Comunicat de presă. Ședința publică a CNA din 25.07.2019

25.07.2019


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întrunit în ședința publică din data de 25.07.2019, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate și a decis să sancționeze posturile Radio Zu și Virgin Radio cu somație publică pentru încălcarea prevederilor art. 18 alin. (1) lit. b) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual. Monitorizarea a cuprins emisiunile matinale difuzate pe cele două posturi de radio în perioada 25 – 31.05.2019.

De asemenea, constatând încălcări ale prevederilor referitoare la comunicarea comercială din Codul audiovizualului, Consiliul a hotărât să emită câte o decizie de intrare în legalitate în privința spoturilor aferente campaniilor de promovare a produselor:
- „Optim Body” (monitorizare - 01.07.2019), difuzat cu încălcarea dispozițiilor art. 93 alin. (1) și ale art. 133 alin. (1);
- „Urofix” (monitorizare: 01 - 03.07.2019), difuzat cu încălcarea prevederilor art. 93 alin. (1) și ale art. 120 alin. (1);
- „Acustivum” (monitorizare: 10 - 17.06.2019), difuzat cu încălcarea dispozițiilor art. 101.

Biroul Comunicare și Relații cu Publicul


Prevederile legislației audiovizualului la care facem referire:

Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare
Art. 18 - (1) Nu pot fi difuzate în intervalul orar 6,00 - 23,00 producţii care prezintă: (…) b) scene de sex, limbaj sau comportament trivial, vulgar sau obscen;
Art. 93 - (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare;
Art. 101 - Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile;
Art. 120 - (1) Sub rezerva derogărilor prevăzute de legislaţia comunitară şi naţională aplicabile produselor şi suplimentelor alimentare şi apelor minerale naturale, informaţiile prezentate nu trebuie să le atribuie proprietăţi de prevenire, de tratament şi de vindecare a unei boli umane şi nu trebuie să sugereze astfel de proprietăţi;
Art. 133 - (1) Publicitatea şi teleshoppingul la produsele şi tratamentele pentru slăbit ori pentru menţinerea greutăţii corporale trebuie să includă avertizarea, sonoră şi scrisă: "Consultaţi medicul înainte de a urma dieta.