Extras din procesul verbal al şedinţei de marți, 17 septembrie 2019 – ora 10.00

Ședința s-a desfășurat în prezența următorilor membri ai Consiliului: Monica Gubernat, Cristina Pocora, Alexandru Kocsis, Borsos Orsolya, Ramona Sorescu, Nicolaie Bălașa, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu, Răsvan Popescu. Președinte de ședință Monica Gubernat

18.09.2019


Trimiteteţi articolul prin email title=

Proiectul ordinii de zi a fost aprobat în unanimitate (dl. Alexandru Kocsis nu a fost prezent în momentul votului)

I. Proiect de modificare a Deciziei C.N.A. nr. 781/2019 privind campania pentru alegerile prezidențiale.

Consiliul a hotărât cu 7 voturi pentru și 1 vot împotrivă (dl. Gabriel Tufeanu/dl. Alexandru Kocsis nu a fost prezent în momentul votului) – punerea în dezbatere publică a proiectului până marția viitoare și invitarea în ședința de joi, 19.09.2019 a unui reprezentant al AEP pentru clarificări

II. Adresa nr.9043/03.09.2019 de la S.C. Canet Radio SRL – solicită reanalizarea deciziei de sancționare cu amendă în cuantum de 15.000 de lei a postului Rock FM, în sensul diminuării cuantumului amenzii – cu pdv al SJR

Solicitarea a fost respinsă cu 7 voturi (d-na Cristina Pocora a votat pentru acceptarea solicitării/dl. Alexandru Kocsis nu a fost prezent în momentul votului)) III. Solicitare prelungire valabilitate licență audiovizuală: Asociația Radio Maria Oradea pentru Radio Maria Baia Mare Cosiliul a aprobat în unanimitate solicitarea (dl. Alexandru Kocsis nu a fost prezent în momentul votului)

IV. Adrese:

  • nr. 9295/12.09.2019 de la S.C. VOCEA EVANGHELIEI SRL – cu privire la modificarea grilei RVE Bucureşti, cu păstrarea structurii serviciului de programe S-a luat la cunoștință
  • nr. 9305/12.09.2019 de la SRTV - cu privire la modificarea grilelor cadru cu începere din luna octombrie 2019 pentru canalele TVR1/TVR1HD, TVR2/TVR2HD şi TVR3/TVR3HD, cu păstrarea structurii serviciilor de programe S-a luat la cunoștință

V. Rapoarte ale Direcției Control Digitalizare:

A. Reportate:

1. Clar TV Muscel – cu reclamație Nu este de competența C.N.A.

2. Telesat Rural – cu reclamație Amanat pană pe data de 24.09.2019 – cu verificare și raport

3. Radio Top 91 Suceava – cu reclamație Nu s-au constatat abateri

4. RCS&RDS Iași – cu reclamație Reclamantul să ducă semnalul cablistului

5. Adresa nr.3059 rev./24.07.2019 de la S.C. ELCANI SRL. Solicitarea Elcani a fost respinsă în unanimitate

6. TV ETALON Rm. Vâlcea- cu reclamație Consiliul a hotărât întocmirea raportului de monitorizare în baza înregistrării transmise de petent

7. Radio INFINIT Novaci – cu reclamație Dl. Radu Herjeu a propus sancționarea postului cu somație publică pentru încălcarea art. 66 din Codul audiovizualului. Propunerea a fost aprobată cu 6 voturi pentru și 2 voturi împotrivă (d-na Cristina Pocora, dl. Răsvan Popescu/dl. Alexandru Kocsis nu a fost prezent în momentul votului))

8. ALPHA MEDIA Medgidia – cu reclamație Dl. Radu Herjeu a propus adresă de atenționare pentru încălcarea art. 40.2 și 4 din Codul audiovizualului. Propunerea a fost aprobată în unanimitate (dl. Alexandru Kocsis nu a fost prezent în momentul votului)

9. ADA SYSTEM Telecom Ileana, Jud. Călărași – cu reclamație Între timp problema s-a rezolvat

10. Radio Tecuci – cu reclamație

Dl. Radu Herjeu a propus sancționarea postului cu somație publică pentru încălcarea art. 40.2 și 4 din Codul audiovizualului. Propunerea a fost aprobată în unanimitate (dl. Alexandru Kocsis nu a fost prezent în momentul votului)

B. NOI:

1. Nova TV Făgăraș – cu reclamație Postul a acordat dreptul la replică petentului

VI. Rapoarte ale Direcției Monitorizare

A. Reportate:

1. Antena 1, Antena 3, B1 TV, Digi 24, Digi Sport 1, Pro TV, Realitatea TV, România TV, TVR 1, ZU TV și Radio ZU - emisiuni difuzate în perioada 15 – 31.07.2019 – cu reclamații

  • Antena 1 – 3 rapoarte – cu reclamații

Pentru emisiunile Poftiți la Nea Mărin și Observator – nu au fost constatate abateri

Pentru emisiunea Insula iubirii difuzată pe data de 29.07.2019 – dl. Radu Herjeu a propus sancționarea postului cu amendă în cuantum de 10.000 de lei, pentru încălcarea art.18.1.b din Codul audiovizualului.

Propunerea a fost aprobată în unanimitate

  • Antena 3 – 2 rapoarte – cu reclamații – nu au fost constatate abateri
  • B1 TV - 2 rapoarte – cu reclamații – nu au fost constatate abateri
  • Digi 24 – 3 rapoarte – cu reclamații

Dl. Radu Herjeu a propus să se trimită adresă de atenționare postului pentru încălcarea art.29.1 din Legea audiovizualului – emisiunea Jurnal de seară din 25.07.2019 Propunerea a fost aprobată cu 8 voturi pentru și 1 vot împotrivă (d-na Cristina Pocora).

La celelalte 2 emisiuni reclamate nu au fost constatate abateri

  • Digi Sport 1 – emisiunea Fotbal Club difuzată pe data de 21.07.2019 – cu reclamație și emisiunea Știri din 22.07.2019

Dl. Radu Herjeu a propus sancționarea postului cu somație publică pentru încălcarea art. 41.1.c din Codul audiovizualului.

Propunerea a fost aprobată în unanimitate (dl. Nicolaie Bălașa nu a fost prezent în momentul votului) – Serviciul Juridic, Direcția Monitorizare, Biroul Comunicare

  • PRO TV – serialul Lecții de viață difuzat pe 30.07.2019 – cu reclamație

Dl. Radu Herjeu a propus sancționarea postului cu amendă în cuantum de 10.000 de lei pentru încălcarea art. 23 raportat la art.19.2 din Codul audiovizualului. Propunerea a fost aprobată cu 7 voturi pentru și 2 voturi împotrivă (d-na Cristina Pocora, dl. Răsvan Popescu)

  • Realitatea TV, România TV, Zu TV, Radio ZU – cîte un raport pentru fiecare – cu reclamații – Nu au fost constatae abateri – Biroul Comuincare
  • TVR 1 – 1 raport – cu reclamație – Amânat pentru ședința următoare - pentru clarificări din partea reprezentantului postului

2. Antena 3 – emisiunea Sinteza zilei difuzată pe data de 14.08.2019 – cu reclamație (persoană lezată)

Au fost vizionate selectii din emisiune, analizate rapoartele de monitorizare. Reprezentantul postului, prezent la ședință, a solicitat amanarea luării unei decizii pentru ședința următoare pentru a putea transmite punctele de vedere ale producatorulu/realizatorului emisiunii. Solicitarea de amânare a fost aprobată în unanimitate

3. B1 TV:

1. Emisiunea Actualitatea românească difuzată pe 02 și 04.08.2019 – cu reclamație (persoană lezată) Emisiunea reclamată a fost analizată în ședința din 20.08.2019 și sancționată cu somație publică

2. Emisiunea Actualitatea românească edițiile din 09,16 și 30.08.2019 – cu reclamație (persoană lezată) – Raport nou

Dl. Radu Herjeu a propus acordarea dreptului la replică petentului - pentru încălcarea art. 62 și sancționarea postului cu amendă în cuantum de 10.000 de lei – pentru încălcarea art. 64.1.a și b din Codul audiovizualului

Propunerea de acordare drept la replică a fost aprobată în unanimitate

Propunerea de amendă în cuantum de 10.000 de lei nu a întrunit numărul legal de voturi pentru a fi aprobată fiind votată cu 5 voturi pentru, următorii membri: Ramona Sorescu, Monica Gubernat, Nicolaie Bălașa, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu (celelalte rapoarte de pe ordinea de zi se reportează pentru ședința următoare)

4. România TV:

1. Emisiunea România la raport difuzată pe data de 24.08.2019 – cu reclamație (persoană lezată)

2. Emisiunea Breaking News - edițiile difuzate în perioada 12-16.08.2019 si pe data de 26.08.2019 - cu reclamații (persoane lezate)

5. PRO TV – emisiuni de știri difuzate pe 24 si 25.08.2019 – cu reclamație (refuz drept la replică)

6. Posturi TV TV de știri și generaliste – emisiuni difuzate pe 30 și 31.07.2019 – cu autosesizare și reclamații (cazul Caracal)

7. Antena 3, Digi 24, Pro TV, Realitatea TV, România TV, TVR 1 – emisiuni difuzate în perioada 29.07 – 26.08.2019 – cu autosesizări și reclamații (cazul Caracal)

VII. Diverse.