Decizia nr. 50 din 29.01.2008
29.01.2008

privind somarea S.C. PRO TV S.A.,
cu sediul în Bucureşti,
Bd. Pache Protopopescu nr. 109, etaj 1, sector 2
pentru postul de televiziune PRO CINEMA
Întrunit în şedinţă publică în ziua de 29 ianuarie 2008, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia monitorizare cu privire la respectarea duratei orare a publicităţii difuzate în cadrul filmelor de lung metraj, în perioada 14 - 20 ianuarie 2008, de către postul PRO CINEMA.
Postul de televiziune PRO CINEMA aparţine radiodifuzorului S.C. PRO TV S.A. având licenţa audiovizuală nr. S-TV 72/27.11.2003 şi decizia de autorizare nr. 626.0/15.04.2004.
În urma analizării raportului de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a încălcat dispoziţiile art. 35 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Potrivit prevederilor invocate, durata spoturilor de publicitate şi a spoturilor de teleshopping nu poate depăşi 12 minute din timpul oricărei ore date.
În fapt, în perioada 14 - 19 ianuarie 2008, postul de televiziune PRO CINEMA a difuzat mai multe filme de lung metraj în cadrul cărora au fost difuzate calupuri publicitare a căror durată a depăşit cele 12 minute (720 secunde) din timpul oricărei ore date, limita de timp stabilită de art. 35 alin. (2) din Legea audiovizualului. Astfel, s-au constatat 9 depăşiri ale duratei maxime orare admise pentru publicitate (720 de secunde), variind între 60 şi 165 de secunde. Situaţia reţinută în raportul de monitorizare privind depăşirea duratei orare a publicităţii, se prezintă după cum urmează :
- în data de 14.01.2008, în intervalul orar 22.00 – 23.00 durata spotului de publicitate a fost de 13 minute şi 29 de secunde, depaşindu-se durata de publicitate orară cu un minut şi 29 de secunde, iar în intervalul orar 23.00 – 24.00, durata spotului de publicitate a fost de 14 minute şi o secundă, depaşindu-se durata de publicitate orară cu 2 minute şi o secundă.
- în data de 15.01.2008, în intervalul orar 22.00 – 23.00 durata spotului de publicitate a fost de 14 minute şi 45 de secunde, depaşindu-se durata de publicitate orară cu 2 minute şi 45 de secunde.
- în data de 16.01.2008, în intervalul orar 22.00 – 23.00 durata spotului de publicitate a fost de 14 minute şi 29 de secunde, depaşindu-se durata de publicitate orară cu 2 minute şi 29 de secunde.
- în data de 17.01.2008, în intervalul orar 22.00 – 23.00 durata spotului de publicitate a fost de 14 minute şi 12 secunde, depaşindu-se durata de publicitate orară cu 2 minute şi 12 secunde, iar în intervalul orar 24.00 – 01.00, durata spotului de publicitate a fost de 13 minute, depaşindu-se durata de publicitate orară cu un minut.
- în data de 18.01.2008, în intervalul orar 22.00 – 23.00 durata spotului de publicitate a fost de 13 minute şi 57 de secunde, depaşindu-se durata de publicitate orară cu un minut şi 57 de secunde, iar în intervalul orar 23.00 – 24.00, durata spotului de publicitate a fost de 13 minute şi 49 de secunde, depaşindu-se durata de publicitate orară cu un minut şi 49 de secunde.
- în data de 19.01.2008, în intervalul orar 23.00 – 24.00 durata spotului de publicitate a fost de 14 minute şi 4 secunde, depaşindu-se durata de publicitate orară cu 2 minute şi 4 secunde.
În raport de aceste date, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul nu a respectat regimul difuzării publicităţii, în sensul că timpul alocat publicităţii a depăşit durata maximă permisă de lege, respectiv 12 minute din timpul oricărei ore date.
În conformitate cu dispoziţiile art. 91 alin. (1) şi (2) şi cu respectarea prevederilor art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Naţional al Audiovizualului decide adresarea unei somaţii publice radiodifuzorului S.C. PRO TV S.A. pentru postul de televiziune PRO CINEMA şi dispune intrarea de îndată în legalitate.
Potrivit Deciziei CNA nr. 52/2003 radiodifuzorul S.C. PRO TV S.A., pentru postul PRO CINEMA, are obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, următorul text :
„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune PRO CINEMA cu somaţie publică, întrucât în cadrul filmelor de lung metraj difuzate în perioada 14-19 ianuarie 2008, nu a respectat durata de difuzare a spoturilor publicitare, fapt care contravine prevederilor art. 35 din Legea audiovizualului.
Potrivit acestor dispoziţii, durata spoturilor de publicitate nu poate depăşi 12 minute din timpul oricărei ore date."
Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.