Extras din procesul verbal al şedinţei de joi, 12 septembrie 2019 – ora 10.00

Ședința s-a desfășurat în prezența următorilor membri ai Consiliului: Monica Gubernat, Dorina Rusu, Cristina Pocora, Borsos Orsolya, Ramona Sorescu, Nicolaie Bălașa, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu. Președinte de ședință Monica Gubernat

13.09.2019


Trimiteteţi articolul prin email title=

Proiectul ordinii de zi a fost aprobat în unanimitate

I. Adresa nr. 9220/10.09.2019 de la Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București - solicitare parteneriat cu C.N.A.și difuzarea în regim de campanie de interes public a mesajului/spotului Vorbește deschis despre siguranța pacientului, ce se va desfășura timp de o lună, începând cu data de 15 septembrie 2019. Se reprogramează pentru ședința de marți17.09.2019

II. Solicitare prelungire valabilitate licență audiovizuală – S.C. ALFA-OMEGA TV PRODUCTION SRL Timişoara pentru Alfa Omega TV Internaţional din Timişoara Consiliul a aprobat în unanimitate solicitarea

III. Modificare licență audiovizuală - ASOCIAŢIA RADIO MARIA ROMÂNIA Oradea – solicitare acord modificare sediu social

Consiliul a aprobat în unanimitate solicitarea de acord modificare sediu social. De asemenea a fost audiat reprezentantul asociației, prezent la ședință, cu privire la solicitarea de prelungire a licenței audiovizuale pentru Radio Maria Baia Mare. Hotărârea se va lua în ședința următoare, după ce va fi analizat și raportul de monitorizare.

Consiliul a aprobat în unanimitate solicitările de acord modificare frecvență și mărire de putere pentru Radio Maria Roman.

IV. Retragere licență audiovizuală - Telesat Info.

Consiliul a hotărât în unanimitate retragerea licenței audiovizuale

V. Decizii de autorizare. Radio Vocea Speranței Aiud, Național FM Baia Mare, Napoca FM Cluj Napoca, TV Galați din Galați – DA – Unanimitate

VI. Discutare adrese:

  • nr.8908/27.08.2019 de la S.C. PAPRIKA RADIO SRL privind modificarea grilei de program Paprika Radio FM din Cluj-Napoca, fără modificarea structurii serviciului de programe

S-a luat la cunoștință

  • nr.8752/21.08.2019 (revenire cu nr. 9070/04.09.2019) de la S.C SELMACO INTERNATIONAL SRL privind modificarea grilei de program Napoca FM din Cluj-Napoca, fără modificarea structurii serviciului de programe

S-a luat la cunoștință

  • nr.9134/06.09.2019 de la Societatea Română de Radiodifuziune privind adaptarea grilei de program Radio România Actualităţi în perioada 9-27.09.2019, fără modificarea structurii serviciului de programe

S-a luat la cunoștință

VII. Situatia postului Est TV – discutii cu reprezentantul postului. Dl. Radu Herjeu a propus sancționarea postului cu amendă în cuantum de 10.000 de lei pentru nerespectarea art. 50 alin. (1) și ale art. 58 alin. (1) din Legea audiovizualului. Consiliul a aprobat în unanimitate propunerea

VIII. Rapoarte ale Direcției Monitorizare

A. Reportate:

1. Antena 3 – emisiunea Sinteza zilei difuzată în perioada 20.06 – 23.07.2019 (10 ediții/cazul Săcărin) – autosesizare și reclamație - rapoarte noi

2. Antena 3, B1 TV, Kanal D, Realitatea TV, România TV – emisiuni de Știri și de dezbatere difuzate în perioada iunie - iulie 2019 (cazul Săcărin) – cu reclamații – deliberări și vot

Au fost mai multe propuneri de sancționare:

 dl. Radu Herjeu a propus sancționarea cu amendă în cuantum de 5.000 de lei a posturilor: Antena 3, România TV, Realitatea TV, B1 TV - pentru încălcarea art. 3 alin. (3) și art. 66 din Codul audiovizualart și a postului postul Kanal D - pentru încălcarea art. 3 alin. (3) din Codul audiovizualului

 d-na Dorina Rusu a propus sancționarea postului Antena 3 cu amendă în cuantum de 40.000 de lei, a postului România TV cu amendă în cuantum de 15.000 de lei iar pentru posturile B1 TV, Realitatea TV și Kanal D și-a însușit propunerile formulate de dl. Radu Herjeu

După trei tururi de vot, propunerile d-lui Radu Herjeu au fost aprobate cu următoarele voturi:

 Antena 3, România TV – 7 voturi pentru și 1 vot împotrivă (d-na Dorina Rusu a votat pentru amendă 40.000 de lei, respectiv 15.000 de lei)

 B1 TV, Realitatea TV, Kanal D – 6 voturi pentru și 2 voturi împotrivă (d-na Dorina Rusu, d-na Cristina Pocora)

Consiliul a hotărât în unanimitate suplimentarea prioectului ordinii de zi cu reanalizarea deciziei de sancționare a postului B1 TV cu amendă în cuantum de 5.000 de lei, decizie aprobată în ședința din 10.09.2019

Consiliul a hotărât revocarea deciziei de sancționare a postului B1 TV cu amendă în cuantum de 5.000 de lei. Hotărîrea a afost luată cu 7 voturi pentru și 1 vot împotrivă (d-na Cristina Pocora)

Au fost următoarele propuneri:

 dl. Radu Herjeu a propus sancționarea postului cu amendă în cuantum de 10.000 de lei pentru încălcarea art. 40 alin. (5) și art. 47 alin. (3) și (4) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual – emisiunea Lumea lui Banciu din 02.07.2019;
 dl. Gabriel Tufeanu a propus sancționarea postului cu somație publică – pe aceleași articole

După trei tururi de vot, propunerea d-lui Radu Herjeu a fost aprobată cu 6 voturi pentru, următorii membri: Borsos Orsolya, Ramona Sorescu, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu, Nicolaie Bălașa, Radu Herjeu (d-na Dorina Rusu a votat somație publică/d-na Cristina Pocora nu a votat niciuna din propuneri) (celelalte rapoarte de pe ordinea de zi se reportează pentru ședința următoare)

3. Antena 1, Antena 3, B1 TV, Digi 24, Digi Sport 1, Pro TV, Realitatea TV, România TV, TVR 1, ZU TV și Radio ZU - emisiuni difuzate în perioada 15 – 31.07.2019 – cu reclamații

B. Noi:

1. Antena 3 – emisiunea Sinteza zilei difuzată pe data de 14.08.2019 – cu reclamație (persoană lezată)

2. B1 TV – emisiunea Actualitatea românească difuzată pe 02 și 04.08.2019 – cu reclamație (persoană lezată)

3. România TV:

1. Emisiunea România la raport difuzată pe data de 24.08.2019 – cu reclamație (persoană lezată)

2. Emisiunea Breaking News - edițiile difuzate în perioada 12-16.08.2019 si pe data de 26.08.2019 - cu reclamații (persoane lezate)

4. PRO TV – emisiuni de știri difuzate pe 24 si 25.08.2019 – cu reclamație (refuz drept la replică)

5. Posturi TV TV de știri și generaliste – emisiuni difuzate pe 30 și 31.07.2019 – cu autosesizare și reclamații (cazul Caracal)

6. Antena 3, Digi 24, Pro TV, Realitatea TV, România TV, TVR 1 – emisiuni difuzate în perioada 29.07 – 26.08.2019 – cu autosesizări și reclamații (cazul Caracal)

IX. Rapoarte ale Direcției Control Digitalizare:

A. Reportate:

1. Clar TV Muscel – cu reclamație

2. Telestar Rural – cu reclamație

3. Radio Top 91 Suceava – cu reclamație

4. RCS&RDS Iași – cu reclamație

5. Adresa nr.3059 rev./24.07.2019 de la S.C. ELCANI SRL.

6. TV ETALON Rm. Vâlcea- cu reclamație

7. Radio INFINIT Novaci – cu reclamație

8. ALPHA MEDIA Medgidia – cu reclamație

9. ADA SYSTEM Telecom Ileana, Jud. Călărași – cu reclamație

10. Radio Tecuci – cu reclamație

X. Diverse.