în emisiuni electorale

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 20.000 de lei.

  • TVR 1 - dezechilibre în emisiuni electorale

Consiliul a hotărât sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 20.000 de lei (dl. Mihai Mălaimare a votat împotrivă).

  • Antena 3 – dezechilibre în emisiuni de dezbatere electorală, de ştiri electorale şi emisiunile „Exces de putere”, “Sinteza zilei”, difuzate pe data de 30.05.2012 – reclamaţiile nr.9146 şi nr.9147/05.06.2012 de la PDL/d-na Elena Udrea.

Consiliul a hotărât cu 6 voturi pentru, următorii membri: Lorand Turos, Ioan Onisei, Răsvan Popescu, Cristina Trepcea, Mircea Deacă, Mihai Mălaimare, sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 13.5000 de lei. De asemenea Consiliul a hotărât ca postul să acorde dreptul la replică doamnei Elena Udrea, pe data de 08.06.2012.

  • Taraf TV – dezechilibre în emisiuni electorale

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică.

4. Rapoarte de monitorizare :

  • România TV – emisiunea „Secrete de stat”, difuzată pe data de 20.04.2012 – reclamaţia nr.6390/25.04.2012.

Se va discuta în şedinţa viitoare.

  • Digi TV, Analog TV, Tele Europa Nova Timişoara – reclamaţia nr.9039/01.06.2012 de la Alianţa Uniţi pentru Timişoara.

Adresă de răspuns.

  • Favorit TV – Festivalul muntelui, difuzat pe 20 şi 26.05.2012 – reclamaţiile nr.8809, 8812 şi 8813/28,29.05.2012.

Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică.

5. Constatări ale Serviciului Inspecţie cu privire la emisiuni difuzate în campania electorală pentru alegerile locale.

6. Statistica întocmită de către Serviciul Inspecţie cu privire la apariţiile candidaţilor şi a reprezentanţilor competitorilor electorali în perioada 11 – 31.05.2012 şi adresa nr.9118/05.06.2012 de la Biroul Electoral Central.

Consiliul a hotărât sancţionarea următoarelor societăţi:

De asemenea, Consiliul a hotărât să se trimită adrese de atenţionare posturilor Hunedoara TV Channel şi Focus TV Buzău.

7. Contestaţii referitoare la deciziile de sancţionare emise de C.N.A:

  • nr.8954/30.05.2012 de la SRTV – referitoare la decizia de sancţionare cu amendă în cuantum de 25.000 de lei a postului TVR 3.

Se va discuta în şedinţa viitoare.

  • nr.9116/05.06.2012 de la S.C. Canaris SRL Braşov – referitoare la decizia de sancţionare cu amendă în cuantum de 20.000 de lei a postului Mix 2.

Consiliul a admis contestaţia şi a hotărât reducerea amenzii în cuantum de 20.000 de lei, hotărâtă în şedinţa de pe data de 31.05.2012, cu amendă în cuantum de 10.000 de lei.

  • nr.9110/05.06.2012de la S.C. Radio M Plus SRL Piatra Neamţ - referitoare la decizia de sancţionare cu amendă în cuantum de 5.000 de lei a postului Tele M Neamţ.

Consiliul a respins contestaţia.

  • nr.9128/05.06.2012 de la S.C. Radio Galaţi Media SRL - referitoare la decizia de sancţionare cu somaţie publică a postului Lider FM.

Se va discuta în şedinţa viitoare.

  • nr.9252/06.06.2012 de la S.C. Realitatea Media SA - referitoare la decizia de sancţionare cu amendă în cuantum de 25.000 de lei a postului Realitatea TV.

Se va discuta în şedinţa viitoare.

8. Diverse.