Comunicat de presă privind spoturile Vel Pitar – alege siguranța alimentară
19.03.2020

ÃŽntrunit în È™edinÈ›a publică din data de 19.03.2020, Consiliul NaÈ›ional al Audiovizualului a analizat două variante ale spotului Vel Pitar, difuzat de posturile centrale de televiziune (perioadă monitorizată : 02-08.03.2020) : „Vel Pitar, alege siguranÈ›a alimentară, gama – 30 sec.” È™i „Vel Pitar, alege siguranÈ›a alimentară, gama, imagini – 30 sec.” ÃŽn cadrul acestora, s-au făcut următoarele afirmaÈ›ii : „Gripa, dar È™i alte boli, se pot transmite de la persoanele care tuÈ™esc sau strănută peste pâinea dumneavoastră, nu doar în magazine ci È™i în depozite sau când pâinea este transportată. (...) Cumpără pâinea ambalată de la Vel Pitar ! Alege siguranÈ›a alimentară ! Garantat, fără virusul gripal !”.
Ținând cont de faptul că în această perioadă a fost instituită stare de urgență, membrii Consiliului au considerat că spotul exploatează această situație, denigrând în același timp o categorie de produse.
La finalul dezbaterilor, Consiliul a decis să emită o decizie de intrare în legalitate în privinÈ›a celor două variante ale spotului Vel Pitar pentru încălcarea dispoziÈ›iilor art. 101 din Codul de reglementare a conÈ›inutului audiovizual, conform cărora „este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunÅ£e la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile”.
Precizăm totodată că, prin direcția de specialitate, Consiliul Național al Audiovizualului va monitoriza spoturile publicitare și, în cazul în care va mai constata astfel de situații, va aplica sancțiuni/va emite decizii de intrare în legalitate, în funcție de gravitatea abaterilor de la legislația audiovizualului.
De asemenea, CNA face apel și la Consiliul Român pentru Publicitate să descurajeze realizarea și difuzarea unor spoturi publicitare similare, ce pot induce confuzie în această perioadă în rândul populației. Prin acțiunea comună, dorim să asigurăm o comunicare cât mai echilibrată în spațiul audiovizual, în această perioadă critică.
Biroul Informare și Relații Publice