Spot radio românesc înscris la Festivalul de publicitate de la Cannes

24.03.2008


Trimiteteţi articolul prin email title=

Spotul radio realizat pentru campania CNA “Nu îţi abandona copilul în faţa televizorului!” a câştigat un premiu la Festivalul de publicitate on-line “Best Ads” din România şi a fost propus pentru Cannes.

Proiectul Phare* realizat în România cu sprijinul experţilor de la Internews s-a încheiat, dar rezultatele nu au încetat să apară. Scopul proiectului a constat pe de o parte, în îmbunătăţirea pregătirii de specialitate a funcţionarilor publici din cadrul Consiliului Naţional al Audiovizualului, obiectiv concretizat prin mai multe seminarii, studii de specialitate şi vizite pentru schimb de experienţă la autorităţile de reglementare din Franţa, Anglia şi Ungaria, iar, pe de altă parte, fost destinat campaniei publice de conştientizare a părinţilor privind riscurile pe care le presupune “abandonarea” copiilor în faţa televizorului.

Spoturile TV realizate în cadrul acestui proiect au fost difuzate de peste 2000 de ori. Au avut succes la public (reacţii pozitive venind chiar din străinătate), dar au stârnit şi controverse.

Spoturile radio au fost mereu considerate ,,rudele sărace” ale acestei campanii: atât în privinţa alocării bugetului (mai puţin de 5% din costurile spoturilor TV), cât şi în privinţa aşteptărilor. Deşi spoturile radio au fost difuzate intens, Consiliul nu se aştepta la un impact similar campaniei TV.

Spoturile au expus consecinţele nefaste ale abandonării copiilor în faţa unor programe nepotrivite vârstei: violenţă juvenilă, apetenţă, sexualitate precoce (evidenţiate în spoturile TV) şi o şocantă ,,de-sensibilizare” (aşa cum reiese din spoturile radio).

Spoturile radio prezintă un băiat care descrie o scenă sângeroasă dintr-un film horror într-o manieră nonşalantă, ca şi cum ar povesti scene obişnuite din desene animate sau competiţii sportive. Sloganul ales pentru acest spot este ,,Nu îţi abandona copilul în faţa televizorului”.

Anunţul făcut recent de ,,Best Ads”, cum că spotul CNA este câştigătorul secţiunii radio (detalii pe www.bestads.ro), reprezentat o surpriză plăcută, cu atât mai mult cu cât ,,Best Ads” este un festival de publicitate on-line, al cărui “juriu” este format din mii de profesionişti din media şi advertising. Fără perseverenţa expertului media al proiectului, Sorin Psatta, spotul radio nu ar fi fost înscris în Festivalul “Best Ads”.

Săptămâna trecută spotul radio a fost înscris şi la Festivalul de Publicitate de la Cannes. ,,Şansele noastre sunt minuscule, dar dacă nu aş fi înscris spotul, m-aş fi întrebat tot timpul după aceea ce ar fi fost dacă...?”, spune Sorin Psatta, expertul media al proiectului pentru CNA.

Aceste succese “post-proiect” demonstrează şi ceea ce poate fi făcut după încheierea unei campanii, mai ales atunci când activităţile cu cel mai mare impact la public se desfăşoară spre sfârşitul proiectului.

Rupert Wolfe Murray
Coordonatorul Proiectului Phare
,,Consolidarea şi dezvoltarea expertizei profesionale în sectorul audiovizual din România” (RO 2004/016-772.0315.01)

Spotul premiat la concursul „Best Ads”