Decizia nr. 593 din 26.05.2009

26.05.2009


envoyer l'article par mail title=

privind amendarea cu 10.000 lei a S.C. DOGAN MEDIA INTERNATIONAL S.A.
B-dul Timişoara nr. 26Z, Clădirea Anchor Plaza, birou 6A01,
corp A, etaj 6, sector 6 BUCUREÅžTI
C.U.I. 18684823

pentru postul de televiziune KANAL D

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 26 mai 2009, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare, cu privire la nerespectarea duratei orare de difuzare a publicităţii în cadrul serviciilor de programe, în zilele de 19 şi 20 mai 2009, de către postul de televiziune KANAL D.

Postul de televiziune KANAL D aparţine radiodifuzorului S.C. DOGAN MEDIA INTERNATIONAL S.A. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 150/30.05.2006 şi decizia de autorizare audiovizuală nr. 1239.0/30.01.2007).

În urma analizării raportului de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit dispoziţiilor invocate, proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute.

ÃŽn fapt, în urma monitorizării serviciului de programe difuzat de postul Kanal D, în zilele de 19 ÅŸi 20 mai 2009, în intervalul orar 19.00-24.00 s-a constatat că durata publicităţii difuzate în cadrul unei ore date a fost, după cum urmează (vezi tabelul) :

PDF - 49 ko
Tabel

Faţă de datele menţionate în tabelul prezentat, rezultă că durata publicităţii, difuzată în zilele de 19 şi 20 mai 2009, a fost depăşită cu minimum 45 secunde şi maximum 114 secunde în cadrul fiecărei ore date.

Analizând raportul de monitorizare, Consiliul a constatat că radiodifuzorul nu a respectat durata grupajelor publicitare difuzate în cadrul emisiunilor din zilele de 19 şi 20 mai 2009, în intervalul orar 19.00-24.00, întrucât a depăşit proporţia maximă de 20% din timpul unei ore date, respectiv limita a 12 minute alocate/permise publicităţii într-un astfel de interval.

Or, normele din domeniul audiovizualului cu privire la regimul difuzării publicităţii instituie la art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului, că proporÅ£ia de spoturi publicitare televizate ÅŸi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20 %, respectiv 12 minute. Å¢inând cont de faptul că radiodifuzorul a mai fost sancÅ£ionat anterior pentru încălcarea aceloraÅŸi prevederi legale, aspect care demonstrează că sancÅ£iunea nu ÅŸi-a realizat scopul preventiv, radiodifuzorul ignorând în continuare aceste dispoziÅ£ii, Consiliul a propus amendarea acestuia cu suma de 10.000 lei.

Supusă la vot, propunerea de amendare a fost adoptată cu respectarea condiţiilor de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

În temeiul art. 90 alin. (1) lit. g) şi alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului adoptă următoarea DECIZIE :

Articol unic : Radiodifuzorul S.C. DOGAN MEDIA INTERNATIONAL S.A. (titular al licenÅ£ei audiovizuale nr. S-TV 150/30.05.2006 ÅŸi al deciziei de autorizare audiovizuale nr. 1239.0/30.01.2007, pentru postul de televiziune KANAL D) se sancÅ£ionează cu amendă în cuantum de 10.000 lei pentru încălcarea prevederilor 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare.


Către

S.C. DOGAN MEDIA INTERNATIONAL S.A.
B-dul Timişoara nr. 26Z, Clădirea Anchor Plaza, birou 6A01,
corp A, etaj 6, sector 6 BUCUREÅžTI
C.U.I. 18684823

Vă înaintăm, alăturat, Decizia C.N.A. nr. 593/26.05.2009 privind amendarea cu suma de 10.000 lei a radiodifuzorului S.C. Dogan Media InternaÅ£ional S.A., pentru postul KANAL D ÅŸi vă atenÅ£ionăm că, potrivit dispoziÅ£iilor Deciziei C.N.A. nr. 52/2003, aveÅ£i obligaÅ£ia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor ÅŸi vizual, de cel puÅ£in 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ÅŸtiri, următorul text :

„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune KANAL D cu amendă în cuantum de 10.000 lei, întrucât durata grupajelor publicitare difuzate în zilele de 19 şi 20 mai 2009, în intervalul orar 19.00-24.00, a depăşit timpul permis publicităţii în cadrul unei ore date, fapt ce contravine prevederilor din legislaţia audiovizuală.

Potrivit dispoziÅ£iilor legale, durata publicităţii pe parcursul unei ore date nu poate depăşi 12 minute”.

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.