Decizia nr. 51 din 29.01.2008
29.01.2008

privind somarea S.C. PRO TV S.A.,
pentru postul de televiziune PRO TV
S.C. PRO TV S.A.
C.U.I. 2835636
B-dul Pache Protopopescu nr. 109, etaj 1, sector 2,
BUCUREŞTI
pentru postul de televiziune PRO TV
Întrunit în şedinţă publică în ziua de 29 ianuarie 2008, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare cu privire la respectarea duratei orare a publicităţii difuzate în cadrul filmelor de lung metraj, în perioada 14-20 ianuarie 2008, de către postul PRO TV.
Postul de televiziune PRO TV aparţine radiodifuzorului S.C. PRO TV S.A. (licenţa audiovizuală nr. TV 018/29.01.1993 şi decizia de autorizare iniţială nr. 084.0/13.10.1994 ; nr. 084.0-1/13.10.1994 eliberată la data de 21.02.2006).
În urma analizării raportului de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. PRO TV S.A. a încălcat dispoziţiile art. 35 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Potrivit prevederilor invocate, durata spoturilor de publicitate şi a spoturilor de teleshopping nu poate depăşi 12 minute din timpul oricărei ore date.
În fapt, în perioada 14.01-20.01.2008, postul de televiziune PRO TV a difuzat mai multe filme de lung metraj în cadrul cărora au fost difuzate calupuri publicitare a căror durată a depăşit cele 12 minute (720 secunde) din timpul oricărei ore date, limita de timp stabilită de art. 35 alin. (2) din Legea audiovizualului. Astfel, s-au constatat 7 depăşiri ale duratei maxime orare admise pentru publicitate (720 de secunde), variind între 5 şi 127 de secunde. Situaţia reţinută în raportul de monitorizare privind depăşirea duratei orare a publicităţii, se prezintă după cum urmează :
Data | Titlu film | Durate secvenţe film | Interval orar | Durata publicităţii [s] | Durata promo [s] |
14ian08 | Spune-mi dacă mă iubeşti | 45m54s,36m,27s | 20.00-21.00 | 275 | 112 |
21.00-22.00 | 781 | 167 | |||
22.00-23.00 | 741 | 394 | |||
16ian08 | Comoara din spatele cărţilor 2 | 45m52s,43m33s | 20.00-21.00 | 276 | 153 |
21.00-22.00 | 608 | 137 | |||
22.00-23.00 | 847 | 97 | |||
17ian08 | Jaful | 46m14s, 41m54s | 20.00-21.00 | 264 | 159 |
21.00-22.00 | 738 | 109 | |||
22.00-23.00 | 751 | 212 | |||
18ian08 | Legea lui Banks | 46m13s, 41m8s | 20.00-21.00 | 168 | 141 |
21.00-22.00 | 745 | 193 | |||
Comando pe tocuri cui | 45m30s, 45m59s | 22.00-23.00 | 300 | 210 | |
23.00-24.00 | 450 | 146 | |||
20ian08 | 88 minute | 45m33s, 46m4s, 15m15s | 20.00-21.00 | 248 | 131 |
21.00-22.00 | 470 | 152 | |||
O fată de milioane | 45m40s, 47m53s, 33m29s | 22.00-23.00 | 725 | 292 | |
23.00-24.00 | 668 | 185 | |||
24.00-01.00 | 290 | 114 | |||
01.00-02.00 | 40 | 29 |
În raport de aceste date, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul nu a respectat regimul difuzării publicităţii, în sensul că timpul alocat publicităţii a depăşit durata maximă permisă de lege, respectiv 12 minute (720 secunde) din timpul oricărei ore date.
Faţă de această situaţie, în temeiul dispoziţiilor art. 91 alin. (1) şi (2), cu respectarea art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Naţional al Audiovizualului decide adresarea unei somaţii publice radiodifuzorului S.C. PRO TV S.A. pentru postul de televiziune PRO TV şi dispune intrarea de îndată în legalitate, în sensul respectării regimului difuzării publicităţii în domeniul audiovizualului.
Potrivit Deciziei C.N.A. nr. 52/2003, radiodifuzorul SC PRO TV SA – pentru postul PRO TV - are obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text :
„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune PRO TV cu somaţie publică, întrucât în cadrul filmelor de lung metraj difuzate în perioada 14-20 ianuarie 2008, nu a respectat durata de difuzare a spoturilor publicitare, fapt care contravine prevederilor art. 35 din Legea audiovizualului.
Potrivit acestor dispoziţii, durata spoturilor de publicitate nu poate depăşi 12 minute din timpul oricărei ore date."
Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.