Comunicat de presă privind spoturile Vel Pitar – alege siguranța alimentară

19.03.2020


envoyer l'article par mail title=


Întrunit în ședința publică din data de 19.03.2020, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat două variante ale spotului Vel Pitar, difuzat de posturile centrale de televiziune (perioadă monitorizată : 02-08.03.2020) : „Vel Pitar, alege siguranța alimentară, gama – 30 sec.” și „Vel Pitar, alege siguranța alimentară, gama, imagini – 30 sec.” În cadrul acestora, s-au făcut următoarele afirmații : „Gripa, dar și alte boli, se pot transmite de la persoanele care tușesc sau strănută peste pâinea dumneavoastră, nu doar în magazine ci și în depozite sau când pâinea este transportată. (...) Cumpără pâinea ambalată de la Vel Pitar ! Alege siguranța alimentară ! Garantat, fără virusul gripal !”.
Ținând cont de faptul că în această perioadă a fost instituită stare de urgență, membrii Consiliului au considerat că spotul exploatează această situație, denigrând în același timp o categorie de produse.
La finalul dezbaterilor, Consiliul a decis să emită o decizie de intrare în legalitate în privința celor două variante ale spotului Vel Pitar pentru încălcarea dispozițiilor art. 101 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, conform cărora „este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile”.
Precizăm totodată că, prin direcția de specialitate, Consiliul Național al Audiovizualului va monitoriza spoturile publicitare și, în cazul în care va mai constata astfel de situații, va aplica sancțiuni/va emite decizii de intrare în legalitate, în funcție de gravitatea abaterilor de la legislația audiovizualului.
De asemenea, CNA face apel și la Consiliul Român pentru Publicitate să descurajeze realizarea și difuzarea unor spoturi publicitare similare, ce pot induce confuzie în această perioadă în rândul populației. Prin acțiunea comună, dorim să asigurăm o comunicare cât mai echilibrată în spațiul audiovizual, în această perioadă critică.

Biroul Informare și Relații Publice