INSTRUCȚIUNE nr. 1 din 03.05.2011 privind difuzarea mesajelor noncomerciale


Trimiteteţi articolul prin email title=

Codul audiovizualului, adoptat prin Decizia CNA nr. 220/2011, permite difuzarea de mesaje noncomerciale, fără a fi incluse în calculul duratei legale alocate publicităţii.

Beneficiul excluderii de la calculul timpului alocat publicității se aplică exclusiv celor trei categoriilor de mesaje precizate la art. 141 al Codului audiovizualului:

a) - anunţul de interes public asumat de către o instituţie sau autoritate publică;

b) - campanie socială derulată de către o asociaţie sau fundaţie nonguvernamentală;

c) - apelul în scop caritabil derulat în cadrul unei activităţi filantropice cu caracter umanitar.

Difuzarea acestor categorii de mesaje trebuie să fie gratuită, fără obligaţie de contrapartidă directă sau indirectă. Conținutul mesajului trebuie să reflecte scopul declarat și să nu conţină referiri de natură comercială. Siglele sponsorilor pot fi prezentate numai în apeluri caritabile la sfârşitul spotului şi nu trebuie să depăşească durata cumulată de 3 secunde.

Pentru obținerea acordului de difuzare, solicitanții se adresează direct furnizorilor de servicii media audiovizuale, cărora le revine decizia editorială.

Precizăm că prevederile alin. (2) al art. 143 din Codul audiovizualului, privind «obligaţia de a informa publicul cu privire la rezultatele concrete ale campaniilor de colectare de fonduri», se aplică numai în ipoteza alin. (1) al aceluiași articol, și anume emisiunilor teledon organizate de către radiodifuzori.

Preşedinte,

Răsvan Popescu


Accesaţi şi: - Campanii noncomerciale.