Logo vertical color

Footer Information

CNA Consiliul Național al Audiovizualului Logo
Ședințele publice ale CNA pot fi urmărite accesând link-ul Ședințe CNA
FacebookInstagramYoutube
2025 CNA. All rights reserved

Contact

cna@cna.roTel : +40 (0)21 305 5350Fax : +40 (0)21 305 5354/56Bd. Libertatii nr.14, Sector 5, 050706, Bucuresti, Romania.Inspectori teritorialiMembrii ConsiliuluiSesizări

Sesizări

Sesizări privind un post Radio / TVSesizări operatori de cabluSesizări conținut internet
Powered by Nerds.sh
Politici de confidențialitateTermeni & CondițiiHartă Site
  1. Acasă
  2. COMUNICARE
  3. Comunicate de presă
  4. Comunicat - Sancțiuni, Ședința CNA din data de 05.12.2012

Comunicat - Sancțiuni, Ședința CNA din data de 05.12.2012

- OTV - amendă în cuantum de 15.000 lei - Realitatea TV - somație publică
- Decizie de intrare de îndată în legalitate în privința spotului publicitar pentru cuțitul Miracle Blade World Class

Publicată în data de: 05.12.2012

În şedinţa CNA, a fost analizat raportul de monitorizare întocmit de direcţia de specialitate pentru unsprezece posturi centrale de televiziune cu privire la durata publicităţii inserate în intervale de o oră, perioada monitorizată fiind lunile septembrie şi octombrie 2012, intervalul orar 18:00 – 23:00. Constatând încălcări ale prevederilor art. 35 alin. (1) din Legea Audiovizualului nr. 504/2002 [“(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute”], Consiliul a decis să sancţioneze, pentru depăşirea timpului de 12 minute pe oră alocat publicităţii, următoarele posturi de televiziune:

• OTV – amendă în cuantum de 15.000 lei;

• Realitatea TV – somaţie publică.

De asemenea, Consiliul a hotărât emiterea unei Decizii de intrare de îndată în legalitate în privinţa spotului publicitar pentru cuţitul Miracle Blade World Class, versiunea care se difuzează în prezent la posturile de televiziune. Consiliul a apreciat că spotul a fost transmis fără a respecta prevederile art. 93 (“Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale.”) şi art. 94 lit. a şi b din Codul audiovizualului care precizează că “În scopul unei informări corecte, orice informaţie sau avertizare conţinută într-o comunicare comercială audiovizuală se difuzează astfel încât aceasta să fie clar percepută de public, în special prin asigurarea următoarelor măsuri: a) să fie prezentată static, lizibil şi pe o durată suficientă, în cazul informaţiei difuzate sub formă de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie să fie de minimum 17 puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 32 în format HD, înaltă definiţie. b) să fie redată la viteză normală de citire.”
Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul

Ai nevoie de clarificări? Contactează-ne