Raport de monitorizare privind difuzarea mesajelor de avertizare în cadrul calupurilor publicitare ce promovează produse alimentare, precum și a mesajelor de interes public

29.07.2021


envoyer l'article par mail title=

Raportul de monitorizare privind difuzarea mesajelor de avertizare în cadrul calupurilor publicitare ce promovează produse alimentare, precum și a mesajelor de interes public a fost întocmit de direcția de specialitate din cadrul CNA pentru posturile de televiziune Antena 1, Antena 3, B1 TV, Digi 24, Kanal D, Național TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea Plus, România TV, TVR 1, în data de 22.04.2021, intervalul orar 06.00 - 22.00.

PDF - 537.9 ko
Raport de monitorizare privind difuzarea mesajelor de avertizare în cadrul calupurilor publicitare ce promovează produse alimentare, precum și a mesajelor de interes public
(Document de lucru)

Potrivit art. 120 alin. (5) din Decizia nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a conținutului audiovizual :

(5) În cadrul calupurilor publicitare ce promovează alimente radiodifuzorii trebuie să difuzeze alternativ unul dintre următoarele mesaje de avertizare :
a) « Pentru o viaţă sănătoasă, consumaţi zilnic fructe şi legume. » ;
b) « Pentru o viaţă sănătoasă, faceţi mişcare cel puţin 30 de minute în fiecare zi. » ;
c) « Pentru o viaţă sănătoasă, consumaţi zilnic minimum 2 litri de apă. » ;
d) « Pentru o viaţă sănătoasă, respectaţi mesele principale ale zilei. » ;
e) « Pentru sănătatea dumneavoastră evitaţi excesul de sare, zahăr şi grăsimi. » ;
f) "Hrănirea exclusiv la sân a copilului în primele 6 luni este esenţială pentru o viaţă sănătoasă." ;
g) "Pentru sănătatea emoţională a copilului dumneavoastră petreceţi cât mai mult timp împreună cu el." ;
h) « Pentru o bună sănătate orală, spălaţi-vă pe dinţi de două ori pe zi. » ;
i) « Consumul de alcool până la vârsta de 18 ani dăunează grav dezvoltării creierului. » ;
j) "Pentru egalitate de şanse, copiii cu dizabilităţi au dreptul să înveţe în orice şcoală."

CNA a analizat, în ședința publică din data de 27.07.2021, raportul anexat și a decis să transmită posturilor Antena 3, Kanal D, Național TV și Prima TV o scrisoare de atenționare pentru ca, pe viitor, să țină cont cu strictețe de dispozițiile art. 120 alin. (5) lit. c) din Codul audiovizualului, conform cărora : „În cadrul calupurilor publicitare ce promovează alimente radiodifuzorii trebuie să difuzeze alternativ unul dintre următoarele mesaje de avertizare : c) „Pentru o viaţă sănătoasă, consumaţi zilnic minimum 2 litri de apă".