
 1 

 
 
 
 
 
 
 

Decizia nr. 700 din 27.11.2024 
privind sancționarea  cu somație a S.C. PHG MEDIA-INVEST S.R.L. 

cu sediul în BUCUREȘTI, sector 1, str. Frumoasă nr. 20 
CUI 42426878 

e-mail:phgmediainvest@gmail.com; dorinela1973@gmail.com 
 

- pentru postul REALITATEA PLUS/REALITATEA PLUS HD 
București, sector 1, Str. Frumoasa nr.20  

 
 

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 27 noiembrie 2024, Consiliul Naţional al 
Audiovizualului a analizat raportul de monitorizare întocmit de direcția de specialitate în 
baza sesizării înregistrate sub nr. 12726/07.11.2024 cu privire la ediția din data de 1 
noiembrie 2024 a emisiunii ”Day Time News”, difuzată de postul REALITATEA PLUS. 

Serviciul de programe de televiziune REALITATEA PLUS/REALITATEA PLUS HD 
aparţine radiodifuzorului S.C. PHG MEDIA-INVEST S.R.L. (licenţa audiovizuală nr. TV-
C 942.3/31.05.2022 eliberată la 03.07.2023 şi decizia de autorizare nr. 2316.0-
3/21.06.2022 eliberată la 03.07.2023). 

În urma dezbaterilor ce au avut loc după vizionarea înregistrărilor emisiunii cu 
privire la care a fost sesizat, Consiliul a constatat că radiodifuzorul S.C. PHG MEDIA-
INVEST S.R.L. a încălcat prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) din Decizia nr. 220/2011 
privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările 
ulterioare (Codul audiovizualului). 

Potrivit dispozițiilor invocate, în virtutea dreptului fundamental al publicului la 
informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele 
principii: 

b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi 
prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă. 

În fapt, postul de televiziune REALITATEA PLUS a difuzat în data de 1 noiembrie 
2024, în cadrul emisiunii Day Time News, moderată de Alin Stan, o știre referitoare la 
faptul că proprietarul Prima TV iese din tranzacția Telekom. Știrea a fost prezentată în 
regim de breaking news (la ora 17:16) și a constat în intervenția telefonică a Ancăi 
Alexandrescu, realizatorul emisiunii Culisele Statului Paralel. 

Redăm, spre exemplificare, din raportul de monitorizare aspectele cu privire la care 
a fost formulată sesizarea: 

”(….) S1 - rep. 15.40 - 18.14, sel. 17.mp4 - Titluri: ULTIMĂ ORĂ: PROPRIETARUL 
PRIMA TV IESE DIN TRANZACȚIA TELEKOM; TRANZACȚIA CARE AFECTA 
SECURITATEA NAȚIONALĂ A FOST RESPINSĂ; ANCA ALEXANDRESCU: AM AVUT 
DREPTATE, AM FOST AMENDAȚI DEGEABA. 

Alin Stan: Doamnelor, domnilor, breaking news! 
În timp ce știrea a fost ilustrată cu imaginea unei persoane (Zoltán Teszári), 

prezentatorul a oferit informația conform căreia proprietarul Prima TV (Adrian Tomșa) 
iese din tranzacția Telekom, iar compania va fi împărțită între Vodafone și Digi. 

Alin Stan: Proprietarul Prima TV iese din tranzacția Telekom. Compania va fi împărțită, 
așadar, între Vodafone și Digi. Primim chiar acum detalii de la colega mea, Anca Alexandrescu, 
realizatoarea emisiunii Culisele statului paralel. Bun găsit, Anca! Te ascultăm. 



 2 

[00:00:27] Anca Alexandrescu: Bună ziua! Da, vă aduceți aminte sau telespectatorii 
poate își aduc aminte că eu am făcut o serie de emisiuni despre această tranzacție. De ce 
este important această informație cu ieșirea proprietarului Prima TV? 

[00:00:44] Postul a afișat și fotografii cu Adrian Tomșa, în timp ce Anca Alexandrescu a 
continuat astfel: 

Anca Alexandrescu: Pentru că, după o serie de emisiuni în care eu am dezvăluit că 
este o chestie de securitate națională, de siguranță națională și nu se poate face această 
tranzacție cu proprietarul de la Prima, pentru că va fi un monopol pe piață, am primit o 
amendă uriașă de la CNA pentru acest lucru, pentru că domnul Adrian Tomșa s-a plâns 
împotriva noastră acolo. Astăzi, însă, prin ieșirea dânsului și prin declarațiile domnului 
Bogdan Chirițoiu de la Consiliul Concurenței, care spune negru pe alb că tranzacția, 
vânzarea Telekom a fost respinsă de mai multe ori, din motive de siguranță națională, de 
către instituțiile de forță ale statului, iată, se dovedește că noi am avut dreptate atunci 
când am atras atenția că acest personaj împreună cu cei de la Digi pot crea un monopol 
de piață periculos pentru România. 

[00:01:40] Știrea a fost ilustrată și cu imaginea lui Viktor Orban, premierul Ungariei. 
Anca Alexandrescu: E, astăzi, prin faptul că domnul Tomșa a ieșit din această 

operațiune, arată foarte clar că noi am avut dreptate. Iată că interesul național începe să 
fie pus mai prepus de autoritățile statului și toți cei care se credeau șmecheri și care 
credeau că pot să păcălească statul român, până și CNA-ul, care, iată, ne-a amendat 
pentru acest lucru, nu mai au șanse să câștige. Eu sper ca CNA-ul să ne dea banii înapoi 
pe această amendă pe care, cu siguranță, avocații noștri au contestat-o în instanță, dar 
mă bucur foarte tare că se dovedește, încă o dată, că emisiunile pe care noi le facem și 
dezvăluirile pe care le aducem în spațiul public, bazate pe documente clare, încă o dată 
au fost confirmate de autoritățile statului. 

[00:02:26] Alin Stan: Anca, mulțumesc tare mult pentru aceste informații! Fix la asta mă 
gândeam. Ce spuneai și tu, ca... sperăm ca CNA-ul să revizuie acea amendă și să ne dea banii 
înapoi. 

Anca Alexandrescu: Da. 
Alin Stan: Mergem mai departe. (…)” 

După analizarea raportului de monitorizare și vizionarea înregistrării, membrii 
Consiliului au constatat că știrea cu privire la care a fost sesizat a fost prezentată 
publicului de către radiodifuzor cu încălcarea obligațiilor legale impuse de art. 64 alin. 1 
lit. b) din Codul audiovizualului. 

Astfel, membrii Consiliului au constatat că modul de prezentare a informației 
referitoare la retragerea domnului Adrian Tomșa din tranzacția pentru preluarea 
acțiunilor societății Telekom, precum și a titlurilor sub care a fost difuzată, detaliată și 
comentată această informație (”ULTIMĂ ORĂ: PROPRIETARUL PRIMA TV IESE DIN 
TRANZACȚIA TELEKOM; TRANZACȚIA CARE AFECTA SECURITATEA 
NAȚIONALĂ A FOST RESPINSĂ; ANCA ALEXANDRESCU: AM AVUT DREPTATE, 
AM FOST AMENDAȚI DEGEABA”) a fost unul contrar obligațiilor de verificare, de 
prezentare imparțială și cu bunăcredință, impuse de principiile care asigură respectarea 
dreptului fundamental al publicului la informare. 

În acest sens, Consiliul a constatat că, în condițiile în care radiodifuzorul a anunțat 
publicul că ieșirea domnului Tomșa din tranzacție ar fi motivată de faptul că aceasta, 
rezultat al analizei desfășurate de Consiliul Concurenței, ar afecta securitatea națională,  
o atare informație apare ca fiind deformată și lipsită de corespondent în realitate la data 
prezentării, insuficient verificată, în mod vădit lipsită de buna-credință și imparțialitatea 
impuse de neutralitatea și obiectivitatea informării publicului cu privire la evenimente de 
interes public economic sau social, fiind prezentate în scopul acreditării și validării unor 
informații prezentate publicului de radiodifuzor în emisiuni anterioare cu referire la 
tranzacționarea acțiunilor furnizorului de servicii de telecomunicații Telekom, al cărui 
acționar majoritar dorește să părăsească piața din România. 

Faţă de aceste aspecte, Consiliul a constatat că radiodifuzorul a încălcat  
dispoziţiile art 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului, conform cărora, în virtutea 



 3 

dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale 
trebuie să respecte principiul confom căruia, informarea cu privire la un subiect, fapt sau 
eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă. 

Având în vedere aceste aspecte, ţinând cont de criteriile legale de individualizare a 
sancţiunii prevăzute la art. 90 alin. (4) din Legea audiovizualului, membrii Consiliului au 
propus sancţionarea radiodifuzorului cu somație publică. 

Supusă la vot, sancţiunea a fost adoptată cu respectarea condiţiilor de legalitate 
prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului. 

În temeiul art. 91 alin. (1) şi alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu 
modificările şi completările ulterioare, 

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea 
 

DECIZIE: 
 
Art. 1 Radiodifuzorul  S.C. PHG MEDIA-INVEST S.R.L., licenţa audiovizuală         

nr. TV-C 942.3/31.05.2022 eliberată la 03.07.2023 şi decizia de autorizare nr. 2316.0-
3/21.06.2022 eliberată la 03.07.2023 pentru serviciul de programe de televiziune cu 
denumirea REALITATEA PLUS/REALITATEA PLUS HD, se sancţionează cu somație 
publică pentru încălcarea prevederilor art. 64 alin. (1) lit. b) din Decizia nr. 220/2011 
privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările 
ulterioare (Codul audiovizualului) 

Art. 2 În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, 
prezenta decizie poate fi atacată direct la secţia de contencios administrativ a curţii de 
apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile de la 
comunicare. 

Art. 3 Potrivit dispoziţiilor art. 93¹ alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului   
nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, radiodifuzorul are obligaţia de a 
transmite pe post, în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel 
puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, 
următorul text: 

 

“Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat cu somație publică postul de 
televiziune REALITATEA PLUS, întrucât, în cadrul emisiunii Day Time News, din          
1 noiembrie 2024, știrea referitoare la retragerea unei persoane din tranzacția pentru 
preluarea acțiunilor societății Telekom, a fost difuzată cu încălcarea obligațiilor de 
verificare, de prezentare imparțială și cu bună-credință, impuse radiodifuzorului de 
Codul audiovizualului. 

Conform prevederilor dispozițiilor art. 64 din actul normativ, în virtutea dreptului 
fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie 
să respecte principiul potrivit căruia, informarea cu privire la un subiect, fapt sau 
eveniment trebuie să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-
credinţă.” 

 
Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate. 

  

PREȘEDINTE, 

 MARIA MONICA GUBERNAT 

Serviciul Juridic,  
Reglementări și Relații Europene 

Şef serviciu  Dumitru Ciobanu 
 


