Comunicat de presă. Ședința publică a CNA din 06.06.2019

06.06.2019


Trimiteteţi articolul prin email title=


Întrunit în ședința publică din data de 6 iunie 2019, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate ca urmare a sesizărilor primite și a decis aplicarea următoarelor sancțiuni:
- amendă de 20.000 de lei postului Antena 1 pentru încălcarea dispozițiilor art. 33 alin. (1) și (3) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual la difuzarea ediției din 20.05.2019 a emisiunii „Acces Direct”. La stabilirea sancțiunii s-a ținut cont și de nerespectarea prevederilor art. 32 alin. (1) în emisiunea „Xtra Night Show” din 14.05.2019;
- amendă de 5.000 de lei postului Realitatea TV pentru încălcarea dispozițiilor art. 40 alin. (1) și (4) din Codul audiovizualului, în cadrul emisiunii „Jocuri de Putere” din data de 21.02.2019.
De asemenea, membrii Consiliului au hotărât să emită o decizie de intrare în legalitate în privința spotului de teleshopping aferent campaniei de promovare a produsului Slen 30, difuzat de postul Pro Gold în data de 27.04.2019 fără respectarea prevederilor art. 93 alin. (1) din Codul audiovizualului.

În aceeași ședință, membrii Consiliului au aprobat solicitarea de licență audiovizuală prin satelit și rețele de comunicații electronice a S.C. SMART TV MANAGEMENT SRL Bucureşti pentru Smart TV/Smart TV HD Bucureşti.

Biroul Comunicare și Relații cu Publicul

Prevederile legislației audiovizualului la care facem referire:

Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare
Art. 32 - (1) Niciun drept conferit prin lege nu poate fi exercitat într-un mod excesiv şi nerezonabil, contrar bunei-credinţe, în scopul de a vătăma sau de a păgubi pe altul ori profitând de ignoranţa sau de buna-credinţă a persoanelor.
Art. 33 - (1) Orice persoană are dreptul la respectarea vieţii private şi de familie, a domiciliului şi a corespondenţei. (...) (3) Este interzisă difuzarea de ştiri, dezbateri, anchete sau de reportaje audiovizuale care constituie imixtiuni în viaţa privată şi de familie a persoanei, fără acordul acesteia.
Art. 40 - (1) În virtutea dreptului la propria imagine, în cazul în care în programele audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, iar persoanele acuzate trebuie contactate şi invitate să intervină pentru a-şi exprima punctul de vedere. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere sau nu a putut fi contactată prin încercări repetate, trebuie precizat acest fapt. (...) (4) Moderatorii programelor au obligaţia să solicite ferm interlocutorilor să probeze afirmaţiile acuzatoare, pentru a permite publicului să evalueze cât de justificate sunt acestea.
Art. 93 - (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.