
 
 
 
 
 
 
 

Decizia nr. 533 din 04.06.2025 
privind sancționarea  cu somație publică a  S.C. RTV HD S.R.L., 

cu sediul în Ploiești, Str. Democrației nr. 28A,  
Construcția C1, et. 2, ap. 8, jud. Prahova 

CUI: 47245597   Fax: 031 620 3330; 031 860 5120 
 

e-mail: office@rtv.net 
- pentru postul de televiziune ROMÂNIA TV 

București, sector 2, Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 6A, parter  
 

 
Întrunit în ședința publică din 4 iunie 2025, Consiliul Naţional al Audiovizualului a 

analizat raportul întocmit de Direcția Monitorizare în baza sesizărilor înregistrate la CNA 
cu  privire la emisiuni ”Știrile România TV” difuzate de postul  România Tv în data de 15 
martie  2025. 

Serviciul de programe de televiziune cu denumirea ROMÂNIA TV/ROMÂNIA TV 
HD aparține radiodifuzorului S.C. RTV HD S.R.L. (licența audiovizuală S-TV 
281.7/09.06.2011 eliberată la 12.01.2023 și decizia de autorizare nr. 
1779.2/26.01.2023). 

În urma vizionării de imagini și a analizării raportului de monitorizare, după 
dezbateri, membrii Consiliului au constatat încălcarea de către radiodifuzor a 
dispozițiilor  art. 64  alin. (1)  lit. b) din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de 
reglementare a conținutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare 
(Codul audiovizualului). 

Potrivit dispozițiilor invocate, în virtutea dreptului fundamental al publicului la 
informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele 
principii: 

b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată 
și prezentată în mod imparțial și cu bună-credință. 

În fapt, serviciul de programe de televiziune cu denumirea România TV a difuzat 
în data de 15 martie 2025, în direct, în cadrul edițiilor de la orele 14.00 și 15.00 ale 
emisiunii ”Știrile România TV”,  o știre prezentată sub titluri precum: ” SOROŞIŞTII DIN 
JURUL LUI SIMION, DOVEZILE TRĂDĂRII” sau ”SIMION A TRĂDAT 
SUVERANIŞTII, DOVADA LEGĂTURILOR CU SOROS”. 

Redăm din raportul de monitorizare, spre exemplificare, cu privire la conținutul și 
modul de prezentare al materialului cu privire la care a fost sesizat Consiliul: 

”(...) ● Știrile România TV ora 14.13 (intervalul orar 14.00 – 14.50) 
 

Selecția: S1_14.12-14.15 
 

Titluri: SOROŞIŞTII DIN JURUL LUI SIMION, DOVEZILE TRĂDĂRII 
MANEVRA FĂCUTĂ DE AUR PENTRU A-L SUSŢINE PE NICUSOR 
IMEDIAT: Dovada minciunii lui Simion, cum l-a păcălit pe Georgescu în timp 

ce se lipea de el la proteste; de când începuse în realitate să strângă semnături 
 

TRANSCRIERE: 



 2 

Vorbitor 1: Bă, fraților, nu preferați să știți adevărul? Nu credeți că e normal să ia 
cineva atitudine? 

Prezentator RTV:  Apar noi dovezi incontestabile despre legăturile directe 
dintre George Soroș și Simion. Sunt fotografii cu liderul AUR, alături de oamenii 
de casă a lui Soroș din România, precum Monica Macovei sau Mădălin Bot. Mai 
mult decât atât, omul de încredere a lui Simion îl denigra pe Georgescu, încercând să-
l promoveze de pe liderul AUR. Colega mea, Marina Cioacă, este în studio și vine cu 
toate aceste informații. Te ascultăm, Marina. 

[00:00:30] 
Marina Cioacă RTV: Bună ziua, bine v-am găsit, doamnelor și domnilor apar noi 
fotografii care arată legăturile directe dintre oamenii lui George Soroș de aici, 
din România și George Simion. Ei bine, liderul AUR pozează acum în suveranist 
și neagă aceste legături. Însă fotografiile nu mint, astfel că, George Simion a fost 
fotografiat în timp ce se afla alături de Monica Macovei, de exemplu. Este 
adevărat că aceste fotografii au fost realizate cu mai mulți ani în urmă, în 
perioada în care George Simion nu poza în suveranist. Monica Macovei este 
mâna dreaptă a lui George Soroș, are legături directe cu acesta și niciodată nu a 
negat legăturile dintre ea și George Soroș. Tot același Simion apare în fotografii 
și cu jurnalistul Mălin Bot, despre care se spune că a primit bani de la George 
Soroș. Mai mult, știm foarte bine și am prezentat aici, la România TV, acele fotografii 
și filmări cu George Simion și Nicușor Dan. Cei doi erau în trecut aliați, chiar dacă 
acum pozează în dușmani. De cealaltă parte, un apropiat a lui George Simion, pe 
numele său Sorin Constantinescu, care a și vorbit în momentul în care acesta și-a 
anunțat candidatura la evenimentul AUR, a vorbit Sorin Constantinescu, bineînțeles, 
de bine, despre George Simion. Ei bine, același Sorin Constantinescu ducea o 
campanie de denigrare a lui Călin Georgescu, care atunci ar fi trebuit să fie candidatul 
susținut de Simion și bineînțeles, de partidul său, de AUR. Mai apoi, vedem că Sorin 
Constantinescu își arată acum susținerea pentru George Simion. 

 

În cadrul acestei știri a fost prezentat un colaj foto, cu durata totală de 10 
secunde, realizat din alăturarea a 4 fotografii, după cum urmează: Foto 1: 
prezintă un grup de 15 persoane, inclusiv Monica Macovei și George Soroș,  Foto 
2: prezintă 3 persoane, inclusiv Mălin Bot și George Simion,  Foto 3: prezintă 5 
persoane, inclusiv Mălin Bot și George Simion, Foto 4: prezintă 3 persoane, 
inclusiv Monica Macovei și George Simion. Grupajul foto a fost difuzat în buclă 
și repetat succesiv  de 10 ori în cadrul știrii, în partea stânga a ecranului, pe 
aproximativ 2/3 din suprafața imaginii. 

Reporterul Marina Cioacă a precizat faptul că fotografiile  „au fost realizate 
cu mai mulți ani în urmă, în perioada în care George Simion nu poza în 
suveranist” , fără a spune, însă și perioada când au fost realizate. 

Același reporter a mai precizat faptul că, în fotografii apare și  jurnalistul 
Mălin Bot,  „despre care se spune că a primit bani de la George Soroș.” 

 

● Știrile România TV ora 15.12 (intervalul orar 15.00-15.50) 
 

Selecția S2_15.12-15.15 
 

Titluri: SIMION A TRĂDAT SUVERANIŞTII, DOVADA LEGĂTURILOR CU 
SOROS 

IMEDIAT: Cum l-a manipulat Anca Alexandrescu pe Georgescu, cum a 
lucrat cot la cot cu Simion, schema fraudei pe care au orchestrat-o împreună 

 

TRANSCRIERE: 
Vorbitor 1: Ca este infracțiune de sine stătătoare, ca să înțeleagă cei care se uită 

la … 



 3 

Prezentator RTV: Da și este cu atât mai gravă, pentru că vine din partea unui 
lider de partid, un parlamentar din Parlamentul României. Vin și la dumneavoastră, 
domnule Ilieșiu, și eu, dar vreau să vedem întâi încă o dovadă că Simion este 
omul lui Soroș, pentru că reprezentantul AUR din Biroul Electoral Central a votat 
împotriva candidaturii Dianei Șoșoacă. Ar fi votat astfel împotriva candidaturii 
Dianei Șoșoacă, în schimb, a votat în favoarea candidaturii lui Nicușor Dan. Și 
este Marian Cucșa, politicianul care face aceste dezvăluiri. Haideți să vedem 
declarația. 

Marian Cucșa (președinte Partidul Republican Român): Reprezentantul AUR din 
BEC a votat pentru validarea lui Nicușor Dan și împotriva candidaturii Diană Șoșoacă. 
Cum poate explica George Simion această … acest vot? Este foarte simplu și e negru 
pe alb, e o realitate care ne este pusă în față în momentul de față, repet și revin … 
George Simion nu este altceva decât o marionetă a sistemului și întrebarea de acum 
este:  cu cine a făcut blat pentru această tură de alegeri? 

Prezentator RTV: Bun, domnule Ilieșiu, cu cine a făcut blat domnul Simion, cu 
domnul Nicușor Dan să intre ei doi în turul doi? Sau cum? 

Sorin Ilieșiu: Cred că dânșii trebuie întrebați. Eu nu sunt în măsură să … 
Prezentator RTV: Dar cum să votezi pentru Nicușor Dan, tu de la AUR, când 

toată ziua urli … 
Sorin Ilieșiu: Asta într-adevăr este suspect …iar apropo de … posibila invalidare 

a candidaturii lui George Simion de către Curtea Constituțională și apropo de 
invalidarea candidaturii doamnei Șoșoacă de către BEC, aș vrea să spun că în 
România există un precedent cumplit. A fost un candidat la prezidențiale care a fost 
validat de trei ori, cu toate că este autorul unui genocid împotriva românilor, cu 
peste 850 de morți și peste 3000 de răniți, Ion Iliescu a fost validat în 1990, în 
1992 și în anul 2000. Deci, orice culpe ar avea Georgescu, Diana Șoșoacă sau 
Simion nu se pot compara cu culpa cumplită, comparabilă cu ce a făcut Stalin, 
cu ce a făcut ... mă refer la Ion Iliescu, autorul unui genocid anti-românesc și a 
fost validat de Curtea Constituțională de trei ori … în trei rânduri de alegeri, 
prezidențiale. 

Prezentator RTV: Da, este clar că totul este în premieră … 
Sorin Ilieșiu: Eu nu spun că trebuie ca să validăm asemenea candidaturi, precum 

candidatura lui Ion Iliescu 
Prezentator RTV: Dar măcar să le aplicăm criteriile la toți … 
Sorin Ilieșiu: Ion Iliescu nu trebuia validat și faptul că în continuare, după 35 de 

ani de la comiterea genocidului, Ion Iliescu nu a primit nici măcar o zi de control judiciar. 
Prezentator RTV: Bine, nici dosarele alea … s-au tot plimbat între parchet și 

instanță, da … 
Sorin Ilieșiu: Justiția, în România a devenit o bătaie de joc imediat după căderea 

comunismului. Și înainte a fost. Dar din această cauză se confirmă …. 
Prezentator RTV: Da, nu în toate cazurile … 
Sorin Ilieșiu: …. neregulile care nu mai au limită. 
Prezentator RTV:  Vreau să rămânem însă pe scena politică, pentru că vreau să 

vorbim despre acest cuib de trădători din jurul lui Simion și vreau să o vedem pe Anca 
Alexandrescu cum îi dă flori lui Simion. Totul în momentul în care ea cerea expres 
instituțiilor statului să-l ia la verificat pe Georgescu, pe Călin Georgescu, să îi verifice 
sursele de finanțare și să își … să se vadă cum și-a făcut campania aceea cu troli, cu 
ferme de boți … îndemna șefii de servicii să-l salte … oricum, după aceea, imediat i-a 
dat flori lui Simion să vedem un pic legătura asta.” 

În cadrul acestei știri a fost prezentat același colaj foto, cu durata totală de 
10 secunde, realizat din alăturarea a 4 fotografii, după cum urmează: Foto 1: 
prezintă un grup de 15 persoane, inclusiv Monica Macovei și George Soroș,  Foto 



 4 

2: prezintă 3 persoane, inclusiv Mălin Bot și George Simion,  Foto 3: prezintă 5 
persoane, inclusiv Mălin Bot și George Simion, Foto 4: prezintă 3 persoane, 
inclusiv Monica Macovei și George Simion. Colajul a fost difuzat în buclă și 
repetat succesiv  de 16 ori (selecția S2_15.12-15.15 - reper 02.16). 

Colajul foto a fost prezentat fără explicații suplimentare sau precizări din 
partea prezentatoarei sau a persoanelor prezente în studio. La momentul 
difuzării acestuia, prezentatoarea RTV purta o discuție cu dl. Sorin Ilieșiu pe 
tema validării, de către BEC a candidaturii fostului președinte Ion Iliescu, chiar 
dacă acesta s-ar fi făcut vinovat (în opinia dl. Sorin Ilieșiu) de genocid.(...)” 

După analizarea raportului de monitorizare și vizionarea unor secvențe din 
înregistrări, membrii Consiliului au constatat că edițiile de la orele 14.00 și 15.00 ale 
emisiunii ”Știrile România TV” din 15 martie 2025,  în cadrul cărora au fost prezentate 
informații sub titluri precum: ” SOROŞIŞTII DIN JURUL LUI SIMION, DOVEZILE 
TRĂDĂRII” sau ”SIMION A TRĂDAT SUVERANIŞTII, DOVADA LEGĂTURILOR CU 
SOROS”, au fost difuzate cu încălcarea dispozițiilor din Codul audiovizualului care 
impun respectarea dreptului publicului la informare. 

Astfel, membrii Consiliului au constatat că maniera acuzatoare de prezentare a 
subiectului privind ”sorosiștii” și ”legăturile cu Soros” imputate unor persoane publice, 
jurnaliști, activiști ori politicieni, a fost de natură să contravină obligațiilor de verificare 
sau imparțialitate impuse radiodifuzorului de reglementările pentru respectarea 
dreptului la informare al publicului, în condițiile în care, aceste ”acuzații” au fost 
susținute de radiodifuzor nu prin prezentarea unui punct de vedere al persoanelor care 
apăreau în fotografii, ci prin prezentarea unui colaj foto, cu durata totală de 10 secunde, 
realizat din alăturarea a 4 fotografii, difuzat în buclă și repetat succesiv  de 10 ori în 
cadrul știrii, colaj care nu dovedește concret vreo legătură a respectivelor persoane cu 
George Soroș. 

De asemenea, spre exemplu, în cadrul știrii difuzate la ora 15.00 sub titlul SIMION 
A TRĂDAT SUVERANIŞTII, DOVADA LEGĂTURILOR CU SOROS, colajul foto a fost 
difuzat în buclă și repetat succesiv  de 16 ori, deși în discuție, așa cum rezultă din 
raport, se afirma că ”Simion este omul lui Soroș, pentru că reprezentantul AUR 
din Biroul Electoral Central a votat împotriva candidaturii Dianei Șoșoacă.” 

Or, potrivit dispozițiilor art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului, în virtutea 
dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media 
audiovizuale trebuie să respecte principiul conform căruia informarea cu privire la un 
subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată și prezentată în mod imparțial și 
cu bună-credință. 

Față de aceste aspecte, având în vedere încălcarea de către radiodifuzor a 
prevederilor legale, ținând cont de criteriile de individualizare a sancțiunii prevăzute la 
art. 90 alin. (4) din Legea audiovizualului, membrii Consiliului au propus și au votat, cu 
respectarea prevederilor art. 15 din aceeași lege, sancționarea acestuia cu somație 
publică. 

În temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) și (2) din Legea audiovizualului nr. 
504/2002, cu modificările și completările ulterioare, 

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea 
 

DECIZIE: 
 

Art. 1 Radiodifuzorul S.C. RTV HD S.R.L., licența audiovizuală S-TV 
281.7/09.06.2011 eliberată la 12.01.2023 și decizia de autorizare nr. 
1779.2/26.01.2023 pentru serviciul de programe de televiziune ROMÂNIA TV, se 
sancționează cu somație publică de intrare de îndată în legalitate pentru încălcarea 
prevederilor art. 64  alin. (1)  lit. b) din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de 



 5 

reglementare a conținutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare 
(Codul audiovizualului). 

Art. 2 În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, 
prezenta decizie poate fi atacată direct la secția de contencios administrativ a Curții de 
apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile de la 
comunicare. 

Art. 3 Potrivit dispoziţiilor art. 931 alin. (1) și (2) din Legea nr. 504/2002, cu 
modificările și completările ulterioare, radiodifuzorul are obligația de a transmite pe 
serviciul de programe de televiziune  ROMÂNIA TV, în următoarele 24 de ore de la 
comunicare, sonor și vizual, de cel puțin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care 
o dată în principala emisiune de știri, următorul text: 

 
„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancționat cu somație publică postul 

ROMÂNIA TV, deoarece, edițiile de la orele 14.00 și 15.00 ale emisiunii ”Știrile 
România TV” din 15 martie 2025,  în cadrul cărora au fost prezentate informații privind 
”sorosiștii” și ”legăturile cu Soros”, imputate unor persoane publice, jurnaliști, activiști 
ori politicieni, nu au fost difuzate cu respectarea principiilor care asigură respectarea 
dreptului publicului la informare. 

Potrivit dispozițiilor art. 64 din Codul audiovizualului, în virtutea dreptului 
fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie 
să respecte principiul conform căruia informarea cu privire la un subiect, fapt sau 
eveniment să fie corectă, verificată și prezentată în mod imparțial și cu bună-credință.” 

 
Vă atragem atenția că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate. 

 
 

VICEPREŞEDINTE, 
 

VALENTIN-ALEXANDRU JUCAN 
 
 

Întocmit Serviciul juridic, 
reglementări și relații europene 
Şef serviciu Dumitru Ciobanu 

 
   


