Raport de monitorizare privind difuzarea mesajelor de avertizare în cadrul calupurilor publicitare ce promovează produse alimentare, precum și a mesajelor de interes public

29.07.2021


envoyer l'article par mail title=

Raportul de monitorizare privind difuzarea mesajelor de avertizare în cadrul calupurilor publicitare ce promovează produse alimentare, precum și a mesajelor de interes public a fost întocmit de direcția de specialitate din cadrul CNA pentru posturile de televiziune Antena 1, Antena 3, B1 TV, Digi 24, Kanal D, Național TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea Plus, România TV, TVR 1, în data de 22.04.2021, intervalul orar 06.00 - 22.00.

PDF - 537.9 ko
Raport de monitorizare privind difuzarea mesajelor de avertizare în cadrul calupurilor publicitare ce promovează produse alimentare, precum și a mesajelor de interes public
(Document de lucru)

Potrivit art. 120 alin. (5) din Decizia nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a conÈ›inutului audiovizual :

(5) ÃŽn cadrul calupurilor publicitare ce promovează alimente radiodifuzorii trebuie să difuzeze alternativ unul dintre următoarele mesaje de avertizare :
a) « Pentru o viaţă sănătoasă, consumaÅ£i zilnic fructe ÅŸi legume. » ;
b) « Pentru o viaţă sănătoasă, faceÅ£i miÅŸcare cel puÅ£in 30 de minute în fiecare zi. » ;
c) « Pentru o viaţă sănătoasă, consumaÅ£i zilnic minimum 2 litri de apă. » ;
d) « Pentru o viaţă sănătoasă, respectaÅ£i mesele principale ale zilei. » ;
e) « Pentru sănătatea dumneavoastră evitaÅ£i excesul de sare, zahăr ÅŸi grăsimi. » ;
f) "Hrănirea exclusiv la sân a copilului în primele 6 luni este esenÅ£ială pentru o viaţă sănătoasă." ;
g) "Pentru sănătatea emoÅ£ională a copilului dumneavoastră petreceÅ£i cât mai mult timp împreună cu el." ;
h) « Pentru o bună sănătate orală, spălaÅ£i-vă pe dinÅ£i de două ori pe zi. » ;
i) « Consumul de alcool până la vârsta de 18 ani dăunează grav dezvoltării creierului. » ;
j) "Pentru egalitate de şanse, copiii cu dizabilităţi au dreptul să înveţe în orice şcoală."

CNA a analizat, în È™edinÈ›a publică din data de 27.07.2021, raportul anexat È™i a decis să transmită posturilor Antena 3, Kanal D, NaÈ›ional TV È™i Prima TV o scrisoare de atenÈ›ionare pentru ca, pe viitor, să È›ină cont cu stricteÈ›e de dispoziÈ›iile art. 120 alin. (5) lit. c) din Codul audiovizualului, conform cărora : „În cadrul calupurilor publicitare ce promovează alimente radiodifuzorii trebuie să difuzeze alternativ unul dintre următoarele mesaje de avertizare : c) „Pentru o viaţă sănătoasă, consumaÅ£i zilnic minimum 2 litri de apă".