
1 

 

 

 

 

 

Decizia nr. 89 din 26.02.2025 
privind sancționarea cu amendă de 20.000 de lei a S.C. RTV HD S.R.L.  

cu sediul în Str Democrației nr. 28A, Construcția C1, et. 2, ap. 8, Ploiești, jud. 
Prahova,   

tel.: 0318609499/0318605130   fax: 0316203330/0318605120 
e-mail: office@rtv.net; roxana.niculescu@rtv.net   C.U.I. 47245597  

 
- pentru postul de televiziune ROMÂNIA TV / ROMÂNIA TV HD 

 Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 6A, parter, sector 2, București 
 
 

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 26 februarie 2025, Consiliul Naţional al 
Audiovizualului a analizat rapoartele întocmite de Direcţia Monitorizare – Serviciul 
Monitorizare Media, în baza sesizărilor nr. 2739/13.02.2025; nr. 16895/19.12.2024; nr. 
17247/23.12.2024; nr. 17013/21.12.2024; nr. 17179/22.12.2024; nr. 17579, nr. 17580, 
nr. 17584, nr. 17585/27.12.2024; nr. 17602/29.12.2024;  nr. 17685/30.12.2024, 
nr.17714/31.12.2024 și nr. 17677/30.12.2024, cu privire la emisiunile difuzate în 
perioada monitorizată de serviciul de programe de televiziune ROMÂNIA TV / ROMÂNIA 
TV HD, astfel: „Cutia neagră” - difuzată în data de 07.02.2025, interval orar: 21:00-
22:45  /  „Cheia Zilei” - difuzată în data de 17.12.2024, intervalul orar 19.00-19.50  /  
„Ediție specială” -  difuzată în data de 21.12.2024, interval orar: 21:00-22:45 / 
„România în 60 de minute” - difuzată în data de 27.12.2024, intervalul orar: intervalul 
orar 21:00- 22:45 / „România în 60 de minute” - difuzată în data de 29.12.2024, interval 
orar: 21:00-21:47 / „Știrile România TV de la ora 18:00” - difuzată în data de 
30.12.2024, interval orar: 18:00-18:45. 

Radiodifuzorul S.C. RTV HD S.R.L. deține serviciul de programe de televiziune 
ROMÂNIA TV / ROMÂNIA TV HD în baza licenței audiovizuale nr. S-TV 
281.7/09.06.2011, eliberată la data de 12.01.2023 şi a deciziei de autorizare 
audiovizuală nr. 1779.2/26.01.2023. 

În urma analizării rapoartelor de monitorizare, a vizionării înregistrărilor și a audierii 
reprezentantului radiodifuzorului, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a 
încălcat prevederile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările 
și completările ulterioare (Legea audiovizualului), pe cele ale art. 40 alin. (1) și (2) și pe 
cele ale art. 64 alin. (1) lit. a) și b) din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de 
reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare (Codul 
audiovizualului). 

Potrivit dispozițiilor legale invocate: 

• „Art. 3 alin. (2) – Toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să 
asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi 
evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor. 

mailto:office@rtv.net
mailto:roxana.niculescu@rtv.net


2 

• Art. 40 alin. (1) și (2) – (1) În virtutea dreptului la propria imagine, în cazul în care 
în programele audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau 
comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, iar persoanele 
acuzate trebuie contactate şi invitate să intervină pentru a-şi exprima punctul de vedere. 
În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere sau nu a putut 
fi contactată prin încercări repetate, trebuie precizat acest fapt. (2) În cazul în care 
acuzaţiile prevăzute la alin. (1) sunt aduse de furnizorul de servicii media audiovizuale, 
acesta trebuie să respecte principiul audiatur et altera pars; respectarea acestui 
principiu presupune condiţii nediscriminatorii de exprimare până la finalul aceluiaşi 
program în cadrul căruia s-au făcut acuzaţiile. În situaţia în care persoana vizată refuză 
să prezinte un punct de vedere, trebuie precizat acest fapt. 

• Art. 64 alin. (1) lit. a) și b) - În virtutea dreptului fundamental al publicului la 
informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele 
principii: a) asigurarea unei distincţii clare între fapte şi opinii;  b) informarea cu privire la 
un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi 
cu bună-credinţă.” 

În fapt, serviciul de programe de televiziune ROMÂNIA TV / ROMÂNIA TV HD a 
difuzat în perioada monitorizată următoarele emisiuni: „Cutia neagră” - difuzată în data 
de 07.02.2025, interval orar: 21:00-22:45/„Cheia Zilei” - difuzată în data de 17.12.2024, 
intervalul orar 19.00-19.50/„Ediție specială” -  difuzată în data de 21.12.2024, interval 
orar: 21:00-22:45/România în 60 de minute” - difuzată în data de 27.12.2024, intervalul 
orar: intervalul orar 21:00- 22:45/„România în 60 de minute” - difuzată în data de 
29.12.2024, interval orar: 21:00-21:47/„Știrile România TV de la ora 18:00” - difuzată în 
data de 30.12.2024, interval orar: 18:00-18:45. 

Printre temele abordate, în cadrul acestora s-au regăsit subiecte referitoare la 
dezvăluiri cu privire la posibilele finanțări provenite din surse externe (George Soros), 
care ar fi influențat politica editorială a entităților de presă, ONG-urilor și platformelor 
media din România și din Europa de Est. Cu scopul de a manipula politicul și socialul în 
țările unde funcționau; candidatura lui Nicușor Dan la viitoarele alegeri prezidențiale; 
planul lui George Soros pentru România, Maia Sandu, președinte și Ilie Bolojan, 
premier; ipoteza conform căreia George Soros ar fura energie electrică din România; 
Moldova ar face bișniță cu energie ieftină din țara noastră; sistemul lui Soros, prin 
agenții săi, pregătise fraudarea votului în favoarea candidatului său Elena Lasconi; 
rețeaua Soros și manevrele acesteia pentru promovarea Elenei Lasconi în funcția de 
președinte al statului; presiuni uriașe de la Bruxelles pentru sărăcirea românilor. 

În ceea ce privește conținutul emisiunilor analizate de Consiliu, redăm o sinteză a 
constatărilor din rapoartele de monitorizare analizate în ședința publică din 
26.02.2025, după cum urmează: 

1. „Emisiunea de dezbatere ”Cutia neagră”, difuzată în data de 07.02.2025, interval 
orar: 21:00-22:45 

Moderator emisiunii: Silviu Mănăstire. Invitați: în prima parte a emisiunii: Mirel 
Palada- sociolog (în studio); Dan Podaru- profesor jurnalism (în studio); Adrian Oianu- nu 
este prezentată calitatea (în studio); Victor Ponta- nu este precizată calitatea (direct 
telefonic); în partea  a doua a emisiunii: Iosefina Pascal- jurnalist investigații (în studio). 

Printre subiectele supuse dezbaterii în emisiune: ipoteze conform cărora finanțări 
din surse externe, politicieni și oameni de afaceri discutabili l-ar susține din umbra pe 
Nicușor Dan; dezvăluiri cu privire la posibilele finanțări provenite din surse externe care ar fi 
influențat politica editorială a entităților de presă, ONG-urilor și platformelor media din 



3 

România și din Europa de Est. Scopul acestora era de a manipula politicul și socialul în 
țările unde funcționau; au fost făcute mai multe afirmații referitoare la conferințele pe teme 
de jurnalism organizate de G4Media și finanțate de Freedom House Romania, precum și la 
Cristina Guseth, director al Freedom House Romania, despre care s-a afirmat că este o 
veche prietenă evidentă a Monicăi Macovei, o apropiată a lui George Soros. 

Printre titlurile afișate pe ecran referitoare la subiectele monitorizate: NICUȘOR 
DAN, IMPLICAT ÎN REȚEAUA DE SABOTAJ SOROȘISTĂ; BANII STRĂINI PENTRU 
IMPUNEREA NOULUI PREȘEDINTE; 

În prima parte a emisiunii moderatorul a spus dezbaterii candidatura la alegerile 
prezidențiale a omului politic Nicușor Dan, cine se află în spatele promovării acestuia, atât la 
alegerile locale cât și la cele prezidențiale, precum și ipoteze conform cărora finanțări din 
surse externe, politicieni și oameni de afaceri discutabili l-ar susține din umbră. 

[00:02:14 din S1] - Voce din off: (…) Nicușor Dan este singura soluție pentru ca 
Brigada Soros să rămână la putere 

[00:15:36 din S1] - Voce din off: (…) Soțul fostei primărițe, Clotilde Armand, coleg 
matematician cu Nicușor Dan, a dezvăluit că nu știm unde și pentru cine a lucrat, ce avere 
și surse de venit are, nici măcar ce cetățenie are. Păun este susținut în USR de Roxana 
Wring, apropiată de ONG-urile din rețeaua Soros, cea care l-a adus inițial în organizație și 
pe Polițeanu. Păun a asociat imaginea USR cu activiștii LGBT și cu Soros, încercând chiar 
să-l discul pe  Soros, în loc să ne disociem viguros de el (…) 

[00:21:15] Voce din off: Legăturile indirecte ale primarului Nicușor Dan cu interesele 
rusești duc în trecut, în 2012, era unul dintre liderii protestatarilor împotriva exploatării de la 
Roșia Montană, apoi împotriva explorărilor de gazelor de șist companiei americane 
Chevron, protestele erau finanțate de rețeaua de asociații non-guvernamentale ale 
magnatului american George Soros, cel care în tinerețe i-a sponsorizat lui Nicușor diverse 
activități, după cum recunoaște chiar el, zeci de activiști de mediu au primit bani pentru a 
bloca proiectul gazelor de șist de la Pungești și cel al exploatării de aur de la Roșia 
Montană. Protestele organizate împotriva acestor două afaceri americane au fost 
coordonate din biroul proiectului denumit ”România curată”, șefa de proiect fiind sociologul 
și profesorul Alina Mungiu-Pippidi, o veche și statornică colaboratoare a mogulului Soros la 
București. Folosind platforma ”România Curată”, Pippidi se ocupa în acei ani, printre altele, 
de selecția de tineri lideri, viitori politicieni. Putem spune că finanțările lui Soros și alte 
granturi de la diverse ambasade au fost cu folos. De sub bagheta lui Pippidi au ieșit un 
primar general, Nicușor Dan și un președinte de partid al doilea ca mărime din Parlament. 
George Simion, șeful AUR 

S3 (rep.00.00-09.45 sel.22) - [00:00:17 din S1]- Silviu Mănăstire: (…) acum 2 zile, un 
alt reprezentant al lui Trump, care în primul mandat a fost șeful Departamentului Securității, 
adică sistemului de informații american, a publicat pe Twitter un mesaj care vorbește despre 
banii pe care democrații lui Biden i-au plătit către entități de presă, ONG-uri, diverse 
platforme media de la București, plăți de milioane și milioane de euro. Practic va dinamita 
toată rețeaua Soros și toată rețeaua Rezist din România. Banii au fost plătiți în ultimii 3-4 
ani pentru a susține războiul din Ucraina și campania de vaccinare, de a susține măsurile 
din perioada COVID-19. Acela era scopul oficial al plății acestor bani. 

[00:03:02] - Victor Ponta: România, în mod special, mult mai mult decât alte țări, a fost 
locul în care rețeaua Soros a dominat ultimii ani de politică și rețeaua Soros a primit 
milioane, foarte multe milioane de la autoritățile americane, așa cum a primit de multe ori și 
multe milioane și de la instituții europene. 

[00:05:41]- Victor Ponta: (…)la copii ajung la... ajungeau la pregătirea propagandistică 
a rețelei pe care noi o numim Soros, dar de fapt e putem să numim o rețea anti-românească 
cu adevărat. (…) 



4 

[00:01:30 din S4] - Silviu Mănăstire: (…)  discutăm de zeci de publicații, ele sunt 
finanțate prin organizația Freedom House Romania, Freedom House Romania, un vechi 
ONG, Cristina Guseth  este o veche prietenă evidentă a Monicăi Macovei, o apropiată a lui 
George Soros. Sunt foarte puțini oameni influenți în România din rețeaua lui Soros care au 
avut plăcerea și cum se spune, onoarea de a sta și de a fi fotografiat și apărea în ipostaze 
publice cu George Soros… 

[00:03:06 din S4]- Iosefina Pascal: Au luat bani de la USAID,  au luat bani de la Open 
Society Foundation, adică de la Soros,  au luat bani alte entități care erau finanțate de 
Soros (…) 

[00:04:06] - Iosefina Pascal: Era jurnalismul la comandă, jurnalismul de investigații la 
comandă. Ăștia OCCRP sunt finanțați direct de USAID și de George Soros(…) 

[00:04:48] - Iosefina Pascal: Ce trebuie apreciat la Recorder e că măcar ei au publicat 
un soi de, mă rog, raport cu privire la finanțări și așa am aflat că au luat bani de la Soros, că 
ăștia 70.000 euro de la Soros, în timp ce Rise Project nu ne spune câți bani au luat. 

În continuare în emisiune s-a discutat despre faptul că George Simion și partidul care 
îl conduce sunt vizați în mai multe dosare penale cu privire la modul în care și-au finanțat 
rundele de alegeri electorale desfășurate până acum. 

 

2. Emisiunea de dezbatere Cheia Zilei, difuzată în data de 17.12.2024, intervalul orar 
19.00-19.50 

Moderator: Niels Schneker. Invitați: Mihai Fifor- deputat PSD; Ödön Szabó- deputat 
UDMR; Elena Cristian 

Printre subiectele supuse dezbaterii în emisiune: posibila candidatură a lui Nicușor 
Dan la viitoarele alegeri prezidențiale. 

Printre titlurile afișate pe ecran referitoare la subiectele monitorizate: ORDINELE 
LUI SOROS, CANDIDATUL ALES PENTRU COTROCENI,  RĂZBOI ÎNTRE REZIȘTI DIN 
CAUZA CANDIDATURII LUI NICUȘOR, SCENARIU REZIST: ROMÂNII SĂ NU MAI 
POATĂ VOTA PREȘEDINTELE 

S3(rep.25.07-33.58, sel.19) - Moderatorul:  - (…) Mădălina Petre știe care ar putea să 
fie toți candidații lui Soros, că s-a făcut bătălie, adică până la urmă, pe zona aia de zona 
sorosistă, s-au adunat de zici că se de cu nu știu, se de pâine sau ceva. Priviți-o pe 
Mădălina că ea știe toate. 

Mădălina Petre, jurnalist România TV: (…) ce uită ei să spună este cine este de fapt, 
în spatele lor și cine îi susține. Și nici până în ziua de azi Nicușor Dan nu a reușit să explice 
foarte bine ce relație și ce legătură a avut cu George Soros și ce finanțări a primit din partea 
miliardarului (…) 

În timpul emisiunii s-a analizat posibila candidatură a lui Nicușor Dan la viitoarele 
alegeri prezidențiale, dezbătându-se ce legătură a avut cu George Soros și ce finanțări a 
primit din partea miliardarului. 

 

3. Emisiunea de dezbatere: Ediție special, difuzată în data de 21.12.2024, interval 
orar: 21:00-22:45. 

Moderator: Violeta Romanescu. Invitați: Cătălin Harnagea- fost director SIE 
(transmisiune în direct); Daniel Savu- fost senator (transmisiune în direct); Adrian Izvoranu- 
reprezentant patronate (în studio); Dumitru Pelican- fost senator (în studio). 

Printre subiectele supuse dezbaterii în emisiune: planul lui George Soros pentru 
România, Maia Sandu, președinte și Ilie Bolojan, premier; ipoteza conform căreia George 
Soros ar fura energie electrică din România; Moldova ar face bișniță cu energie ieftină din 
țara noastră. 

Printre titlurile afișate pe ecran referitoare la subiectele monitorizate: PLANUL 
LUI SOROȘ: MAIA SANDU PREȘEDINTE, BOLOJAN PREMIER; ȘEFUL REȚELEI 



5 

SOROȘ ÎN ROMÂNIA O VREA PE MAIA LA COTROCENI; ULTIMA STRATEGIE 
SOROȘISTĂ PENTRU DESTABILIZAREA ȚĂRII; S-A AFLAT CUM FURĂ REȚEAUA 
SOROȘ ENERGIA ROMÂNIEI; ROMÂNII-COCOȘAȚI DE FACTURI, SOROȘ FACE 
BIȘNIȚĂ CU ENERGIA; 

În prima parte a emisiunii s-a discutat o informație conform căreia planul lui George 
Soros pentru România ar fi acela ca Maia Sandu să devină președinte și Ilie Bolojan 
premier al țării. 

S1 (rep.00.40-11.53 sel.22) - [00:00:47din S1] - Violeta Romanescu: Am aflat, 
doamnelor și domnilor, planul lui Soros în România: Ilie Bolojan, premier, iar Maia Sandu 
președinte. De asemenea, am mai aflat o chestiune import important despre adevăratul lider 
al lui, al rețelei Soros în România, potrivit surselor, Ilie Bolojan este omul pe care George 
Soros îl vrea în fruntea Guvernului 

[00:01:23] - Marina Cioacă: Bun găsit, doamnelor și domnilor, iată că surse de pe 
scena politică au dezvăluit care ar fi cu adevărat liderul acestei rețele a lui George Soros în 
România, pentru că în ultima vreme, vedem, contextul politic din țara noastră s-a schimbat. 
Ei bine, aceste surse ne-au dezvăluit că George Soros a pus ochii pe Ilie Bolojan, cel care 
ar fi adevăratul lider al rețelei Soros în țara noastră. Planul ar fi ca Ilie Bolojan să ajungă 
prim-ministru. Vedem însă că i s-au pus câteva bețe în roată, pentru că românii nu au votat 
în așa fel încât Ilie Bolojan să fie preferatul. Însă sunt șanse, într-adevăr, ca Ilie Bolojan, prin 
anumite artificii, să ajungă prim-ministrul României. Surpriză însă candidatul pe care 
rețeaua Soros și-l dorește pentru Palatul Cotroceni este vorba despre președinta Republicii 
Moldova, Maia Sandu. Poate vă întrebați cum este posibil? Ei bine, Maia Sandu are 
cetățenie română, are dublă cetățenie, și română și moldovenească, deci automat ar putea 
să fie candidată cu acte în regulă la funcția de președinte al României. Acesta este planul, 
un tandem Maia Sandu-președinte, Ilie Bolojan-prim-ministru. Să vedem dacă această 
schemă îi va ieși într-un final lui George Soros. 

Daniel Savu: - (…) de-abia la mustață a reieșit că ar vrea să fie europeni moldovenii, 
deci referendumul a fost un fiasco și toți oamenii pe care Soros i-a importat, i-a dus acolo, 
Dănileț, aia Anca Dragu, doamne ferește. 

[00:04:08] - Daniel Savu: Da, o catastrofă aici la Ministerul Finanțelor, doamna Anca 
Dragu ne spunea nouă cum e cu munca pe 2 lei și alte prostii din astea, iar toți sorosiștii s-
au grupat acolo Dănileț, marele Dănileț, dar pentru mine acest domn Bolojan este o surpriză 
neplăcută total (…) 

Dumitru Pelican: (…) Deci, pentru mine Bolojan e sinistru, e un personaj sinistru, dar 
culmea, are niște trompete acum, înainte erau alte trompete: Sigartău, Florin Roman, 
acuma e unul Cosma, vin, îl apără imediat să sară, mă întreba unu de-aici, habar n-am cine 
e, zice, dar știți ce înseamnă sorosist? Păi, mă, băiete, el e adept de Soros din firul de păr 
până în unghia de la piciorul drept. 

[00:07:25 din S1] - Violeta Romanescu: A mai apărut o dezvăluire extrem de 
importantă în aceste zile, s-a aflat cum fură rețeaua Soros energie electrică din 
România(…) 

Postul mai susține despre sorosiști că vor destabilizarea țării, altă dezinformare. Pe 
burtieră e titrat că Soroș face bișniță cu energia electrică, iar la un moment dat 
moderatoarea are o atitudine anti-molodoveană asupra faptului că autoritățile de la Chișinău 
ar vinde energia cumpărată de la noi la suprapreț. Un alt subiect a fost ipoteza conform 
căreia George Soros ar fura energie electrică din România, iar Moldova ar face bișniță cu 
energie ieftină din țara noastră. 

 

4. Emisiunea  de dezbatere România în 60 de minute, difuzată în data de 27.12.2024, 
intervalul orar 21:00- 22:45 



6 

Moderator: Dragoș Bistriceanu. Invitați: Dumitru Pelican- fost senator; Anton Hadăr-  
sindicat; Gherghe Piperea- avocat; Vladimir Ionaș- sociolog; Simona Gheorghe- jurnalist 
(prin telefon), Horia Georgescu- fost președinte ANI și consultant(prin telefon). 

Printre subiectele supuse dezbaterii în emisiune: planul lui George Soros pentru 
România, Maia Sandu, președinte și Ilie Bolojan, premier; ipoteza conform căreia George 
Soros ar fura energie electrică din România; Moldova ar face bișniță cu energie ieftină din 
țara noastră. 

Printre titlurile afișate pe ecran referitoare la subiectele monitorizate: 
CANDIDATUL TERFELIT DE REZIȘTI, L-AU SCOS DIN CURSĂ; CANDIDATUL 
ÎNLĂTURAT DIN POLITICĂ, AVEM DOCUMENTUL; CE I-AU FĂCUT LUI CĂTĂLIN 
CÂRSTOIU, ELIMINAREA ORCHESTRATĂ; 

S2(rep.17.00-34.27, sel.21.mp4) - [00:01:17] Voce din off: Cum s-a ajuns aici? La fel 
ca și în cazul altor alegeri pe care România le-a trăit în ultimii 35 de ani, sistemul lui Soros, 
prin agenții săi, pregătise fraudarea votului în favoarea candidatului său Elena Lasconi. (…) 

[00:02:53] Voce din off: Dar sorosiștii care l-au promovat pe Călin Georgescu în presă 
nu și-au pus atunci semne de întrebare legate de trecutul său și de asocierea sa cu grupuri 
legionare?(…) 

[00:03:35] Voce  din off: Al doilea pas al planului sorosist a fost decredibilizarea 
liderilor PSD și PNL, care erau și candidați la prezidențiale.(…) 

[00:05:01] Voce din off: Atacul la președintele de atunci al PNL, Nicolae Ciucă, s-a 
concretizat în operațiunea cartea. (…)Apar și primele semnale despre cum se pregătea 
sistemul sorosist să o instaleze pe la scoli prin fraudă.(…). Vechea propagandă sorosistă 
este brusc activată, apele se agită și tinerii ies în stradă, nemulțumiți că a intrat Călin 
Georgescu în turul doi.(…) 

Voce din off: Disperați că pierd puterea, sorosiștii, la ordinul șefilor lor, au început să 
atace instituțiile statului: AEP, serviciile secrete, justiția, partidele politice și cer să plece toți 
din funcții, inclusiv președintele Klaus Iohannis, pentru a veni ei la butoane (…) 

[00:09:22] - Moderator: Bun. Domnule senator, se remarcă și de această dată 
intervenția lui Soros, exact aceleași instrumente activate atunci când e nevoie de 
propagandă, când e nevoie de o emoție în societate (…) 

(00:14:56) Gheorghe Piperea: - Apropo de Sorosism și de intrarea în istoria 
sorosismului. În legătură cu ce spuneați adineauri, eu observ de câteva săptămâni încoace 
că se încearcă să se găsească tot felul de explicații pentru cele 2,1 milioane de voturi ale 
candidatului Georgescu, inclusiv asta cu Soros, inclusiv asta cu trădarea în interiorul 
partidelor, dar nu se vede soluția, care este, cum să-i spun, în cameră, în sufragerie, 
elefantul din sufragerie (…) 

 

5. Emisiunea  de dezbatere România în 60 de minute, difuzată în data de 29.12.2024, 
intervalul orar 21:00- 22:45 

Moderator: Dragoș Bistriceanu. Invitați: Tudor Păcuraru- fost colonel (în studio); 
Adrian Cuculis-avocat (în studio); Cătălin Harnagea- fost director SIE (transmisiune în 
direct); Cosmin Dorobanțu- președinte Sindicate Penitenciare (transmisiune în direct). 

Printre subiectele supuse dezbaterii în emisiune: rețeaua Soros și manevrele 
acesteia pentru promovarea Elenei Lasconi în funcția de președinte al statului. 

Printre titlurile afișate pe ecran referitoare la subiectele monitorizate: REȚEAUA 
LUI SOROȘ CARE A VRUT SĂ IMPUNĂ PREȘEDINTELE; CUM A FOST PREGĂTITĂ 
OPERAȚIUNEA PENTRU LASCONI; DESTABILIZAREA PRIN PROTESTE, SOROȘ A 
FOST DEMASCAT. 

S2 (rep.30.05-40.10 sel.21) – (00:00:23] - Voce din off: Să ne întoarcem la 
operațiunea Lasconi-președinte și să observăm mai întâi cine este candidata aleasă de 



7 

Soros pentru a deveni președinte al României și care este istoricul său în legătură cu 
Serviciile secrete. 

[00:02:20 din S1] -  Voce din off: Nu o minimalizați și asta pentru că, în drumul său 
spre Cotroceni, Elena din Hațeg are la dispoziție armata de loiali-operativi ai lui Soros și 
susținerea din umbră a lui Coldea a avertizat atunci Liviu Alexa  în ”Strict Secret.” (…) 

[00:13:18] - Voce din pff: Planul merge ca uns, cu 6 zile înainte de primul tur, la 
îndemnul lui Traian Băsescu, candidatul Forța Dreptei și PMP, Ludovic Orban, se retrage 
din cursă în favoarea Elenei Lasconi, ajutat de unii agenți ai lui Soros cu care era certat, dar 
a făcut face pe 21.11.2024 în joia de dinainte alegerilor, generalul Florian Coldea scapă de 
interdicția de a părăsi țara (…) 

S2 (rep.30.00-40.30 sel.21) -[00:03:41] - Dragoș Bistriceanu: Și apropo de rețeaua 
Soros în România, vreau să vedem această operațiune  destabilizare prin proteste. Apar 
toate aceste informații pe care le vedem chiar acum. 

A fost difuzat un alt material video cu următorul conținut: [00:04:10 din S2] - Voce din 
off: Neo-marxiștii americani finanțați de miliardarul George Soros recunosc că au influențat 
alegerile din Polonia și Ungaria în numele donatorului lor principal, scrie European 
Conservative. Un jurnalist sub acoperire a postat patru interviuri cu camera ascunsă cu șefii 
ONG-ului Action For Democracy din Statele Unite ale Americii, care au dezvăluit că 
principalul motor financiar al acestui ONG, având drept agendă de stânga răsturnarea 
guvernelor conservatoare, este miliardarul George Soros. (…) . În acest context, este de 
așteptat ca și în apropiatele alegeri din România, balaurul Soros să-și bage coada pentru a-
și planta oamenii în posturile cheie. 

[00:06:08] - Dragoș Bistriceanu: Și poate așa înțelegem, stimați telespectatori, de 
unde și mai mulți candidați apăruți pe piață tocmai din zona asta Rezist. Miza este uriașă și 
mi-e greu să cred, domnule director Harnagea, că Soros, care am văzut, și-a trimis oamenii 
inclusiv spre Republica Moldova, și-a luat gândul brusc de la România. 

[00:06:29] - Cătălin Harnagea: Da, acuma că ați vorbit mai devreme de doamna 
Lasconi, că doamna Lasconi în sfârșit a  fost aleasă de Soros, de eu știu mai cine de prin 
România (…) 

În cadrul emisiunii a fost difuzat un material înregistrat în care se prezintă o ipoteză 
conform căreia rețeaua Soros și manevrele acesteia pentru promovarea Elenei Lasconi în 
funcția de președinte al statului. În material se mai vorbește și o posibilă legătură a Elenei 
Lasconi cu Serviciile Secrete și existența unei locuințe primite de aceasta din partea SRI, iar 
pe parcursul emisiunii, în materialele difuzate și comentariile din studio s-au făcut mai multe 
referiri la USR și rețeaua globalistă a lui George Soros. 

 
6. Jurnalul informativ ”Știrile România TV de la ora 18:00”, difuzat în data de 

30.12.2024, intervalul orar: 18:00-18:45 
Postul de televiziune România TV a difuzat în cadrul jurnalului informativ ”Știrile 

România TV de la ora 18:00”, difuzat în intervalul orar: 18:00-18:45, o informație despre 
reducerile salariale prevăzute în ordonanța de austeritate emisă de guvern și protestele 
organizate de personalul MAI, împotriva aplicării acestora. 

S1 (rep.10.48-14.45 sel.18) 
Titluri știre: PROTESTE DUPĂ MĂSURILE NEGOCIATE DE REZIȘTI LA 

BRUXELLES; ALERTA FORȚELOR DE ORDINE, MĂSURI SPECIALE DE SECURITATE; 
PROTESTE ÎN FAȚA GUVERNULUI FAȚĂ DE MĂSURILE DE AUSTERITATE. 

URMEAZĂ: PRESIUNI URIAȘE DE LA BRUXELLES PENTRU SĂRĂCIREA 
ROMÂNILOR. ANUNȚUL DE LA GUVERN DESPRE ORDONANȚA TRENULEȚ; CE SE 
TAIE ÎN 2025, SALARII ȘI ANGAJĂRI ÎNGHEȚATE. 



8 

[00:00:00] - Marius Niță: Polițiștii au ieșit în fața Guvernului într-un protest față de 
ordonanța austerității. Vor să refuze orele suplimentare și să lase secțiile de votare fără 
pază dacă se adoptă măsurile dure. 

S2 (rep.12.50-14.45 sel.18) - [00:03:01] - Marius Niță: Polițiștii au ieșit în fața 
Guvernului într-un protest față de ordonanța austerității. Vor să refuze orele suplimentare și 
să lase secțiile de votare fără pază, dacă se adoptă măsurile dure. Totodată, și alte categorii 
de angajați la stat anunță proteste masive față de măsurile de austeritate.(….)” 

 

Vizionând imaginile și analizând rapoartele de monitorizare, membrii Consiliului au 
constatat că emisiunile difuzate în perioada monitorizată de serviciul de programe de 
televiziune ROMÂNIA TV / ROMÂNIA TV HD, astfel: „Cutia neagră” - difuzată în data de 
07.02.2025, interval orar: 21:00-22:45  /  „Cheia Zilei” - difuzată în data de 17.12.2024, 
intervalul orar 19.00-19.50  /  „Ediție specială” -  difuzată în data de 21.12.2024, interval 
orar: 21:00-22:45 / „România în 60 de minute” - difuzată în data de 27.12.2024, 
intervalul orar: intervalul orar 21:00- 22:45 / „România în 60 de minute” - difuzată în data 
de 29.12.2024, interval orar: 21:00-21:47 / „Știrile România TV de la ora 18:00” - 
difuzată în data de 30.12.2024, interval orar: 18:00-18:45, au fost difuzate cu încălcarea 
prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și 
completările ulterioare (Legea audiovizualului), pe cele ale art. 40 alin. (1) și (2) și pe 
cele ale art. 64 alin. (1) lit. a) și b) din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de 
reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare (Codul 
audiovizualului). 

Potrivit dispozițiilor legale nerespectate, în virtutea dreptului fundamental al 
publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte 
principiul informării corecte, potrivit căruia informarea cu privire la un subiect, fapt sau 
eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă. 
De asemenea, furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure 
informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi 
să favorizeze libera formare a opiniilor, în acest scop fiind obligați să facă distincția clară 
între fapte și opinii în emisiunile difuzate. Mai mult, în virtutea dreptului la propria 
imagine, în cazul în care în programele audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane 
privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, 
iar persoanele acuzate trebuie contactate şi invitate să intervină pentru a-şi exprima 
punctul de vedere. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de 
vedere sau nu a putut fi contactată prin încercări repetate, trebuie precizat acest fapt. În 
cazul în care acuzaţiile sunt aduse de furnizorul de servicii media audiovizuale, acesta 
trebuie să respecte principiul audiatur et altera pars; respectarea acestui principiu 
presupune condiţii nediscriminatorii de exprimare până la finalul aceluiaşi program în 
cadrul căruia s-au făcut acuzaţiile. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte 
un punct de vedere, trebuie precizat acest fapt. 

A fost constatat faptul că, în perioada monitorizată, serviciul de programe de 
televiziune ROMÂNIA TV a difuzat emisiunile analizate, în cadrul cărora, printre alte 
teme prezentate și discutate, au fost abordată și cele referitoare la posibilele finanțări 
provenite din surse externe (George Soros), care ar fi influențat politica editorială a 
entităților de presă, ONG-urilor și platformelor media din România și din Europa de Est. 
Cu scopul de a manipula politicul și socialul în țările unde funcționau; candidatura lui 
Nicușor Dan la viitoarele alegeri prezidențiale; planul lui George Soros pentru România, 
Maia Sandu, președinte și Ilie Bolojan, premier; ipoteza conform căreia George Soros ar 



9 

fura energie electrică din România; Moldova ar face bișniță cu energie ieftină din țara 
noastră; sistemul lui Soros, prin agenții săi, pregătise fraudarea votului în favoarea 
candidatului său Elena Lasconi; rețeaua Soros și manevrele acesteia pentru 
promovarea Elenei Lasconi în funcția de președinte al statului; presiuni uriașe de la 
Bruxelles pentru sărăcirea românilor. 

În acest context, prin titlurile afișate pe ecran (NICUȘOR DAN, IMPLICAT ÎN 
REȚEAUA DE SABOTAJ SOROȘISTĂ / ORDINELE LUI SOROS, CANDIDATUL ALES 
PENTRU COTROCENI,  RĂZBOI ÎNTRE REZIȘTI DIN CAUZA CANDIDATURII LUI 
NICUȘOR / PLANUL LUI SOROȘ: MAIA SANDU PREȘEDINTE, BOLOJAN PREMIER; 
ȘEFUL REȚELEI SOROȘ ÎN ROMÂNIA O VREA PE MAIA LA COTROCENI; ULTIMA 
STRATEGIE SOROȘISTĂ PENTRU DESTABILIZAREA ȚĂRII; S-A AFLAT CUM FURĂ 
REȚEAUA SOROȘ ENERGIA ROMÂNIEI; ROMÂNII-COCOȘAȚI DE FACTURI, 
SOROȘ FACE BIȘNIȚĂ CU ENERGIA; / CANDIDATUL TERFELIT DE REZIȘTI, L-AU 
SCOS DIN CURSĂ; / REȚEAUA LUI SOROȘ CARE A VRUT SĂ IMPUNĂ 
PREȘEDINTELE; CUM A FOST PREGĂTITĂ OPERAȚIUNEA PENTRU LASCONI; 
DESTABILIZAREA PRIN PROTESTE, SOROȘ A FOST DEMASCAT. / PROTESTE 
DUPĂ MĂSURILE NEGOCIATE DE REZIȘTI LA BRUXELLES; ALERTA FORȚELOR 
DE ORDINE, MĂSURI SPECIALE DE SECURITATE; / URMEAZĂ: PRESIUNI URIAȘE 
DE LA BRUXELLES PENTRU SĂRĂCIREA ROMÂNILOR) și prin afirmațiile făcute de 
moderatori și invitați, fiind nerespectate principii fuundamentale reglementate în mod 
imperativ în legislația primară și secundară a audiovizualului. 

În calitate de garant al interesului public, Consiliul consideră că informarea corectă, 
verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă a publicului este o condiţie 
esenţială în desfăşurarea unui serviciu de programe audiovizuale, având în vedere 
importanţa şi impactul major pe care televiziunea le deține în rolul său de informare 
corectă a publicului, radiodifuzorii având obligaţia de a prezenta în mod imparţial şi 
echilibrat faptele şi evenimentele aduse în atenţia telespectatorilor. 

Așadar, în exercitarea dreptului lor de a-şi exprima opinii sau puncte de vedere în 
legătură cu subiectele abordate de interes public, prezentatorii și moderatorii și invitații 
în studio nu trebuie să profite de apariţia lor constantă în programe într-un mod care să 
afecteze asigurarea imparţialităţii, având obligația de a solicita ferm invitaților să 
probeze afirmaţiile acuzatoare, pentru a permite publicului să evalueze cât de justificate 
sunt acestea și pentru a-și putea forma, în mod liber, o opinie și să aibă o atitudine 
echidistantă, imparțială, cu privire la subiectele abordate și temele supuse dezbaterii în 
emisiuni. 

Prin urmare, Consiliul consideră că radiodifuzorii au obligaţia de a prezenta în mod 
corect și cu bună-credință faptele şi evenimentele aduse în atenţia ascultătorilor, fără a 
prezenta propriile opinii ca având valoare de adevăr. În acest sens, Rezoluţia nr. 
1003/1993 Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei precizează că presa este 
obligată să se supună unor principii etice, ferme, prin care se garantează libertatea de 
exprimare şi dreptul fundamental al cetăţeanului de a primi informaţii corecte şi opinii 
sincere, iar difuzarea ştirilor trebuie să fie bazată pe adevăr, asigurată prin mijloace 
adecvate de verificare şi demonstrare şi pe imparţialitate în prezentare, descriere şi 
narare. De asemenea, potrivit dispoziţiilor art. 31 alin. (4) din Constituţia României 
"mijloacele de informare în masă, publice şi private, sunt obligate să asigure informarea 
corectă a opiniei publice". Fiind o obligaţie impusă prin legea fundamentală, furnizorii de 
servicii media au îndatorirea de a depune toată diligenţa pentru atingerea rezultatului 



10 

cerut de lege, respectiv prezentarea unor informaţii corecte, imparţiale şi de bună 
credinţă 

În urma analizării afirmațiilor prezentate în cadrul rapoartelor de monitorizare, după 
vizionarea sevențelor înregistrate din emisiuni și a titlurilor afișate pe ecran, Consiliul a 
reținut că moderatorii și invitații, în abordarea subiectelor, au prezentat și o serie de 
informații acuzatoare împotriva unor persoane, care nu au fost susținute de dovezi, 
fapte de natură să afecteze informarea corectă a publicului. 

Mai mult, în condițiile în care moderatorii și invitații și-au spus părerea în legătură 
cu temele și subiectele abordate, făcând afimații în acest context despre anumite 
persoane și instituții, membrii Consiliului au reținut că, în cadrul emisiunilor, 
radiodifuzorul nu a respectat obligația de a prezenta și un punct de vedere al 
persoanelor, sau instituțiilor respective, nerespectând astfel principiul audiatur et altera 
pars, a cărui respectare presupune condiţii nediscriminatorii de exprimare până la finalul 
aceluiaşi program în cadrul căruia s-au făcut afirmațiile. Așadar, nu a fost prezentat și 
punctul de vedere al acestora, ceea ce a condus la o lipsă de echilibru și imparțialitate 
în desfășurarea emisiunilor, fiind afectat astfel dreptul publicului la informare corectă. 

Față de aceste aspecte, precum și în urma analizării afirmațiilor prezentate în 
cadrul rapoartelor de monitorizare, Consiliul a constatat că în cadrul emisiunilor nu a 
existat o informare corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă, 
nu s-a asigurat informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi 
evenimentelor, nu a fost favorizată libera formare a opiniilor, nu s-a făcut distincția clară 
între fapte și opinii iar radiodifuzorul nu a respectat nici principiul audiatur et altera pars; 
care presupune condiţii nediscriminatorii de exprimare până la finalul aceluiaşi program 
în cadrul căruia s-au făcut acuzaţiile, fapte care au condus la prejudicierea dreptului 
publicului de a primi informații corecte, complete, echilibrate și imparțiale. 

Pentru aceste considerente, ţinând cont de criteriile de individualizare a sancţiunii 
prevăzute de art. 90 alin. (4) din Legea audiovizualului, membrii Consiliului au propus 
sancționarea radiodifuzorului cu somație publică. 

Supusă la vot, propunerea de sancţionare a fost adoptată cu respectarea condiţiilor 
de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului. 

În temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, 
cu modificările şi completările ulterioare, 

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea 
 

DECIZIE: 
 
Art. 1 Radiodifuzorul S.C. RTV HD S.R.L. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 

281.7/09.06.2011 eliberată la 12.01.2023 şi decizia de autorizare nr. 
1779.2/26.01.2023), pentru postul de televiziune ROMÂNIA TV / ROMÂNIA TV HD, se 
sancţionează cu amendă în cuantum de 20.000 lei pentru încălcarea dispoziţiilor art. 3 
alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare, 
pe cele ale art. 40 alin. (1) și (2) și pe cele ale art. 64 alin. (1) lit. a) și b) din Decizia nr. 
220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi 
completările ulterioare. 

Art. 2.  În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, 
prezenta decizie poate fi atacată direct la secţia de contencios administrativ a Curţii de 
Apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile de la 
comunicare. 



11 

Art. 3. Potrivit dispoziţiilor art. 931 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 
504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, radiodifuzorul are obligaţia de a 
transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor și vizual, de cel puţin 3 ori, 
în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, pe postul de 
televiziune ROMÂNIA TV / ROMÂNIA TV HD, următorul text: 

 
“Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune ROMÂNIA 

TV cu amendă în cuantum de 20.000 lei, deoarece în cadrul emisiunilor: „Cutia neagră” 
din 07.02.2025, „Cheia Zilei” din 17.12.2024, ”Ediție specială” din 21.12.2024, „România 
în 60 de minute” din 27.12.2024, „România în 60 de minute” din 29.12.2024, „Știrile 
România TV de la ora 18:00” din 30.12.2024, în contextul abordării subiectelor 
referitoare la posibile finanțări provenite din surse externe, de la George Soros, care ar fi 
influențat politica editorială a entităților de presă, ONG-urilor și platformelor media din 
România și din Europa de Est, cu scopul de a manipula politicul și socialul în țările unde 
funcționau acestea, prin afirmațiile făcute în cadrul emisiunilor analizate nu a fost 
asigurată informarea publicului în mod corect și echilibrat, iar radiodifuzorul nu a 
asigurat prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor și nu s-a făcut distincția clară 
între fapte și opinii și  nu s-a respectat nici principiul audiatur et altera pars, fapte care 
au condus la prejudicierea dreptului publicului de a primi informații corecte, complete, 
echilibrate și imparțiale, așa cum dispun prevederile art. 3 din Legea audiovizualului, 
precum și cele ale art. 40 și art. 64 din din Codul audiovizualului.” 

 
Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate. 

 
 
 

VICEPREŞEDINTE, 
 

VALENTIN ALEXANDRU JUCAN 
 

 
 
 

Serviciul Juridic, 
Reglementări și Relații Europene 

Şef serviciu, Ciobanu Dumitru 
 
 


