Întruniți în ședința publică din data de 15.10.2019, având în vedere discuțiile cu radiodifuzorii și sesizările primite la CNA referitoare aplicarea dispozițiilor art. 2 dinDecizia CNA nr. 781/2019 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Preşedintelui României,
membrii Consiliului Național al Audiovizualului doresc să facă următoarele precizări:
Referitor la dispozițiile art. 2 alin. (2) din decizia mai sus-menționată, în care sunt transpuse prevederileart. 40 alin. (2^1) din Legea nr. 370/2004, Autoritatea Electorală Permanentă a precizat, la solicitarea CNA, că dispozițiileart. 40 alin. (2^1) sunt aplicabile și candidaților independenți ținând cont că aceștia fac parte din categoria competitorilor electorali participanți la alegerile pentru Președintele României.
De asemenea, posturile de radio care și-au manifestat intenția de a transmite emisiuni destinate campaniei electorale au obligația de a preciza, în cadrul calupurilor destinate materialelor de promovare electorală, că acestea sunt difuzate cu respectarea dispozițiilor art. 2 alin. (3) din Decizia nr. 781 din 03.09.2019 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Preşedintelui.
Biroul Comunicare și Relații cu Publicul
Prevederile legislației audiovizualului la care facem referire:_ Art. 2 - (1) Candidaţii au acces, egal şi gratuit, la serviciile de radio şi de televiziune, publice şi private, numai în emisiunile precizate la art. 5 şi în conformitate cu dispoziţiile art. 36 şi art. 40 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare._ (2) Potrivit art. 40 alin. (21) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, reprezentanţii partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale, precum şi ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale beneficiază de timpi de antenă, la serviciile private de radio şi de televiziune, contra cost, în cadrul emisiunilor de promovare electorală prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a), şi prin difuzarea spoturilor electorale, în condiţiile prezentei decizii._ (3) Difuzarea emisiunilor de promovare electorală, a spoturilor electorale şi a materialelor audiovizuale electorale, precizate la art. 5, trebuie să respecte dispoziţiile art. 36 alin. (31) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.