Decizia nr. 499 din 11.05.2010

11.05.2010


envoyer l'article par mail title=

privind amendarea cu 10.000 lei a S.C. REALITATEA MEDIA S.A., pentru postul de televiziune REALITATEA TV

S.C. REALITATEA MEDIA S.A. C.U.I. 14080700
Piaţa Presei Libere nr. 1 Corp A4, etaj 2, camera 28, sector 1
BUCUREŞTI

pentru postul de televiziune REALITATEA TV
Piaţa Presei Libere, nr. 1, corp A, sector 1
BUCUREŞTI

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 11 mai 2010, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare cu privire la modul în care a fost respectată durata orară de difuzare a publicităţii în cadrul serviciului de programe, difuzată de către postul de televiziune REALITATEA TV, în perioada 17-23.03.2010.

Postul de televiziune REALITATEA TV aparţine S.C. REALITATEA MEDIA S.A. (licenţa audiovizuală nr. TV 263.2/03.05.2004, decizia de autorizare nr. 704.0-3/20.07.2004).

În urma analizării raportului de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. REALITATEA MEDIA S.A. a încălcat prevederile art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit dispoziţiilor invocate, proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute.

În fapt, în urma monitorizării serviciului de programe difuzat de postul REALITATEA TV în intervalul orar 18.00-23.00, în perioada 17-23.03.2010, s-a constatat că durata publicităţii difuzate într-un interval de o oră, inserată între ecrane, în cadrul grupajelor, a fost după cum urmează :

• Realitatea TV - Publicitate în grupaje publicitare

Nr. depăşiri : 3
Total timp depăşire : 6 sec

Interval orar / Durata orara a publicitatii [sec]

Data 18.00-19.00 19.00-20.00 20.00-21.00 21.00-22.00 22.00-23.00
17.03.2010 715 712 714 718 701
18.03.2010 710 709 673 717 679
19.03.2010 721 579 716 722 700
20.03.2010 713 700 720 677 723
21.03.2010 699 716 575 697 690
22.03.2010 645 691 704 656 687
23.03.2010 520 706 718 681 718

De asemenea, în urma monitorizării publicităţii difuzate de postul Realitatea TV pe crawl, monitorizare efectuată în aceeaşi perioadă şi în acelaşi interval orar, s-a constatat următoarea situaţie :

• Realitatea TV - Publicitate pe crawl

Interval orar / Durata orara a publicitatii [sec]

Data 18.00-19.00 19.00-20.00 20.00-21.00 21.00-22.00 22.00-23.00
17.03.2010 180 150 208 60 341
18.03.2010 134 131 89 81 100
19.03.2010 0 0 0 0 0
20.03.2010 59 58 20 96 40
21.03.2010 0 0 17 17 16
22.03.2010 107 128 143 133 143
23.03.2010 96 49 96 121 38

Având în vedere datele de referinţă menţionate în cele două tabele, cu privire la publicitatea difuzată de postul Realitatea TV, atât în cadrul grupajelor publicitare, cât şi pe crawl, rezultă că durata totală a publicităţii în cadrul unei ore date, a fost după cum urmează :

• Realitatea TV - Total publicitate

Nr. depăşiri : 26
Total timp depăşire : 36 min. 55 sec.

Interval orar / Durata orara a publicitatii [sec]

Data 18.00-19.00 19.00-20.00 20.00-21.00 21.00-22.00 22.00-23.00
17.03.2010 895 862 922 778 1042
18.03.2010 844 840 762 798 779
19.03.2010 721 579 716 722 700
20.03.2010 772 758 740 773 763
21.03.2010 699 716 592 714 706
22.03.2010 752 819 847 789 830
23.03.2010 616 755 814 802 756

Faţă de datele menţionate în tabelul prezentat mai sus, rezultă că au fost constatate 26 de depăşiri, iar timpul total de publicitate difuzat peste durata maximă legală, în perioada monitorizată, precizată în raportul de monitorizare, a fost de 36 de minute şi 55 de secunde, depăşirile fiind cuprinse între minimum o secundă şi maximum 322 secunde în cadrul unei ore date.

Or, normele din domeniul audiovizualului, cu privire la regimul difuzării publicităţii, prevăd la art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului că proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20 %, respectiv 12 minute (720 de secunde).

Faţă de aceste aspecte, Consiliul a propus amendarea radiodifuzorului S.C. REALITATEA MEDIA S.A. cu suma de 10.000 lei.

Supusă la vot, propunerea de amendare a fost adoptată cu respectarea condiţiilor de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

În temeiul art. 90 alin. (1) lit. g) şi alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea

DECIZIE :

Articol unic : Radiodifuzorul S.C. REALITATEA MEDIA S.A. (titular al licenţei audiovizuale nr. TV 263.2/03.05.2004 şi al deciziei de autorizare nr. 704.0-3/20.07.2004 pentru postul de televiziune REALITATEA TV), se sancţionează cu amendă în cuantum de 10.000 lei pentru încălcarea prevederilor 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.


Către,

S.C. REALITATEA MEDIA S.A. C.U.I. 14080700
Piaţa Presei Libere nr. 1 Corp A4, etaj 2, camera 28, sector 1
BUCUREŞTI

pentru postul de televiziune REALITATEA TV
Piaţa Presei Libere, nr. 1, corp A, sector 1
BUCUREŞTI

Vă înaintăm, alăturat, Decizia C.N.A. nr. 499/11.05.2010 privind amendarea cu 10.000 lei a radiodifuzorului S.C. REALITATEA MEDIA S.A. şi vă atenţionăm că, potrivit dispoziţiilor art. 93^1 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 333/2009, aveţi obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text :

„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune REALITATEA TV cu amendă în cuantum de 10.000 lei, întrucât, în perioada 17-23 martie 2010, a încălcat prevederile referitoare la difuzarea publicităţii, depăşind durata legală a acesteia.

Potrivit legislaţiei audiovizuale, proporţia de spoturi publicitare dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 12 minute.”

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.