Logo vertical color

Footer Information

CNA Consiliul Național al Audiovizualului Logo
Ședințele publice ale CNA pot fi urmărite accesând link-ul Ședințe CNA
FacebookInstagramYoutube
2025 CNA. All rights reserved

Contact

cna@cna.roTel : +40 (0)21 305 5350Fax : +40 (0)21 305 5354/56Bd. Libertatii nr.14, Sector 5, 050706, Bucuresti, Romania.Inspectori teritorialiMembrii ConsiliuluiSesizări

Sesizări

Sesizări privind un post Radio / TVSesizări operatori de cabluSesizări conținut internet
Powered by Nerds.sh
Politici de confidențialitateTermeni & CondițiiHartă Site
  1. Acasă
  2. COMUNICARE
  3. Comunicate de presă
  4. Comunicat de presă

Comunicat de presă

-Realitatea TV, Pro TV și Antena 3 - somații publice - TVR 1 - amendă în cuantum de 2.500 lei - Decizie de intrare în legalitate pentru proiectul de exploatare minieră „Roșia Montană” -

Publicată în data de: 23.06.2009

Întruniţi în şedinţa publică din data de 23.06.2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis să sancţioneze, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale, următoarele posturi:

• Realitatea TV, Pro TV şi Antena 3 – somaţii publice, pentru că au difuzat spoturi publicitare de promovare a Zilei Tineretului şi a ministrului Monica Iacob Ridzi, încălcând, astfel, prevederile art. 155, alin. 1 şi 2 din Codul CNA, care interzic publicitatea politică în afara perioadelor de campanie electorală;
•TVR 1 - amendă în cuantum de 2.500 lei, pentru că în emisiunea „Ediţie Specială”, difuzată în data de 16.06.2009, s-au încălcat prevederile art. 71, alin. 1 (lit. a), alin. 3 privind asigurarea informării corecte şi a pluralismului din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, după cum urmează: „1) În programele de ştiri şi dezbateri informarea în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială şi culturală, trebuie să respecte următoarele principii:a) asigurarea imparţialităţii, echilibrului şi favorizarea liberei formări a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică; (3) Prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie se asigură, de regulă, în cadrul aceleiaşi emisiuni sau, în mod excepţional, în emisiunile următoare; în cazul în care cei solicitaţi refuză să îşi precizeze punctul de vedere, acest fapt se menţionează pe post.”

În aceeaşi şedinţă publică, Consiliul a analizat, pe baza punctului de vedere de la RAC (Consiliul Român pentru Publicitate),spoturile publicitare TV pentru proiectul de exploatare minieră „Roşia Montană” şi a hotârăt Decizie de intrare în legalitate, conform prevederilor art. 107 („Publicitatea şi teleshoppingul trebuie să servească interesul public prin respectarea regulilor informării şi ale unei competiţii corecte.”) din Codul CNA.
Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice

Ai nevoie de clarificări? Contactează-ne