
 

  

1

  

 
 
 
 
 
 

 
 

Decizia nr. 31 din 10.01.2024  
privind somarea S.C. RTV HD S.R.L. 

Ploieşti, Str. Democraţiei nr. 28A, Construcţia C1, et. 2, ap. 8, jud. Prahova    
CUI: 47245597    

 Fax: 0316203330   0318605120  e-mail: office@rtv.net 
 

- pentru postul de televiziune ROMÂNIA TV 
Bucureşti, Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 6A, parter, sector 2 

 
 

Întrunit în şedinţa publică din data de 10 ianuarie 2024, Consiliul Naţional al 
Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcția Monitorizare, în baza sesizării nr. 
14185/19.12.2023, cu privire la emisiunea ‘’Știrile România TV’’, difuzată în data de 
24.11.2023, de postul ROMÂNIA TV. 

Postul de televiziune ROMÂNIA TV aparţine radiodifuzorului S.C. RTV HD S.R.L. 
(licenţa audiovizuală nr. S-TV 281.7/09.06.2011 eliberată la 12.01.2023 şi decizia de 
autorizare nr. 1779.2/26.01.2023). 

În urma dezbaterilor și vizionării de înregistrări, membrii Consiliului au constatat că 
S.C. RTV HD S.R.L. a încălcat prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) din Decizia nr. 
220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi 
completările ulterioare, potrivit cărora în virtutea dreptului fundamental al publicului la 
informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele 
principii: 

b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi 
prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă. 

Redăm din raportul de monitorizare : 
”Postul de televiziune România TV a difuzat în data de 24.11.2023, în direct, în 

intervalul orar 05:59 – 06:44, o ediție a emisiunii Știrile România TV, prezentată de 
Alexandru Constantin.  

În a doua parte a ediției informative, în intervalul orar 06:26 – 06:29, s-a difuzat o 
știre despre dosarul penal deschis pe numele lui Dorel Mareș, în urma unui accident 
rutier. Acest caz a fost anchetat de către Parchetul de pe lângă Judecătoria Giurgiu.  

Știrea nu a fost reluată în data de 24.11.2023.  
Titlu știre: SCANDALOS: PROCURORII VINOVAȚI CARE NU RĂSPUND ÎN FAȚA 

LEGII. 
S1-rep. 26.17 - 29.39, sel. 6 
[00:00:00] Alexandru Constantin: Un abuz al procurorilor din Giurgiu este confirmat 

de Consiliul Superior al Magistraturii. Un șofer așteaptă de 4 ani să fie judecat după 
un accident, însă anchetatorii au lungit fără niciun motiv cercetarea cazului. Rămas 
fără dreptul de a conduce și deci, fără bani, pentru a-și întreține familia, bărbatul i-a 
reclamat pe procurori la CSM. Răspunsul a fost unul șocant: oamenii legii sunt 
vinovați, dar nu pot fi trași la răspundere. Urmăriți o anchetă exclusivă.  

În continuare, a fost difuzat un material video înregistrat cu următoarele imagini: 
- mai multe documente cu conținut ilizibil; 



 

  

 

 

 

 

2
- fotografii cu Vasile Marc (fost prim-procuror la Parchetul Giurgiu). Sursa 

imaginilor nu a fost menționată. 
[00:00:30] Voce din off: Dorel Mareș conducea un microbuz în comuna Băneasa, când 

a avut ghinionul să se trezească cu un bărbat în fața mașinii. Deși a tras de volan și a intrat 
în șanț, el l-a lovit pe acesta cu oglinda microbuzului. Ancheta, simplă la prima vedere, 
durează de aproape 4 ani. Un timp i s-a prelungit dreptul de a conduce, însă de peste un 
an n-a mai primit niciun semn de la procurori.  

[00:00:51] Victimă: Nu mi s-a mai dat dreptul la circulat și din această cauză am rămas 
fără surse de subzistență. Sunt salariat, singurul salariat din familie, sunt șofer profesionist. 
Procuratură de la Giurgiu a omis, a evitat să-mi prelungească dovada de circulație, nu știu 
din ce motiv și de atunci, din 2022 și până acuma, sunt disperat. Nu știu care sunt regulile 
în țară românească, în justiția din Giurgiu. Am făcut plângere la Curtea Superioară a 
Magistraturii, la București. Mi-a venit o soluție de acolo, cum că primii procurori care 
s-au ocupat de caz ar fi vinovați pentru lungirea procesului de... Dar, a trecut 
perioadă prea multă de când s-a întâmplat treaba asta și a ajuns la concluzia că s-au 
prescris faptele lor și eu rămân în continuare ca de la început, fără dreptul de a 
conduce, fără surse de subzistență pentru familie. Sunt niște mici Dumnezei, care ei 
nu, nu mai că [00:01:57] fac legea, ei răspund de viața oamenilor.  

Roxana Vereș (avocat): Clientului meu este îi este încălcat dreptul de a conduce, fără 
ca procurorii de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Giurgiu să-i comunice care au fost 
motivele. I s-a comunicat că, într-adevăr, cei doi procurori sunt vinovați, dar că nu pot fi 
trași la răspundere disciplinară, întrucât faptele acestora s-au prescris. Trageți și 
dumneavoastră concluzia. 

[00:02:27] Voce din off: Contactat de România TV, Vasile Marc, prim-procuror la 
acea vreme și unul dintre anchetatorii vizați de ancheta CSM, spune că nu are niciun 
regret.  

[00:02:36] Voce reporter: V-ați bătut joc de Mareș Dorel câțiva ani, Mareș Dorel de 
la Giurgiu. Înțeleg de la CSM, că sunteți vinovat. Vă simțiți vinovat? Eu credeam că 
aveți o părere de rău, măcar, după ce s-a întâmplat.  

Vasile Marc (fost prim-procuror la Parchetul Giurgiu), prin telefon: Nu am nicio părere, 
domnule, eu nu mai lucrez acolo oricum. Ce, nici nu știu despre ce dosar vorbiți. Vă 
rog frumos să nu mă mai sunați, da? 

[00:02:55] Voce din off: Nu este primul scandal care vizează un procuror de la Giurgiu. 
Un altul, Aurelian Filip, a uitat, la începutul anului trecut, să prelungească actele de arestare 
pentru un criminal feroce din oraș, care și-a ucis soția cu cincisprezece lovituri de cuțit. 
Deși, ucigașul a ajuns liber pe străzi, procurorul a primit cea mai blândă pedeapsă posibilă, 
un avertisment. Între timp, s-a pensionat și beneficiază de pensie special.” 

Vizionând imagini și analizând raportul de monitorizare, membrii Consiliului au 
constatat că emisiunea ”Știrile România TV’’ din 24.11.2023 a fost difuzată cu 
încălcarea dispozițiilor art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului, potrivit cărora 
informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment trebuie să fie corectă, verificată 
şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă. 

Astfel, în a doua parte a acestei ediții informative, a fost difuzată știrea cu titlul: 
SCANDALOS: PROCURORII VINOVAȚI CARE NU RĂSPUND ÎN FAȚA LEGII, în 
cadrul căreia s-a relatat despre un dosar penal deschis, în urma unui accident rutier, 
cercetat de Parchetul de pe lângă Judecătoria Giurgiu.  

Față de conținutul știrii, Consiliul a constatat că nu a fost asigurată o informare 
imparțială a publicului, acestuia fiindu-i indus un mesaj tendențios, în sensul căruia 
procurorul ar fi tergiversat cercetarea penală în speță, stabilindu-i-se verdicte clare de 
vinovăție și, totodată, fiindu-i făcută publică identitatea, prin menționarea numelui și a 
prezentării de imagini ale acestuia. 

În calitate de garant al interesului public, Consiliul consideră că radiodifuzorii au 
obligaţia de a prezenta în mod imparţial şi echilibrat faptele şi evenimentele aduse în 
atenţia telespectatorilor.  De asemenea, cu privire la etica jurnalistică, în Rezoluţia nr. 



 

  

 

 

 

 

3
1003/1993 Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei precizează că presa este 
obligată să se supună unor principii etice, ferme, prin care se garantează dreptul 
fundamental al cetăţeanului de a primi informaţii corecte şi opinii sincere, bazate pe 
adevăr, asigurate prin mijloace adecvate de verificare, demonstrare, precum şi pe 
imparţialitate în prezentare, descriere, narare. 

Pentru aceste considerente, ţinând cont de criteriile de individualizare a sancţiunii 
prevăzute de art. 90 alin. (4) din Legea audiovizualului, membrii Consiliului au propus 
sancționarea radiodifuzorului cu somație publică.  

Supusă la vot, propunerea de sancţionare a fost adoptată cu respectarea condiţiilor 
de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului. 

În temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, 
cu modificările şi completările ulterioare, 

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea 
 

DECIZIE: 
 
Art. 1: Radiodifuzorul S.C. RTV HD S.R.L. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 

281.7/09.06.2011 eliberată la 12.01.2023 şi decizia de autorizare nr. 1779.2/26.01.2023 
pentru postul ROMÂNIA TV) se sancţionează cu somație publică de intrare în 
legalitate pentru încălcarea prevederilor art. 64 alin. (1) lit. b) din Decizia nr. 220/2011 
privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările 
ulterioare. 

Art. 2: În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, 
prezenta decizie poate fi atacată direct la secţia de contencios administrativ a curţii de 
apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile de la 
comunicare. 

Art. 3: Potrivit dispoziţiilor art. 93¹ alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 
504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, radiodifuzorul are obligaţia de a 
transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, 
în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul 
text: 

 
“Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat cu somație publică postul 

ROMÂNIA TV, deoarece, în cadrul ediției informative din 24 noiembrie 2023, știrea cu 
titlul SCANDALOS: PROCURORII VINOVAȚI CARE NU RĂSPUND ÎN FAȚA LEGII, nu 
a fost prezentată într-un mod imparțial, fiind încălcate astfel prevederile art. 64 din 
Codul audiovizualului, potrivit cărora informarea cu privire la un subiect, fapt sau 
eveniment trebuie să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-
credinţă.” 

 
Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate. 

 
 

PREȘEDINTE, 
 

MARIA MONICA GUBERNAT 
     

Serviciul Juridic, Reglementări 
și Relații Europene 

Şef serviciu Ciobanu Dumitru 
 
 
 


