MINORII - PUBLIC AL PROGRAMELOR TV AFLATE SUB JURISDICŢIA ROMÂNIEI

13.11.2013


Trimiteteţi articolul prin email title=
PDF - 266.7 ko
MINORII - PUBLIC AL PROGRAMELOR TV AFLATE SUB JURISDICŢIA ROMÂNIEI

Codul de reglementare a conţinutului audiovizual stabileşte de restricţii de difuzare în intervalul orar 6,00 - 23,00, care vizează în special producţiile care prezintă, în mod repetat, violenţă fizică, psihică sau de limbaj, scene de sex, limbaj sau comportament obscen.

Pornografiei în programele difuzate de către radiodifuzorii aflaţi sub jurisdicţia României este interzisă.

Codul stabileşte reguli stricte de retransmisie şi de împachetare a programelor destinate exclusiv adulţilor programe 18+ .

Emisiuni interactive, jocuri şi concursuri

Programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc se supun condiţiilor de protecţie a minorilor. Jocurile de noroc nu pot fi incluse în programele adresate minorilor şi nici nu este permisă incitarea acestora să participe la astfel de jocuri.

Codul interzice oferirea de premii în bani sau cadouri nepotrivite vârstei minorilor în concursurile interactive destinate acestora.

Comunicări comerciale audiovizuale

Emisiunile destinate minorilor nu pot fi sponsorizate de către persoane fizice sau juridice a căror activitate principală este fabricarea ori comercializarea băuturilor alcoolice, a produselor şi tratamentelor medicale sau a suplimentelor alimentare, precum şi de către cele care organizează jocuri şi concursuri interzise minorilor.

Tehnica difuzarii publicităţii pe ecran partajat este interzisă în programele destinate minorilor.

Este interzisă difuzarea de spoturi publicitare la alcool în care apar minori.

În publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresată minorilor este definită în conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Român pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresată copiilor referitoare la produse alimentare.

Este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping în care personal medical sau farmacişti recomandă ori avizează produse alimentare destinate minorilor, produse şi tratamente medicale sau suplimente alimentare.

Este interzisă difuzarea de publicitate pentru produse medicale, tratamente medicale sau suplimente alimentare în emisiuni destinate minorilor ori în pauzele publicitare care precedă sau urmează unor astfel de emisiuni.

Producătorii şi distribuitorii de produse şi tratamente medicale sau suplimente alimentare nu pot sponsoriza programele ori emisiunile destinate minorilor.

Publicitatea la medicamente nu trebuie să conţină nicio menţiune care să se adreseze exclusiv sau în special minorilor;

Publicitatea şi teleshoppingul pentru produsele sau tratamentele pentru slăbit ori pentru menţinerea greutăţii corporale trebuie să respecte următoarele condiţii:

a) să avertizeze publicul printr-un insert scris şi/sau sonor că produsul nu se adresează minorilor;
b) să nu fie difuzate în emisiunile pentru minori sau în pauzele publicitare care precedă ori urmează unor astfel de emisiuni;

Este interzisă adresarea directă către minori a ofertelor comerciale.