Comunicat de presă. Ședința publică a CNA din 07.12.2017

07.12.2017


Trimiteteţi articolul prin email title=

Decizie privind intrarea în legalitate în privința spoturilor pentru jocuri/pariuri sportive online

Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate și a hotărât să emită decizie de intrare în legalitate în privința spoturilor publicitare TV aferente unor campanii de promovare pentru jocuri/pariuri sportive online. Consiliul a constatat că, prin difuzarea acestora la ore accesibile copiilor, au fost încălcate reglementările legale cu privire la protecția minorilor, fiind reținute art. 39 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, art. 93 alin. (1) și art. 12 alin. (2) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual. Raportul de monitorizare a fost întocmit pentru perioada 01 – 12.11.2017 și a cuprins spoturi publicitare difuzate de anumite posturi centrale de televiziune pentru: Betano.com (4 variante), Betfair (2 variante), Casa Pariurilor (3 variante), NetBet (1 variantă), SportingBet.ro (4 variante), UniBet (8 variante), WinMasters.ro (1 variantă), PokerStars.ro (1 variantă). A fost analizat, de asemenea, raportul de monitorizare referitor la spotul publicitar pentru „Liga I Betano” și la spotul de autopromovare al emisiunii „Faci Pariu?”, difuzate de Look TV în data de 15.10.2017.

Biroul Comunicare și Relații cu Publicul


Prevederile legislației audiovizualului la care facem referire:

Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare
Art. 39 (2) Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective;

Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare
Art. 12 (2) În lipsa unui sistem de acces condiţionat, difuzarea programelor prevăzute la alin. (1) se poate face numai în intervalul orar permis, potrivit clasificării programului în funcţie de conţinutul acestuia.
Art. 93 (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.