Decizia nr. 901 din 22.10.2009

22.10.2009


envoyer l'article par mail title=

privind amendarea cu 10.000 lei a S.C. TV ANTENA 1 S.A.
cu sediul în BUCUREŞTI, Şos. Bucureşti Ploieşti nr. 25-27, sector 1
C.U.I. RO1599030

pentru postul de televiziune ANTENA 1
BUCUREÅžTI, Åžos. BucureÅŸti PloieÅŸti nr. 25-27, sector 1

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 22 octombrie 2009, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare, cu privire la nerespectarea duratei orare de difuzare a publicităţii în cadrul serviciilor de programe, în perioada 08-14 octombrie 2009, de către postul de televiziune ANTENA 1.

Postul de televiziune Antena 1 aparţine radiodifuzorului S.C. TV ANTENA 1 S.A. (licenţa audiovizuală nr. TV 012.1/25.01.1993 şi decizia de autorizare nr. 025/14.06.1994).

În urma analizării raportului de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit dispoziţiilor invocate, proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute.

ÃŽn fapt, în urma monitorizării serviciului de programe difuzat de postul ANTENA 1 în perioada 08-14 octombrie 2009, în intervalul orar 19.00-23.00, s-a constatat că durata publicităţii difuzate în cadrul unei ore date a fost, după cum urmează :

PDF - 6.4 ko
Tabel
Antena 1

Faţă de datele menţionate în tabelul prezentat, rezultă că timpul de publicitate difuzat peste durata maximă legală, în perioada de referinţă precizată în raportul de monitorizare, a variat între minimum 6 secunde şi maximum 159 secunde.

Or, normele din domeniul audiovizualului, cu privire la regimul difuzării publicităţii, prevăd la art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului că proporÅ£ia de spoturi publicitare televizate ÅŸi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20 %, respectiv 12 minute. Faţă de aceste aspecte, Å£inând cont de faptul că postul a mai fost sancÅ£ionat anterior cu o amendă pentru încălcarea aceloraÅŸi prevederi legale, Consiliul a propus amendarea radiodifuzorului cu suma de 10.000 lei.

Supusă la vot, propunerea de amendare a fost adoptată cu respectarea condiţiilor de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare. În temeiul prevederilor art. 90 alin. (1) lit. g) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea

DECIZIE :

Articol unic : Radiodifuzorul S.C. TV ANTENA 1 S.A. având licenÅ£a audiovizuală nr. TV 012.1/25.01.1993 ÅŸi decizia de autorizare nr. 025/14.06.1994, pentru postul de televiziune Antena 1, se sancÅ£ionează cu amendă în cuantum de 10.000 lei pentru încălcarea prevederilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare.


Către,

S.C. TV ANTENA 1 S.A.
BUCUREÅžTI, Åžos. BucureÅŸti PloieÅŸti nr. 25-27, sector 1

pentru postul de televiziune ANTENA 1
Åžos. BucureÅŸti PloieÅŸti nr. 25-27, sector 1
BUCUREÅžTI

Vă înaintăm, alăturat, Decizia C.N.A. nr. 901/22.10.2009 privind amendarea cu 10.000 lei a radiodifuzorului S.C. TV ANTENA 1 S.A. pentru postul de televiziune Antena 1 ÅŸi vă atenÅ£ionăm că, potrivit dispoziÅ£iilor Deciziei C.N.A. nr. 52/2003, aveÅ£i obligaÅ£ia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor ÅŸi vizual, de cel puÅ£in 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ÅŸtiri, următorul text :

„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune ANTENA 1 cu amendă în cuantum de 10.000 lei, întrucât durata grupajelor publicitare difuzate în perioada 08-14 octombrie 2009, în intervalul orar 19.00-23.00, a depăşit timpul permis publicităţii în cadrul unei ore date, fapt ce contravine prevederilor din legislaţia audiovizuală.

Potrivit dispoziÅ£iilor legale, durata publicităţii pe parcursul unei ore date nu poate depăşi 12 minute.”

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.