privind respingerea Plângerii prealabile formulate de
S.C. HERVIS SPORTS AND FASHION SRL
împotriva Deciziei CNA nr. 693/29.11.2011
referitoare la spoturile publicitare pentru produsele HERVIS SPORT
Către,
S.C. HERVIS SPORTS AND FASHION SRL_ Şos. Bucureşti Nord nr. 1 A, et. 2
_ Voluntari/Pipera, jud. Ilfov, C.P. 077190
Întrunit în şedinţă publică în ziua de 17 iulie 2012, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat Plângerea prealabilă, înregistrată la C.N.A. sub
nr. 10255/25.06.2012, prin care S.C. HERVIS SPORTS AND FASHION SRL a solicitat revocarea Deciziei nr. 693/29.11.2011 referitoare la spoturile publicitare pentru produsele HERVIS SPORT, spoturi cu privire la care Consiliul a constatat că au fost difuzate cu încălcarea prevederilor articolelor 93 şi 101 din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.
În ceea ce priveşte argumentele cuprinse în Plângerea prealabilă, membrii Consiliului au constatat că acestea nu sunt întemeiate, pentru următoarele considerente:
_ - în privinţa faptului că spoturile ar fi fost difuzate în mod legal, Consiliul îşi menţine punctul de vedere exprimat în decizia contestată, în sensul că maniera în care acestea au fost difuzate sugera şi îndemna publicul să renunţe la un produs în favoarea altuia, pe motiv că este mai ieftin, fără însă să precizeze şi caracteristicile esenţiale ale acestuia, în raport cu cel comparat la preţ, este de natură a prejudicia atât interesele consumatorilor, cât şi pe cele ale firmelor concurente.
Consiliul a constatat că informaţiile oferite publicului sugerau şi încurajau consumatorul să achiziţioneze treningul Adidas şi încălţămintea sport Nike Elite Leather din magazinele Hervis Sports, la un preţ mai mic decât cel practicat în magazinele Intersport Bucureşti Mall şi Intersport Afi Cotroceni, fără ca telespectatorii să fie informaţi şi cu privire la caracteristicile esenţiale ale produselor comparate.