Întrunit în şedinţa publică din data de 12 septembrie 2013, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul de monitorizare întocmit de direcţia de specialitate, ca urmare a unei sesizări referitoare la un spot de televiziune aferent campaniei umanitare “Priveşte întâi copilul”, campanie de strângere de fonduri pentru copiii cu dizabilităţi, derulată în lunile iulie şi august 2013 de către UNICEF cu sprijinul postului Realitatea TV.
Conform raportului de monitorizare, la finalul spotului au fost afişate pe ecran mesajele: „Trimite un sms la 8844 cu textul copil” şi „Valoare SMS – 2 euro lunar (...) Nu se percepe TVA”.
Având în vedere că - aşa cum ne-au informat iniţiatorii campaniei - a fost pentru prima dată când s-a derulat în România un astfel de proiect, membrii CNA au hotărât să transmită o scrisoare de atenţionare prin care să solicite, pentru corecta informare a publicului, să se reveniţi cu precizări pentru telespectatorii Realitatea TV, astfel încât aceştia să aibă informaţiile necesare cu privire la modalitatea prin care pot stopa donaţia lunară, în cazul în care ar dori la un moment dat acest lucru.
De asemenea, după vizionarea spotului şi analiza aspectelor reclamate, în şedinţă a fost audiat atât punctul de vedere exprimat de reprezentantul postului, cât şi pe cel al UNICEF. Aceştia au informat Consiliul că situaţia care a generat nemulţumire a fost soluţionată, fiind vorba de o inadvertenţă în sistemul de operare.
Cu deosebită consideraţie,
Laura GEORGESCU
Preşedinte