
 

 

1

 

Decizia nr. 118 din 27.05.2021 

privind somarea S.C. ANTENA 3 S.A. 
cu sediul în BUCUREŞTI, Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 9-9A, Iride Bussines Park,  

Clădirea 14, parter, sector 2  CUI 15971591 
Email: juridic@antena3.ro 

 
 

- pentru postul ANTENA 3 – NEWS & CURRENT AFFAIRS 
Bucureşti, Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 9-9A, Clădirea 16, sector 2 

 
 

 
Întrunit în şedinţa publică din 27 mai 2021, Consiliul Naţional al Audiovizualului a 

analizat raportul întocmit de Direcția Monitorizare, în baza sesizării nr. 1975/23.02.2021, cu 
privire la emisiunea ”Punctul de întâlnire” difuzată în data de 31.01.2021 de postul ANTENA 
3–NEWS & CURRENT AFFAIRS. 

Postul de televiziune ANTENA 3 – NEWS & CURRENT AFFAIRS aparţine 
radiodifuzorului S.C. ANTENA 3 S.A. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 76.7/16.12.2003 şi 
decizia de autorizare nr. 882.2-2/22.11.2016).  

În urma dezbaterilor ce au avut loc după analizarea raportului de monitorizare şi 
vizionarea unor selecţii din înregistrarea emisiunii menționate, membrii Consiliului au 
constatat că radiodifuzorul S.C. ANTENA 3 S.A. a încălcat prevederile articolelor 40 alin. (2) 
și 64 alin. (1) lit. b) din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului 
audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare (Codul audiovizualului). 

Potrivit dispozițiilor invocate: 
- art. 40 alin. (2): În cazul în care acuzaţiile prevăzute la alin. (1) sunt aduse de 

furnizorul de servicii media audiovizuale, acesta trebuie să respecte principiul audiatur et 
altera pars; respectarea acestui principiu presupune condiţii nediscriminatorii de exprimare 
până la finalul aceluiaşi program în cadrul căruia s-au făcut acuzaţiile. În situaţia în care 
persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere, trebuie precizat acest fapt. 

- art. 64 alin. (1): În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de 
servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: 

b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi 
prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă. 

 

În fapt, în data de 31 ianuarie 2021, postul de televiziune ANTENA 3 – NEWS & 
CURRENT AFFAIRS a difuzat, în intervalul orar 20.59-23.45, o ediție a emisiunii ”Punctul de 
întâlnire”, moderată de Radu Tudor. 

Printre subiectele discutate în emisiune a fost și cel cu privire la dezvăluirea jurnalistică 
realizată de publicația „Lumea Justiției” despre o consilieră de la Ministerul Justiției ce și-ar fi 
șters numele postat în urma rezultatelor unui concurs, de pe site-ul ministerului. 

În legătură cu acest subiect, pe ecran a fost afișat titlul: NEWS ALERT: UN CAZ 
EXTREM DE GRAV ÎN GUVERNUL ROMÂNIEI; INCREDIBIL: FALS ÎN ACTE LA 
MINISTERUL JUSTIȚIEI; CONSILIERA MINISTRULUI, INFRACȚIUNI INFORMATICE!; 
ANGHELESCU: CONSILIERA, DEMISĂ DUPĂ SESIZAREA MEA; (...)  



 

 

2

Redăm din raportul de monitorizare aspecte cu privire la faptele reținute de membrii 
Consiliului: 

În partea a treia a emisiunii, moderatorul Radu Tudor a adus în discuție o cercetare jurnalistică 
realizată de Adina Anghelescu pentru publicația „Lumea Justiției”, cercetare având în prim-plan una 
din consilierele ce ocupă o funcție publică în cadrul Ministerului Justiției, mai exact domnișoara           
M.E.I. (conform raportului de monitorizare) care și-ar fi anonimizat numele care apărea într-un 
document public de pe site-ul Ministerului Justiției. 

S1 (rep.58.33-11.36 sel.22-23)  
Radu Tudor: Vă spuneam că acum la ora 23:00 este momentul unei dezvăluiri bombă. 

Jurnalistul Antena 3, Adina Anghelescu a descoperit un caz extrem de grav la Ministerul Justiției. 
Ceea ce mi-a relatat Adina a fost o chestiune absolut șocantă și am insistat ca înaintea dezvăluirii 
gravității acestui caz de la Ministerul Justiției, să facă în așa fel încât să aștepte până în momentul 
în care avem un răspuns oficial de la Ministerul Justiției condus de Stelian Ion de la USR. Am 
așteptat o zi, două, trei, patru zile și cu chiu cu vai am reușit să obținem un răspuns de la Ministerul 
Justiției, care, în ciuda răspunsului dat, nu a scăpat de o responsabilitate extrem de serioasă pentru 
viitor în legătură, nu doar cu tolerarea acestui caz, ci cu faptul că, până când nu a sesizat presa 
acea problemă, a menținut în funcție o persoană care a săvârșit mai multe infracțiuni descoperite 
de Adina. Vă invit să urmăriți materialul este unul foarte interesant, el conține absolut toate 
dovezile pe care le poate obține un jurnalist în legătură cu infracțiuni săvârșite de un consilier al 
ministrului Justiției. Ministru care era bine-mersi cu consiliera respectivă, până când am sesizat 
noi cazul și după ce am sesizat cazul, a întârziat răspunsul oferit colegei mele, Adina Anghelescu, 
ca să facă puțină curățenie acolo și să spună consilierei, pleacă te-am descoperit. E un caz grav pe 
care noi îl descoperim în această seară grație muncii de investigație a Adinei și care  cu siguranță 
va avea consecințe și în viitor, priviți cu foarte mare atenție. 

Voce din off: La Ministerul Justiției se petrec lucruri trăsnite și cu iz penal. O domnișoară, 
M.E.I. (conform raportului de monitorizare pag. 2/10), a dispărut din funcția de consilier al 
ministrului. A doua zi după ce noi am solicitat să ni se spună cum a fost posibil ca anumite fișiere de 
pe site postate demult, care priveau rezultatele sesiunii concursului din iulie-octombrie 2017 de 
ocupare a 25 de posturi vacante de personal juridic asimilat magistraților, să fie modificate și 
numele domnișoarei să nu mai apară, fiind pusă în locul său anonimizarea XX. Așa arăta tabelul 
înainte de modificare în cashe-ul de website google.  

Pe ecran a apărut un tabel și numele M.E.I., însoțit de notele: 6.66, 2.68, 6.91, 3.95. 
Voce din off: Deși în descriptorii documentului Word, documentul e realizat la data de 

29.09.2017, la ora 18:55, el apare modificat la data de 01.01.2021, la ora 16:11 de pe PC cu 
conturile utilizatorilor E.N. și T.D. (conform raportului de monitorizare pag. 2/10).  

Pe ecran apare din nou tabelul respectiv, iar în dreptul notelor de mai sus, XX. De asemenea 
apare și numele autorului documentului: E.N. și autorul care a realizat ultima modificare: T.D., precum 
și data ultimei modificări: 11-Jan-2021 16.11). (conform raportului de monitorizare penultimul 
paragraf pag. 2/10). 

Voce din off: De altfel, multiple documente ale acestui concurs apar modificate în aceeași 
manieră, avem destule dovezi. Pentru că mirosea infracțiunea informatică de la o poștă, ne-am 
adresat Ministerului Justiției în 25.01.2021, cu următoarea solicitare: „Care sunt notele finale luate 
de candidatul M.E.I. la concursul realizat în iulie-octombrie 2017 de MJ pentru ocuparea posturilor 
de execuție vacante de personal de specialitate juridică asimilate judecătorilor și procurorilor? Cine 
a modificat multiple documente ale concursului sus-menționat aflate pe pagina de internet a 
Ministerului Justiției, astfel încât numele candidatului M.E. (conform raportului de monitorizare, 
ultimul paragraf pag. 2/10) nu mai apare, dar exista o singură poziție de candidat în care a fost șters 
numele ei și s-a adăugat XX. Această unică anonimizare apare în fișier la tabelul privind rezultatele 
soluționării contestațiilor la proba scrisă de verificare a cunoștințelor teoretice la concursul de 
ocupare a 25 de posturi de personal de specialitate juridică asimilate judecătorilor și procurorilor din 
cadrul Ministerului Justiției sesiunea iulie-octombrie 2017, unde la poziția 14 este trecut în locul 
numelui candidatului, un XX. Documentul a fost afișat la data de 29.09.2017, dar a fost modificat la 



 

 

3

data de 11.01.2021, ora 16:11. Tot modificate mai apar și alte fișiere care sunt legate strict de 
rezultate de la concursul sus-menționat, unde numele doamnei M.E.I. nu se mai regăsește, apare o 
singură poziție modificată la începutul anului 2021, în care în locul numelui candidatului a fost 
introdus XX. Cine a ordonat aceste modificări pentru ca numele candidatului M.E.I. (conform 
raportului de monitorizare, primul paragraf pag. 3/10) să nu mai apară deloc în fișiere cu rezultate 
privind concursul sus-menționat?” 

A fost afișat și pe ecran textul solicitării făcute de jurnalista Adina Anghelescu către Ministerul 
Justiției. 

Voce din off: Ni s-a răspuns 2 zile mai târziu, în 27.01.2021: „În temeiul dispozițiilor art.7 
alin.1 lit. a) și b) din Regulamentul nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce 
privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de 
abrogare a Directivei 95/46/CE, Regulamentul general privind protecția datelor, informațiile 
constând în datele de identificare la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de personal de 
specialitate juridică asimilate judecătorilor și procurorilor din cadrul MJ, atât în 2017, cât și în anul 
2018, sunt anonimizate la solicitarea candidatului. Atașăm o copie a CV-ului doamnei M.E. (conform 
raportului de monitorizare, paragraful 3 pag. 3/10), cu mențiunea că începând cu data de 
26.01.2021, au încetat raporturile de muncă ale acesteia cu Ministerul Justiției”.  

A fost afișat și pe ecran textul răspunsului primit din partea Structurii de Informare Publică din 
cadrul Ministerului Justiției. Pe pagina documentului prezentat se poate observa antetul Ministerului 
Justiției, numărul de înregistrare (nr.2258/27.01.2021), precum și numele persoanei căreia i se 
adresează. (doamnei Adina Anghelescu Stancu)  

Voce din off: Reiese clar că IT-iștii ministerului au făcut modificările la solicitarea consilierei 
M. (conform raportului de monitorizare, paragraful 4 pag. 3/10), dar ca să stingă orice 
dezvăluire publică a acestui aranjament, cu o zi înainte de a se transmite Antenei 3 acest răspuns, 
domnișoara M. (conform raportului de monitorizare, paragraful 4 pag. 3/10) a fost zburată din 
funcție. Așadar lucrurile sunt clare, domnișoara M. (conform raportului de monitorizare, 
paragraful 4 pag. 3/10) din poziția pe care a ocupat-o, a cerut IT-iștilor ministerului să îi 
anonimizeze numele din unele fișiere cu rezultatele concursului, ca să nu mai existe dovada 
rușinoaselor note luate la concurs, asta o interesa, numai că domnișoara, membru PNL cu funcție de 
consilieră și la ministrul Cătălin Predoiu și la ministrul Stelian Ion, ocupa o funcție publică, așa că 
povestea cu protecția datelor personale nu ține, important este ca DIICOT în acest caz să facă lumină, 
e de competența sa, astfel oricine, oricând, în orice minister poate să își șteargă numele de pe 
site-urile oficiale, unde procedura transparenței vizează fix persoane cu funcții publice importante.  

Materialul difuzat a conținut și imagini în care au apărut: mai multe fotografii ale unei tinere, 
tabele în care apar mai multe nume și note obținute la un concurs, pasaje din scrisoarea adresată 
Ministerului Justiției, precum și din răspunsul transmis de acest minister cu privire la problema 
solicitată. (...) 

Radu Tudor: Îți spun sincer că pur și simplu m-a șocat cazul acesta, ai venit să îmi relatezi 
despre el, am zis trebuie să avem neapărat un punct de vedere de la Ministerul Justiției, nu doar din 
prisma regulilor CNA pe care trebuie să le respectăm, ci și pentru faptul că infracțiuni săvârșite 
tocmai la justiție, pentru mine e ceva absolut incredibil, cazul acesta nu se sfârșește aici, doar prin 
plecarea domnișoarei consilier, ci faptul că actualul ministru și fostul ministru au tolerat o 
persoană care a încălcat legea într-un mod foarte grav și probabil a avut și complici. 

Adina Anghelescu: Radu și pe mine m-a surprins cât de repede s-au mișcat cei din conducerea 
MJ, pentru că eu cum am făcut solicitarea, cum au dat-o afară a doua zi pe doamna M.  
domnișoara M. e prima oară în 30 de ani de presă, recunosc, când văd așa ceva și ce a făcut 
domnișoara și cât de repede s-au sesizat și cât de repede s-au mișcat să îi înceteze contractul. Faptul 
că i-au încetat contractul, dovedește că într-adevăr domnișoara a făcut trăsnăile de care spuneam 
noi, cu iz de infracțiuni informatice, pentru că urmează ca DIICOT să se sesizeze pentru  că e de 
competența DIICOT (...) Noi nu trecem peste prezumția de nevinovăție spunând, domnule hai să 
vedem, dar cei care vor să vadă ce s-a întâmplat cu adevărat și dacă într-adevăr s-a săvârșit o 
infracțiune informatică sunt cei de la DIICOT, domnișoara M. era funcționar public până mai ieri, 



 

 

4

era într-o funcție care de la înălțimea ei avea acces la foarte multe date, inclusiv putea să dea lecții 
celor din minister, asimilați magistraților care luaseră concursul din 2017-2018 la care dânsa 
picase, e o chestie foarte stranie mai ales pentru că domnișoara M. terminase facultatea în 2017, 
deci în urmă cu 3 ani, deci vă dați seama ce ascensiune fulminantă, ori dacă domnișoara M. nu a 
făcut prostioarele respective sau să zicem posibile infracțiuni informatice, cum de i-a încetat 
imediat angajarea la MJ la o zi după ce am făcut solicitarea respectivă? Aici mai am o întrebare, am 
înțeles că domnul ministru Stelian Ion a luat decizia foarte rapid, înainte de a-mi da mie răspunsul, 
de ce nu a sesizat totodată și organele de urmărire penală? (penultimul paragraf pag. 3 din 
raportul de monitorizare). (...) 

Adina Anghelescu: Da, da, da, poate se rezolvă cazul și nici eu nu mai scriu, adică trebuia să 
mă mulțumesc cu răspunsul, doamnei i-a încetat activitatea înainte cu o zi, adică în 26.01, ori nu 
este așa, suntem într-o țară în care dorim ca legea să se respecte, ... și mai mult mă întreb eu, Radu, 
dacă domnișoara, din poziția avută de consilier și-a permis să facă lucrul acesta, ...”. 

 

Cu privire la conținutul emisiunii difuzate persoana lezată s-a adresat C.N.A. prin care a 
sesizat faptul că nu a ”fost contactată nici înainte, nici după difuzarea emisiunii, în condițiile în care în 
cadrul acestora nu s-au formulat simple acuzații, ci s-a afirmat cu subiect și predicat, ca o pretinsă realitate 
dovedită că subsemnata aș fi săvârșit infracțiuni...”, jurnalista Adina Anghelescu a afirmat că aș fi fost 
eliberată din funcție ca urmare a demersurilor sale, în condițiile în care, o realitate care ar fi putut să o afle 
dacă ar fi contactat-o pe subsemnata, raportul de muncă cu Ministerul Justiției a încetat cu acordul părților și 
nu a prilejuit nicio discuție legată de subiectul de presă pe care Antena 3 urmărea să îl construiască.” 

 

Analizând raportul de monitorizare și vizionând secvențe din înregistrarea emisiunii cu 
privire la subiectul în discuție, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul nu a 
respectat dispozițiile art. 40 alin. (2) din Codul audiovizualului care protejează demnitatea 
umană și dreptul la imagine a persoanei și nici pe cele ale art. 64 alin. (1) lit. b) din același act 
normativ care vizează asigurarea dreptului la informare corectă a publicului.  

Potrivit prevederilor invocate, în cazul în care în programele audiovizuale se aduc 
acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale de către 
radiodifuzor, acesta trebuie să respecte principiul audiatur et altera pars, care presupune 
condiţii nediscriminatorii de exprimare până la finalul aceluiaşi program în cadrul căruia s-au 
făcut acuzaţiile, în situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere, 
trebuie precizat acest fapt, iar, în virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, 
furnizarea unor date (informarea) cu privire la un subiect, fapt sau eveniment trebuie să fie 
corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă. 

Astfel, membrii Consiliului au constatat că dreptul la imagine și demnitate a persoanei 
în cauză a fost prejudiciat prin nerespectarea prevederilor art. 40 alin. (2) din Codul 
audiovizualului, întrucât, în timpul discutării subiectului, radiodifuzorul a adus o serie de 
acuzații de natură penală la adresa domnișoarei M.E.I. (conform raportului de monitorizare), 
fost consilier în cadrul Ministerului Justiției, cum ar fi cea potrivit căreia ar fi solicitat IT-iștilor 
din Ministerul Justiției să-i anonimizeze numele care apărea într-un document public postat 
pe site-ul ministerului ”ca să nu mai existe dovada rușinoaselor note luate la concurs”, 
faptă pe care radiodifuzorul o consideră infracțiune informatică, fără însă ca acesta să-i 
solicite un punct de vedere cu privire la această acuzație. 

Deși, în timpul emisiunii, prin voce din off, radiodifuzorul a difuzat răspunsul comunicat 
de Ministerul Justiției la solicitarea jurnalistei postului Antena 3 cu privire la cele sesizate, prin 
care instituția a precizat că anonimizarea datelor cu caracter personal s-a făcut în baza art. 7 
alin. (1) lit. a) și b) din Regulamentul nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea 
ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, 
membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a continuat să aducă acuzații de natură 
penală la adresa persoanei vizate, fără să-i solicite un punct de vedere și fără să precizeze 
dacă persoana în cauză a refuzat să-și prezinte opinia cu privire la acuzațiile aduse, cu atât 
mai mult cu cât petenta, în sesizarea transmisă CNA a specificat că a solicitat ministerului, 



 

 

5

printr-o cerere, anonimizarea datelor cu caracter personal, existând astfel posibilitatea de a 
pune la dispoziția radiodifuzorului o copie a documentului în situația în care i s-ar fi solicitat 
punctul de vedere cu privire la acest aspect. 

Redăm o parte din exemplele de afirmații acuzatoare făcute de radiodifuzor în timpul 
emisiunii și reținute de membrii Consiliului la adresa persoanei vizate: ”Reiese clar că 
IT-iștii ministerului au făcut modificările la solicitarea consilierei M., dar ca să stingă 
orice dezvăluire publică a acestui aranjament, cu o zi înainte de a se transmite Antenei 
3 acest răspuns, domnișoara M. a fost zburată din funcție.” (conform raportului de 
monitorizare, paragraful 4 pag. 3/10)”, ”... domnișoara M. din poziția pe care a ocupat-o, a 
cerut IT-iștilor ministerului să îi anonimizeze numele din unele fișiere cu rezultatele 
concursului, ca să nu mai existe dovada rușinoaselor note luate la concurs...”, ”Faptul 
că i-au încetat contractul, dovedește că într-adevăr domnișoara a făcut trăsnăile de 
care spuneam noi, cu iz de infracțiuni informatice...”, ”dacă domnișoara M. nu a făcut 
prostioarele respective sau să zicem posibile infracțiuni informatice, cum de i-a 
încetat imediat angajarea la MJ la o zi după ce am făcut solicitarea respectivă?”, 
precum și acuzații ce reies din titlurile afișate pe ecran: ”FALS ÎN ACTE LA MINISTERUL 
JUSTIȚIEI; CONSILIERA MINISTRULUI, INFRACȚIUNI INFORMATICE!”.    

De asemenea, Consiliul a constatat și nerespectarea prevederilor art. 64 alin. (1) lit. b) 
din Codul audiovizualului, întrucât, față de modalitatea în care a fost prezentat așa-numitul 
”caz grav” pe care l-a descoperit jurnalista Antenei 3, informarea publicului nu a fost corectă, 
verificată și prezentată cu imparțialitate, în condițiile în care radiodifuzorul nu a prezentat 
punctul de vedere al petentei cu privire la încetarea raportului de serviciu, inducând ideea 
publicului că aceasta a fost ”zburată din funcție” ca urmare a demersurilor făcute de 
jurnalista Antenei 3. 

Or, pentru ca informația să fie corectă și prezentată cu imparțialitate, era imperios 
necesar ca, pe de o parte, radiodifuzorul să prezinte și punctul de vedere al persoanei în 
cauză, având în vedere că, așa cum a precizat în sesizarea adresată CNA, ”raportul de 
muncă cu Ministerul Justiției a încetat cu acordul părților și nu a prilejuit nicio discuție legată 
de subiectul de presă pe care Antena 3 urmărea să îl construiască”, iar, pe de altă parte, să 
solicite un punct de vedere și unui reprezentant/specialist în domeniul resurselor umane din 
cadrul Ministerului Justiției cu privire la acest aspect.  

În calitate de garant al interesului public, în baza competenţelor şi obligaţiilor stabilite 
prin lege, Consiliul Naţional al Audiovizualului consideră că radiodifuzorii au obligaţia de a 
informa în mod corect publicul în legătură cu problemele de interes public, iar acest lucru 
trebuie făcut fără a se aduce atingere demnității și dreptului la imagine a persoanei, precum  
și a dreptului la informare corectă. 

În acest sens, Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei, în Rezoluţia nr. 1003/1993 
cu privire la etica jurnalistică, precizează că presa este obligată să se supună unor principii 
etice, ferme, prin care se garantează libertatea de exprimare şi dreptul fundamental al 
cetăţeanului de a primi informaţii corecte şi opinii sincere, bazate pe adevăr, asigurate prin 
mijloace adecvate de verificare şi demonstrare şi pe imparţialitate în prezentare, descriere şi 
narare. 

Având în vedere aceste aspecte, ţinând cont de criteriile de individualizare a sancţiunii 
prevăzute la art. 90 alin. (4) din Legea audiovizualului, membrii Consiliului au propus 
sancționarea radiodifuzorului cu somație publică. 

Supusă la vot, sancţiunea a fost adoptată cu respectarea condiţiilor de legalitate 
prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului. 

În temeiul art. 91 alin. (1) și (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi 
completările ulterioare, 

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea 

DECIZIE: 



 

 

6

Art. 1: Radiodifuzorul S.C. ANTENA 3 S.A. având licenţa audiovizuală nr. S-TV 
76.7/16.12.2003 şi decizia de autorizare nr. 882.2-2/22.11.2016 pentru postul de televiziune 
ANTENA 3 – NEWS & CURRENT AFFAIRS se sancţionează cu somație publică de 
intrare în legalitate pentru încălcarea articolelor 40 alin. (2) și 64 alin. (1) lit. b) din Decizia 
nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi 
completările ulterioare. 

 

Art. 2: În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, prezenta 
decizie poate fi atacată direct la secţia de contencios administrativ a curţii de apel, fără a fi 
necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile de la comunicare. 

 

Art. 3: Potrivit dispoziţiilor art. 93¹ alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, 
cu modificările şi completările ulterioare, radiodifuzorul S.C. ANTENA 3 S.A. are obligaţia de 
a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în 
intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text: 

 

“Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat cu somație publică postul ANTENA 3, 
deoarece, în timpul emisiunii ”Punctul de întâlnire”, ediția din 31 ianuarie 2021, au fost făcute 
afirmații acuzatoare de natură penală la adresa unei persoane fără să-i solicite un punct de 
vedere cu privire la aceste acuzații, nerespectându-se astfel principiul audiatur et altera pars 
prevăzut la art. 40 din Codul audiovizualului. 

De asemenea, informarea publicului cu privire la încetarea raportului de serviciu al 
respectivei persoane nu a fost corectă, verificată și prezentată cu imparțialitate, în sensul că  
radiodifuzorul nu a prezentat și punctul de vedere al acesteia cu privire la aspectul discutat, 
inducând ideea publicului că aceasta a fost înlăturată din funcție ca urmare a demersurilor 
făcute de jurnalista Antenei 3 și nu în urma încetării raportului de serviciu prin acordul părților, 
încălcându-se astfel prevederile art. 64 din același act normativ.” 

 

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate. 

 

      PREȘEDINTE, 

MARIA MONICA GUBERNAT 

 

 

Red. Serviciul Juridic, 
Reglementări și Relații Europene, 

 

Şef serviciu Dumitru Ciobanu 
 
 


