Comunicat de presă. Ședința publică a CNA din 02.10.2018

02.10.2018


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întrunit în ședință publică, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate și a decis să aplice câte o somație publică următoarelor posturi:

  • Digi 24, pentru că la difuzarea emisiunii „Jurnalul de seară”, ediția din 19.04.2018, radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 40 alin. (5) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, potrivit cărora „Moderatorii, prezentatorii şi realizatorii programelor au obligaţia să nu folosească şi să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă”;
  • Antena 3, deoarece a difuzat, în perioada 02-08.07.2018, spotul publicitar aferent campaniei de promovare a produsului „Renarthro” fără a ține cont de dispozițiile art. 126 alin. (1) din Codul audiovizualului [„(1) Este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping pentru medicamente şi tratamente medicale sau suplimente alimentare prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte persoane, care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja consumul acestor produse sau tratamente”].

De asemenea, Consiliul a hotărât să emită o decizie de intrare în legalitate în privința spotului publicitar de televiziune aferent campaniei de promovare a produsului „Prestogel”, deoarece la difuzarea acestuia nu au fost respectate prevederile art. 126 alin. (2) din Codul audiovizualului, conform cărora „Este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping în care personal medical sau farmacişti recomandă ori avizează produse alimentare destinate minorilor, produse şi tratamente medicale sau suplimente alimentare.” Raportul de monitorizare a cuprins variante ale spotului difuzate în perioada 16.03-30.04.2018.

Biroul Comunicare și Relații cu Publicul