Monitorizarea campaniei electorale (08 mai - 6 iunie 2009)

11.06.2009


Trimiteteţi articolul prin email title=

În perioada 08 mai - 6 iunie 2009, C.N.A. a monitorizat:

  • campania electorală la ştiri, dezbateri şi emisiuni de promovare şi
  • pluralismul politic în audiovizual.

Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat, în şedinţa din data de 11.06.2009, rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate cu privire la modul de reflectare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România ai Parlamentului European, în perioada 1 – 5 iunie 2009.

Pentru încălcarea prevederilor art. 3, art. 5 şi art. 8 din Decizia nr. 391 din 26 martie 2009 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România ai Parlamentului European, Consiliul a hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni:

amendă în cuantum de 7.500 lei pentru OTV;

amendă în cuantum de 7.500 lei pentru Antena 3;

• câte o amendă în cuantum de 5.000 lei pentru Realitatea TV şi B1 TV;

• somaţie publică pentru postul de radio Realitatea FM şi pentru Antena 2

Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul public de televiziune cu somaţie publică. TVR 1 a difuzat în data de 06.06.2009, în cadrul Telejurnalului de la ora 20:00, rubrica Tema zilei, la ora 20:21, cu încălcarea prevederilor art. 17 din Decizia nr. 391 din 26 martie 2009, care precizează „cu 24 de ore înainte de începerea votării şi până la închiderea urnelor este interzisă difuzarea emisiunilor şi spoturilor electorale”.


Excel - 529.5 ko
TVR 1
Excel - 25.5 ko
TVR 3
Excel - 40.5 ko
Antena 3
Excel - 32.5 ko
Realitatea TV
Excel - 365.5 ko
N 24
Excel - 20 ko
Antena 1
Excel - 530 ko
Antena 2
Excel - 341 ko
B 1 TV
Excel - 356.5 ko
Kanal D
Excel - 193.5 ko
Naţional TV
Excel - 466 ko
OTV
Excel - 533.5 ko
Prima TV
Excel - 48.5 ko
Radio România Actualităţi
Excel - 49 ko
Radio Bucureşti
Excel - 48.5 ko
Realitatea FM

În aceeaşi şedinţă publică, Consiliul a analizat Raportul Serviciului de Inspecţie din perioada 8 mai - 7 iunie 2009, referitor la reflectarea campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare în emisiuni de ştiri şi dezbatere şi a sancţionat pentru încălcarea prevederilor art. 3, 5 şi 8 din Decizia nr. 391 din 26 martie 2009 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România ai Parlamentului European următoarele posturi locale:

• amendă în cuantum de 2.500 lei posturilor: Mix 2 Braşov, Nova TV Braşov, 1 TV BACĂU, TV BACĂU, NORD VEST TV SATU MARE, PRIMA TV SLATINA;

• somaţie publică posturilor: TV ARTPRESS Târgovişte, Antena 1 Suceava, BUCOVINA TV SUCEAVA, Alpha TV Cluj, Realitatea TV Cluj, Antena 1 Alba Iulia, Ardeleanul FM Alba Iulia, TV 1 Samtel Satu Mare, Deva TV, Unu TV Deva, Antena 1 Sibiu, TV Sibiu, TV Prahova Ploieşti, Radio Constanţa, Antena 1 Constanţa.

Postul RTT Braşov a primit amendă în cuantum de 5.000 lei pentru încălcarea art. 17 din Decizia nr. 391 din 26 martie 2009.

Menţionăm că în raportul privind posturile locale, la fiecare post există cinci tabele: primul reprezintă prima perioadă monitorizată (8-17 mai 2009), cel de-al doilea perioada 18-26 mai 2009, cel de-al treilea tabel perioada 27 mai - 2 iunie 2009, cel de-al patrulea 3 - 6 iunie 2009, iar ultimul tabel reprezintă totalul.

Zip - 327.1 ko
Posturi locale