Comunicat de presă. Ședința publică a CNA din 27.10.2016
27.10.2016

Somații publice : Antena 1, Antena 3, Pro TV și B1 TV
Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate privind duratele orare ale inserțiilor de publicitate transmise în perioada aprilie – august 2016 de zece posturi de televiziune (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Național TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, TVR 1 și România TV). Constatând încălcarea dispozițiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare, Consiliul a decis să aplice câte o somație publică posturilor Antena 1, Antena 3 și Pro TV. Pentru postul Pro TV, membrii Consiliului au reținut și nerespectarea prevederilor art. 107 alin. (1) lit. a), ultima teză, din Codul de reglementare a conținutului audiovizual.
De asemenea, CNA a decis să aplice o somație publică postului B1 TV pentru emisiunea „Breaking News”, ediția din data de 23.09.2016, transmisă în intervalul 19.00 – 21.00 (moderator Nadia Ciurlin), la difuzarea căreia nu au fost respectate prevederile art. 40 alin. (3) din Codul audiovizualului.
Totodată, ca urmare a analizării solicitărilor privind modificări ale licențelor audiovizuale, constatând încălcarea prevederilor art. 54 alin. (2) din Legea audiovizualului, Consiliul a decis să sancționeze cu somație publică societatea MEDIA CONSULTA REGIE SRL (Constanţa) pentru Dobrogea TV din Constanţa.
În aceeași ședință, Consiliul a aprobat solicitările de licență audiovizuală ale societăților : TELESTORE SRL (Bucureşti) pentru difuzarea prin satelit a serviciului de programe Trafic TV din Bucureşti și ROUMANIAN ELECTRONIC SERVICE SRL (Piatra Neamţ) pentru difuzarea prin reţele de comunicaţii electronice a serviciului de programe Res TV (exclusiv videotext) din Poiana Teiului-jud. Neamţ.
Biroul Comunicare și Relații cu Publicul
Prevederile legislației audiovizualului la care facem referire :
Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare
Art. 35 (1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute ; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date.
(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să solicite Consiliului acordul pentru orice modificare intervenită în documentele şi în datele declarate, prevăzute la art. 54 alin. (1) lit. b) şi e).
Decizia CNA nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conținutului audiovizual
Art. 40 (3) Moderatorii, prezentatorii şi realizatorii programelor au obligaţia să nu folosească şi să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă.
Art. 107 (1) Publicitatea pe ecran partajat se difuzează cu respectarea următoarelor condiţii cumulative : a) să fie clar separată de conţinutul editorial printr-o divizare a suprafeţei ecranului, obţinută prin afişarea spoturilor publicitare într-o fereastră publicitară distinctă de fereastra editorială ; pentru a nu altera programul principal nu trebuie modificat raportul de aspect al imaginii acestuia, iar suprafaţa ferestrei publicitare nu trebuie să depăşească suprafaţa ferestrei editoriale.