
 
Decizia nr. 124 din 03.06.2021 

privind sancționarea cu somație a S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L.   
Bucureşti, Str. Cristian Popişteanu nr. 2-4, et. 3, biroul nr. 7, sector 1 

C.U.I. 27759259 
Fax: 021/599.66.03; e-mail: mihaela@b1tv.ro 

 
 

- pentru postul de televiziune B1 TV 
Bucureşti, Str. Ion Câmpineanu nr. 20, sector 1 

 
Întrunit în şedinţă publică în ziua 3 iunie 2021, Consiliul Naţional al Audiovizualului 

a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare în baza sesizării înregistrate sub nr. 
2381/11.03.2021 cu privire la ediția din 9 martie 2021 a emisiunii Bună, România! difuzată 
de postul B1 TV.  

Postul de televiziune B1 TV aparţine radiodifuzorului S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L. 
(licenţa audiovizuală nr. S-TV 26.7/15.06.2000 eliberată la 13.05.2021 şi decizia de 
autorizare nr. 468.1-1/26.01.2021 eliberată la 13.05.2021). 

În urma analizării raportului de monitorizare şi a vizionării înregistrărilor, membrii 
Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L. a încălcat prevederile 
art. 30  din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu 
modificările şi completările ulterioare (Codul audiovizualului). 

 Conform prevederilor invocate: 
Art. 30 - Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să respecte 

drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, viaţa privată, onoarea şi reputaţia, 
precum şi dreptul la propria imagine. 

În fapt, postul de televiziune B1 TV a difuzat în data de 9.03.2021, în intervalul 
orar 18:00 – 19:53, emisiunea Bună, România!, moderată de Radu Buzăianu și 
Răzvan Zamfir (emisiune în direct). 

 Conform raportului de monitorizare, în intervalul orar 19:43 – 19:50, cei doi 
moderatori au comentat, împreună cu jurnalistul Petre Bădică, un articol, postat pe 
newsweek.ro, referitor la sporurile salariale primite de angajații din instituțiile de stat. Pe 
parcursul discuțiilor despre acest subiect, s-au făcut referiri în legătură cu salariile și 
sporurile pentru condiții vătămătoare pe care le primesc angajații din cadrul Muzeului 
"Casa Mureșenilor" din Brașov (nu a fost precizat numele niciunui angajat).  

Redăm din raportul de monitorizare: 
”Titluri afișate pe ecran: CINE ȘI DE CE VREA SPORURI; SPOR DE ANTENĂ 

LA FOLCLORIȘTI ȘI BUCĂTARI; CE PERICULOASĂ E VIAȚA DE BUGETAR! 
Redăm, mai jos, fragmentul din emisiune la care a făcut referire petentul: 
Sel. 1 - rep. 35:15 – 41:40, sel. 9-19 
Radu Buzăianu: Apropo de tendențiozitate, hai să mergem pe Newsweek unde văd 

un titlu... (...) Mergem pe Newsweek, așa cum spuneam un pic mai devreme, 1233 de 
instituții de stat au cerut spor de antenă.  

Răzvan Zamfir: Care antenă? 
Radu Buzăianu: Antena 3, domnul Gâdea... 



 

 

2
Răzvan Zamfir (în timp ce râde): (Neinteligibil) Domne, dați-ne un spor că ne țin ăștia 

cu televizoarele deschise! 
Radu Buzăianu: Petre Bădică, bună seara! 
Răzvan Zamfir: Bună seara, Petre Bădică, Newsweek! 
Petre Bădică (jurnalist Newsweek): Bună seara! 
Răzvan Zamfir: Hai să dezvoltăm puțin. De unde atâtea antene? Ce antene sunt 

acestea? 
Petre Bădică (jurnalist Newsweek): Nu sunt antene, tocmai trebuie făcută o mică 

precizare. A intrat în folclor ideea asta de spor de antenă. Firmele de stat care vin și fac 
măsurători pentru a detecta acest spor de antenă, de fapt ei vin la biroul angajaților de la 
stat și vor să vadă dacă acolo este câmp electromagnetic. Dar câmpul electromagnetic nu 
neapărat vine de la o antenă 5 G pe care o vedem pe o clădire, ci el poate fi determinat și 
dacă vine de la computer, de la o consolă, de la imprimante. Deci este foarte jos acest prag 
al câmpului electromagnetic, dovadă este că, într-adevăr, așa cum ați spus dumneavoastră 
sau voi, în ultimii 5 ani 1300 de instituții ale statului au cerut, și nu numai că au cerut, dar au 
și plătit unor alte firme de stat să vină în sediu și să facă niște măsurători al acestui câmp 
electromagnetic. Sună foarte pompos, dar e vorba, în fond, de acele iradiații, să le spunem, 
care vin de la computer, imprimante etc. Foarte interesant este că legea, și aici este 
problema acestui Guvern, și ne întoarcem la voința politică de care zicea domnul Cîțu, că 
trebuie să existe o voință politică să terminăm cu sporurile astea. De ce? Pentru că ele sunt 
foarte jos. Adică 1300 de instituții ale statului, și vă dau exemple: muzee, filarmonici, 
cantine, centre pentru seniori, primării de comune care, ne aducem aminte, acum doi ani 
erau în faliment, "și-au rupt de la gură", au făcut aceste buletine de măsurători, de ce? Ca 
să le poată oferi angajaților la stat sute de mii, sute de mii, posibilitatea ca pe baza acestor 
buletine de analiză să le ofere sporuri de condiții vătămătoare, sporuri de antenă. Astăzi 
am scris că la Muzeul Mureșenilor din Brașov, sigur, nu am auzit de el, muzeograful, 
pe baza acestor buletine de analiză a acestui spor de antenă, muzeograful primește 2 
500 de lei. Economistul 500 de lei, managerul primește 1000 de lei. Este vorba de un 
muzeu!  

Răzvan Zamfir: Deci cel mai expus este muzeograful? 
Petre Bădică (jurnalist Newsweek): Exact! 
Radu Buzăianu: Important de menționat. 
Răzvan Zamfir: Important de spus. 
Petre Bădică (jurnalist Newsweek): Aici trebuie văzut și intervenit cu Corpul de 

Control. 
Răzvan Zamfir: Dar dacă sporul lui este de 2500 de lei, care e salariul? 
Petre Bădică (jurnalist Newsweek): Este incredibil asta, muzeograful, cred că este 

un muzeograf erou, are în jur de 17 000. 
Răzvan Zamfir (în timp ce râde): 17 000 de ce? 
Petre Bădică (jurnalist Newsweek): De lei pe lună, da. 
Răzvan Zamfir: Noi, de lei noi? 
Petre Bădică (jurnalist Newsweek): Deci vreo 4 000 de Euro. 
Răzvan Zamfir: Stați un pic că (neinteligibil). Deci 170 de milioane de lei, cum era 

pe vremea mea? 
Petre Bădică (jurnalist Newsweek): Da, da, da. Cât are Nicușor Dan, de exemplu. 

Este echivalent. 
Radu Buzăianu: Eu vreau să te întreb (neinteligibil). Se duce în derizoriu discuția. 

Are telefon mobil? Are mobil? Telefon mobil? Pentru că și acesta radiază, domne. 
Petre Bădică (jurnalist Newsweek): Ca să nu fie nicio problemă, pe site și în articol 

este captura documentului în care arăt că ăsta este salariul. Deci nu sunt invenții. 
Răzvan Zamfir: Doamne ferește! Și ca sumă brută este foarte mare! Muzeograf... 

Ți-a plăcut ție televiziunea? Ți-am zis să mergem la muzeu? Eu zic să ne facem 
muzeografi... 



 

 

3
Radu Buzăianu: Crin Antonescu, îți aduci aminte?  
Răzvan Zamfir: A fost muzeograf (neinteligibil). 
Petre Bădică (jurnalist Newsweek): Ca să înțelegeți sau ca să înțeleagă domnul 

premier, habar nu am, că lucrurile nu sunt ok. Deci oamenii ăia, că am pus și poze 
din muzeu, (neinteligibil). 

Radu Buzăianu (în timp ce râde): Abia acum sunt decis să mă  duc să vizitez. 
Răzvan Zamfir (în timp ce râde): Vreau să văd Muzeul Mureșenilor din Brașov. 
Petre Bădică (jurnalist Newsweek): Deci muzeul are două-trei-patru camere. Da, e 

într-o casă veche. 
Răzvan Zamfir: Da, dar frumoase. 
Petre Bădică (jurnalist Newsweek): Toți sunt expuși la fel și, totuși, diferența de 

valoare dintre aceste sporuri sunt de sute sau chiar de mii de lei. 
Radu Buzăianu (în timp ce râde): Doamne, superb! E superb! Abia acum... deci eu 

nu aș vrea să vizitez muzeul, ci aș vrea să îl vizitez chiar pe domnul acesta 
muzeograf. Mi se pare... 

Răzvan Zamfir (în timp ce râde): În jurul lui s-a făcut muzeu. 
Radu Buzăianu (în timp ce râde): S-a făcut muzeu...  
Răzvan Zamfir: Veniți să vedeți un muzeograf plătit cu 17 000 de lei. Chiar 

salariul brut, este ceva impresionant, ceva spectaculos. Ai spus foarte bine, poate 
este muzeograf emerit, muzeograf al poporului. Adică sunt convins că există mulți 
muzeografi în această țară care nu înțeleg acum ce fel de muzeografi sunt ei care nu 
primesc 17 000 de lei. Rog toți muzeografii să ne scrie pe pagina emisiunii. Toți 
sunteți atât de bine plătiți? Că mi-e greu... eu nu cred... eu am mai auzit de 
muzeografi la viața mea și nu erau așa un succes financiar. 

Radu Buzăianu: Petre Bădică, mulțumim pentru intervenție, mulțumim pentru detalii. 
Răzvan Zamfir: Mulțumim pentru dezvăluiri. Doamne! (...)” 

 

În urma analizării raportului de monitorizare şi a vizionării secvenței din 
înregistrarea emisiunii  ”Bună România!”, ediția din 9 martie 2021,  membrii Consiliului 
au constatat că, la difuzarea acesteia, radiodifuzorul nu a respectat  prevederile art. 30 
din Codul audiovizualului.  

Conform prevederii legale, furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să 
respecte drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, viaţa privată, onoarea şi 
reputaţia, precum şi dreptul la propria imagine. 

În esență, membrii Consiliului au apreciat că subiectul prezentat este unul de 
interes public, general și de actualitate, însă, modul în care au fost prezentate 
informațiile cu privire la nivelul sporurilor pentru condiții vătămătoare în cadrul Muzeului 
Mureșenilor din Brașov a fost de natură să prejudicieze drepturi fundamentale ale 
omului, precum onoarea, reputația și imaginea persoanei.   

Astfel, Consiliul a considerat că unele detalii și informații, prezentate în cadrul 
schimbului de idei ce a dat conținut materialului analizat, au conturat o perspectivă 
subiectivă și trunchiată a situației aduse în atenția publicului, din logica afirmațiilor 
făcute în emisiune și a titlurilor ce au însoțit prezentarea, rezultând că persoanele care 
beneficiază de sporul pentru condiții vătămătoare, în particular, angajații Muzeului 
Mureșenilor din Brașov, nu sunt îndreptățite moral și legal să încaseze un astfel de 
spor.   

Or, potrivit sesizării, angajații respectivului așezământ cultural beneficiază de 
sporuri de condiții vătămătoare, întrucât ”sunt expuşi unor factori biologici şi vătămători 
specifici arhivelor, care duc la apariţia unor boli profesionale extrem de grave. (...) de 
astm, sau alte afecţiuni conexe pulmonare, cauzate direct de expunerea la patrimoniul 
istoric pe suport papetar”), iar nu de sporuri de antenă, așa cum în mod eronat s-a 
afirmat repetat  în  ”ironizarea”  situației aduse în atenția publicului. 



 

 

4
În aceste condiții membrii Consiliului au apreciat că modul în care radiodifuzorul 

a înțeles să trateze subiectul în discuție a depășit limitele unei critici rezonabile în 
context umoristic/satiric, fiind de natură să afecteze nejustificat reputația sau onoarea 
unor categorii profesionale acuzate indirect că beneficiază în mod imoral sau nejustificat 
de sporuri salariale.  

Pentru aceste considerente, ţinând cont de criteriile legale de individualizare a 
sancţiunii prevăzute la art. 90 alin. (4) din Legea audiovizualului, membrii Consiliului au 
propus sancţionarea radiodifuzorului cu somație publică.  

Supusă la vot, propunerea de sancţionare a fost adoptată cu respectarea 
condiţiilor de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului. 

În temeiul art. 91 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu 
modificările şi completările ulterioare,  

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea 
 

DECIZIE: 
 

 Art. 1: Radiodifuzorul S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L. (licenţa audiovizuală nr.  S-TV 
26.7/15.06.2000 eliberată la 13.05.2021 şi decizia de autorizare nr. 468.1-1/26.01.2021 
eliberată la 13.05.2021 pentru postul B1 TV) se sancţionează cu somație publică pentru 
intrarea de îndată în legalitate pentru încălcarea prevederilor art. 30  din Decizia nr. 220/2011 
privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările 
ulterioare. 

Art. 2. În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, 
prezenta decizie poate fi atacată direct la secţia de contencios administrativ a curţii de 
apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile de la 
comunicare. 

Art. 3. Potrivit dispoziţiilor art. 931 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului  
nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, radiodifuzorul are obligaţia de a 
transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în 
intervalul orar 18.00 - 22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text: 

 

„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat cu somație publică postul B1 TV, 
deoarece, în ediția din 9 martie 2021 a emisiunii “Bună România!”, prin modalitatea de 
prezentare a informațiilor cu privire la nivelul sporurilor pentru condiții vătămătoare în 
cadrul Muzeului Mureșenilor din Brașov, au fost nerespectate dispozițiilor art. 30 din 
Codul audiovizualului. 

Conform prevederii legale, furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să 
respecte drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, viaţa privată, onoarea şi 
reputaţia, precum şi dreptul la propria imagine.” 

 

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate. 
 
 

PREŞEDINTE,  
 

MARIA MONICA GUBERNAT  
                                                    

Întocmit, 
Serviciul Juridic, 

Reglementări și Relații Europene 
Şef Serviciu,  Dumitru Ciobanu 

 


