Extras din procesul verbal al şedinţei de joi 30 martie 2017, orele 10.00 - 15.00

Şedinţa s-a desfăşurat în prezenţa următorilor membri ai Consiliului: Răsvan Popescu, Radu Herjeu, Borsos Orsolya, Dorina Rusu, Florin Gabrea, Viorel Vasile Buda, Valentin Jucan, Laura Georgescu, Gabriel Tufeanu, Monica Gubernat.

31.03.2017


Trimiteteţi articolul prin email title=

Dl. Răsvan Popescu a propus ca pct. V. 11 - rapoarte monitorizare TVR 1, să se discute la primul punct, avand in vedere prezența reprezentanților SRTV

Proiectul ordinii de zi, cu această solicitare, a fost aprobat în unanimitate

I. Informări ale Biroului Licențe Autorizări cu privire la solicitările SRTV: *grilele de primăvară pentru TVR1, TVR2, TVR3, TVR Internaţional, TVR Moldova, Studiourile teritoriale Iaşi şi Tg. Mureş – fără modificarea structurii serviciilor de programe S-a luat la cunoștință

*adresa nr. 2784/28.03.2017 referitoare la transmiterea Campionatului Mondial de Hochei pe Gheaţă S-a luat la cunoștință

TVR 1:

1.Emisiunea Telejurnal difuzată pe data de 25.10.2016 - reclamația nr.9540/03.11.2016;

2.Emisiunea Întrebări și răspunderi difuzată pe data de 28.11.2016 - reclamația nr.11066/20.12.2016.

Au fost 3 propuneri de sancționare:

  • d-na Borsos Orsolya a propus sancționarea postului cu amendă în cuantum de 30.000 de lei, pentru nerespectarea prevederilor art. 3 alin. 2 din Legea audiovizualului, art. 64 alin. 1 (a) și (b), art. 66 alin. 1 (a) și art. 40 alin. 1 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual - emisiunea Întrebări și răspunderi
  • dl. Valentin Jucan a propus sancționarea postului cu somație publică nerespectarea prevederilor art. 66 alin. 1 (a) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual - emisiunea Întrebări și răspunderi
  • dl. Florin Gabrea a propus sancționarea postului cu amendă în cuantum de 10.000 de lei, pentru nerespectarea prevederilor art. 3 alin. 2 din Legea audiovizualului și art. 66 alin. 1 (a) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual - emisiunea Întrebări și răspunderi

După două tururi de vot, niciuna din propuneri nu a întrunit numărul legal de voturi pentru a fi aprobată.

D-na Dorina Rusu a făcut propunerea intermediară de sancționare a postului cu amendă în cuantum de 10.000 de lei, pentru nerespectarea prevederilor art. 3 alin. 2 din Legea audiovizualului, art. 64 alin. 1 (a) și (b), art. 66 alin. 1 (a) și art. 40 alin. 1 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual - emisiunea Întrebări și răspunderi

Propunerea nu a întrunit numărul legal de voturi pentru a fi aprobată. Au votat pentru, următorii membri: Dorina Rusu, Borsos Orsolya, Florin Gabrea

Se va relua votul în ședința de marți, 04.04.2017

II. Decizii de autorizare.

Tele M Iași, Radio Infinit Novaci - DA - Unanimitate (d-na Borsos Orsolya, dl. Valentin Jucan nu au fost prezenți)

III. Retragere licențe audiovizuale (la cerere)

Mit TV București - DA - Unanimitate (d-na Borsos Orsolya, dl. Valentin Jucan nu au fost prezenți) retragere licență

IV. Informare a Biroului Licențe Autorizări cu raport al DCD - referitoare la S.C. Radio Giurgiu SRL (radio și TV prin rețele de comunicații electronice) Consiliul a hotărât în unanimitate (d-na Borsos Orsolya, dl. Valentin Jucan nu au fost prezenți), retragerea licențelor radio și TV prin rețele de comunicații electronice aparținând S.C. Radio Giurgiu SRL.

V. Rapoarte de monitorizare:

1.Posturi TV - spotul publicitar Medlife Nu au fost constatate încălcări

2.B1 TV - emisiunea Seara milionarilor - difuzată în perioada 19 - 20.01.2017- autosesizare

D-na Monica Gubernat a propus sancționarea postului cu somație publică, pentru nerespectarea prevederilor art. 89 alin. 5, 6 și 7 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual. Propunerea a fost aprobată în unanimitate.

3.Antena Stars - emisiunea Refresh by Oana Turcu și Răi da buni difuzate pe 04 și 01.02.2017 - reclamația nr.1174/06.02.2017 și emisiunea Star Magazin difuzată pe data de 16.11.2016 - reclamația nr.10869/13.12.2016

Dl. Radu Herjeu a propus sancționarea postului cu somație publică pentru nerespectarea prevederilor art. 33 alin. 3 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual - emisiunile: „Refresh by Oana Turcu” din data de 04.02.2017 și „Star Magazin” din 16.11.2016. Propunerea a fost aprobată în unanimitate

4. Antena 1:

1.Emisiunea Observator difuzată pe 30.09.2016, 12 și 25.11.2016 - reclamațiile nr.8690/04.10.2016, nr.10107 și 10118/14.11. 2016, nr.10775/09.12.2016;

2.Emisiunea Te cunosc de undeva difuzată pe 01 și 15.10.2016 - reclamațiile nr.8648/03.10.2016 și nr.8997/17.10.2016;

3.Emisiunea Acces direct difuzată pe data de 16.12.2016 - reclamațiile nr.10990/19.12/1/21.12.2016/09.01.2017 și nr.167/06.01.2017;

4.Emisiunea Neatza cu Răzvan și Dani difuzată pe data de 13.10.2016 - reclamația nr.8935/13.10.2016;

5.Emisiunea În puii mei difuzată pe data de 12.10.2016 - reclamația nr.8933/13.10.2016.

Dl. Radu Herjeu a propus sancționarea postului cu somație publică pentru nerespectarea prevederilor art. 40 alin. 1 și art. 65 (a) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual - ediția din 25.11.2016 a emisiunii „Observator” , în cadrul căreia a fost difuzată știrea cu titlul „Polițiștii locali luau bani de la șoferi”. Propunerea a fost aprobată în unanimitate

(celelalte subiecte de pe ordinea de zi se vor reporta pentru ședința următoare)

5. Digi FM - spotul de autopromovare Digi 24 - perioada 23, 24 și 31.10.2016 - reclamația nr.9242/26.10.2016;

6. Digi 24, Digi Life, Digi World, Digi Sport 1, 2, 3 și 4

1.Campanie de promovare și autopromovare a postului de televiziune Digi 24 - perioada 22 - 24.10.2016 - reclamația nr.9242/26.10.2016

2. Emisiuni informative și de dezbatere difuzate pe 18 și 19.12.2016 de postul Digi 24 - reclamația nr.11188/23.12.2016;

7. PRO TV:

1. Emisiunea Știrile PRO TV difuzată pe 01 și 07.10.2016, 16.11.2016 și 06.12.2016 - reclamațiile nr.8652/03.10.2016/25.01.2017, nr.8815/10.10.2016, nr.10213/17.11.2016, nr.177/06.01/rev.28.03.2017.

2. Emisiunea România te iubesc difuzată pe 16.10.2016 - reclamațiile nr.8998/17.10/1/2/3/4/5/17.10.2016

8. România TV:

1.Emisiunea Ora de vârf difuzată pe data de 01.11.2016 - reclamația nr.9551/03.11.2016

2.Emisiuni difuzate în perioada 22.02 - 28.02.2017 - reclamația nr.2040/02.03.2017.

3.Emisiuni informative difuzate pe 10.02 și 07.03.2017 - reclamația nr.1859/24.02.2017 și nr.2226/09.03.2017

9. Realitatea TV -

1. Emisiunea Jocuri de putere difuzată pe: 12, 20.10.2016 și 21, 28.11.2016 - reclamațiile nr.9593/04.11.2016, nr.9222/25.10.2016, nr.10450/28.11.2016, nr.10528/29.11.2016

2. Emisiunea Prime time news difuzată pe data de 13.10.2016 - reclamația nr.8996/17.10.2016.

10. Kanal D - emisiunea Știrile Kanal D difuzată pe data de 29.11.2016 - reclamația nr.10593/05.12.2016/rev.13.03.2017

11. Național TV - Filmul Sex pot difuzat pe data de 13.10.2016 - reclamațiile nr.8972/14.10/1/14.10.2016.

12. Etno TV - emisiunea În memoriam - Aurelian Preda difuzată pe data de 01.10.2016 - reclamațiile nr.8651/03.10/1/03.10.2016.

13. Taraf TV - melodii difuzate pe 29 și 30.11.2016, 01.12.2016 - reclamația nr.10836/12.12.2016

14. Kiss TV - emisiunea How to make doughnuts with Matty Matheson difuzată pe data de 09.10.2016 - reclamația nr.8818/10.10.2016

15. Europa FM - emisiunea România în direct difuzată pe data de 10.10.2016 - reclamația nr.8966/13.10.2017

VI. Diverse.