Logo vertical color

Footer Information

CNA Consiliul Național al Audiovizualului Logo
Ședințele publice ale CNA pot fi urmărite accesând link-ul Ședințe CNA
FacebookInstagramYoutube
2025 CNA. All rights reserved

Contact

cna@cna.roTel : +40 (0)21 305 5350Fax : +40 (0)21 305 5354/56Bd. Libertatii nr.14, Sector 5, 050706, Bucuresti, Romania.Inspectori teritorialiMembrii ConsiliuluiSesizări

Sesizări

Sesizări privind un post Radio / TVSesizări operatori de cabluSesizări conținut internet
Powered by Nerds.sh
Politici de confidențialitateTermeni & CondițiiHartă Site
  1. Acasă
  2. LEGISLAȚIE
  3. Legislație - audiovizual
  4. Recomandări
  5. Recomandarea nr. 2 din 16 martie 2004

Recomandarea nr. 2 din 16 martie 2004

evitarea transformării publicității comerciale în publicitate politică

Publicată în data de: 16.03.2004

Având în vedere dubla calitate a Consiliului Naţional al Audiovizualului, de garant al interesului public şi de unică autoritate de reglementare în domeniul serviciilor de programe audiovizuale,
_ în vederea respectării prevederilor art. 29 din Legea audiovizualului 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
_ ţinând cont de interdicţia de a difuza publicitate politică, prevazută la art. 36 alin. (2) din Decizia Consiliul Naţional al Audiovizualului nr. 123/2003 privind publicitatea şi teleshoppingul, cu modificările si completarile ulterioare,
_ având în vedere dispoziţiile art. 6 lit. e) - f) şi art. 18 din Legea publicităţii nr. 148/2000, cu modificările şi completările ulterioare,
_ având în vedere obligaţia radiodifuzorilor de a informa în mod obiectiv publicul prin prezentarea corectă a faptelor şi a evenimentelor,
în temeiul art. 17 alin. (1) lit. d) şi e) din Legea audiovizualului 504/2002,
membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea
_

RECOMANDARE

_ Art. 1. - Radiodifuzorii vor depune diligenţele necesare pentru evitarea transformării publicităţii comerciale în publicitate politică, pozitivă sau negativă.

Art. 2. - Radiodifuzorii vor verifica, anterior difuzării, dacă, prin conţinut, spotul publicitar are sau nu un caracter politic.

Art. 3. - Radiodifuzorii se vor asigura că spoturile publicitare conţin informaţii corecte şi că respectă prezumţia de nevinovăţie, aşa încât difuzarea acestora să nu aducă atingere demnităţii umane.

Preşedintele
_ Consiliului Naţional al Audiovizualului,
_ Ralu Filip

Ai nevoie de clarificări? Contactează-ne