Extras din procesul verbal al şedinţei de joi, 22 noiembrie 2012, ora 10.30

Şedinţa s-a desfăşurat în prezenţa următorilor membri ai Consiliului: Rasvan Popescu, Ioan Onisei, Valeriu Mircea Deacă, Narcisa Iorga, Lorand Turos, Cristina Trepcea, Constantin Duțu, Valentin Alexandru Jucan, Christian Mititelu, Mihai Mălaimare.

27.11.2012


Trimiteteţi articolul prin email title=

1. Solicitare prelungire licență audiovizuală:

  • S.C. Banat Media SRL Reșița pentru Banat TV.

Consiliul a aprobat în unanimitate solicitarea.

2. Rapoarte ale Serviciului Inspecție cu privire la emisiunile difuzate de posturile de radio şi de televiziune locale în campania pentru alegerile parlamentare, perioda 14 – 20.11.2012 (9 posturi TV prin satelit, 29 posturi TV terestru, 29 posturi CATV și 2 posturi radio).

În urma analizării rapoartelor de inspecție, a vizionării imaginilor și a discuțiilor Consiliul a hotărât :
- 1 TV Bacău, Digi 24 Constanța, Neptun TV, RTS Severin, TVR Craiova, Tele 2 Turnu Severin, TV Galați, Olt TV Slatina, Bucovina TV Suceava, Intermedia Suceava – somații publice
- Alba TV Alba Iulia, Realitatea TV Cluj, Oltenia TV Craiova, Focus TV Focșani, Tele M Iași, Unu TV Piatra Neamț, Curier TV Pitești, Prima TV Slatina, Știi TV Tg. Mureș - adrese
- Iași TV Life - decizie de intrare în legalitate a spotului publicitar pentru ziarul 7 Est, difuzat în perioada 09.11 – 12.11.2012.
- Media TV Bîrlad – decizie de intrare în legalitate pentru două spoturi de publicitate electorală asumate de USL, respectiv ARD, difuzate pe 13 și 14.11.2012.

3. Informări ale Serviciului Inspecție:

  • Kiss FM și Magic FM Rm. Vâlcea – reclamația nr.12183/13.08.2012

Adresă răspuns.

  • RTT Brașov – reclamațiile nr.15012/24.10.2012 și nr.15392/02.11.2012

Adresă către post și adresă de răspuns.

  • Alamo Impex - reclamația nr.15186/29.10.2012

Adresă răspuns.

  • TV Bacău – reclamația nr.13944/02.10.2012

Amendă în cuantum de 20.000 de lei, emisiunea Deșteptarea de seară difuzată pe 27, 28.09 și 01.10.2012.

4. Rapoarte de monitorizare :

  • Antena 3 și România TV – emisiuni de știri și dezbatere difuzate în perioada 17 – 28.09.2012 – reclamațiile nr.13800/28.09.2012, nr.14552 și nr.14553/15.10.2012.

În urma analizării rapoartelor de monitorizare, a vizionării imaginilor, a discuțiilor cu reprezentanții reclamantului și a celor două posturi, Consiliul a hotărât să se trimită posturilor Antena 3 și România TV decizie de acordare a dreptului la replică domnului Mihai Răzvan Ungureanu.

  • Sport.ro – emisiunea Ora exactă în sport, difuzată pe data de 09.11.2012 – reclamațiile nr.16233 și nr.16234/12.11.2012, cu punct de vedere de la post.

În urma analizării raportului de monitorizare, a vizionării imaginilor, a discuțiilor cu reprezentantul postului au fost 3 propuneri de sancționare : dl. Alexandru Valentin Jucan a propus somație publică și drept la replică ; dl. Ioan Onisei a propus amendă în cuantum de 10.000 de lei și drept la replică ; dl. Christian Mititelu a propus amendă în cuantum de 10.000 de lei. Niciuna din propuneri nu a întrunit numărul legal de voturi pentru a fi aprobate.

Se va relua votul în următoarea ședință.

5. Solicitare cedare licență audiovizuală:

  • S.C. Fire Breaking News SRL București către S.C. Nașul, Prietenii de Pretutindeni și Asociații pentru postul Nașul TV.

S-a aprobat.

6. Diverse.