Decizia nr. 96 din 21.02.2012

23.02.2012


envoyer l'article par mail title=

privind amendarea cu 100.000 lei a S.C. PRO TV S.A.

 pentru postul de televiziune PRO TV

 S.C. PRO TV S.A. CUI : 2835636 BucureÅŸti, Bd. Pache Protopopescu nr. 109, et. 1, sector 2

 ÃŽntrunit în ÅŸedinţă publică în ziua de 21 februarie 2012, Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de DirecÅ£ia Monitorizare cu privire la nerespectarea duratei orare de difuzare a publicităţii în cadrul serviciilor de programe, în perioadele 01-30.11.2011, 01-31.12.2011 ÅŸi 01-31.01.2012, de către postul PRO TV.
 Postul de televiziune PRO TV aparÅ£ine radiodifuzorului PRO TV S.A. (licenÅ£a audiovizuală nr. TV 018.1/29.01.1993, decizia de autorizare nr. 084.0/13.10.1994 ÅŸi reautorizare nr. 084.0-1/13.10.1994).

În urma analizării raportului de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. PRO TV S.A. a încălcat prevederile art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit dispoziţiilor invocate, proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute.

Duratele orare ale publicităţii televizate prezentate în acest raport nu conÅ£in duratele mesajelor de avertizare ÅŸi ale copertelor de separare, duratele anunÅ£urilor de sponsorizare, duratele secvenÅ£elor de autopublicitate promoÅ£ională ÅŸi duratele anunÅ£urilor care nu constituie comunicare comercială. Pentru calculul acestor durate au fost preluate măsurătorile efectuate de GFK (pentru lunile noiembrie ÅŸi decembrie 2011) ÅŸi KANTAR MEDIA (pentru luna ianuarie 2012) ÅŸi s-au prelucrat Å£inându-se seama de prevederile din Legea audiovizualului nr. 504/2002. ÃŽn fapt, în urma monitorizării serviciului de programe difuzat de postul PRO TV, în luna noiembrie 2011, în intervalul orar 18.00-23.00, s-a constatat că durata publicităţii difuzate într-un interval de o oră, inserată între coperÅ£i neutre, în cadrul grupajelor, a fost după cum urmează :

PDF - 86.3 ko
noiembrie

Faţă de datele menÅ£ionate în tabelul prezentat, rezultă că timpul de publicitate difuzat peste durata maximă legală, în perioada de referinţă precizată în raportul de monitorizare, respectiv 1-30 noiembrie 2011, a însumat 3 ore, 24 minute ÅŸi 06 secunde, în condiÅ£iile în care depăşirea medie a timpului alocat a fost de 1 minut ÅŸi 36,4 secunde, înregistrându-se un număr de 127 de depăşiri. Consiliul a analizat ÅŸi raportul de monitorizare întocmit de direcÅ£ia de specialitate pentru perioada 1-31 decembrie 2011 (intervalul orar 18.00-23.00) ÅŸi a constatat că durata publicităţii inserată între coperÅ£i neutre, în cadrul grupajelor difuzate într-un interval de o oră a fost după cum urmează :

PDF - 86.1 ko
decembrie

Faţă de datele menţionate în tabelul prezentat, rezultă că timpul de publicitate difuzat peste durata maximă legală, în perioada de referinţă precizată în raportul de monitorizare, respectiv 1-31 decembrie 2011, a însumat 2 ore, 27 minute şi 18 secunde, în condiţiile în care depăşirea medie a timpului alocat a fost de 1 minut şi 30,2 secunde, înregistrându-se un număr de 98 de depăşiri.
 Or, normele din domeniul audiovizualului, cu privire la regimul difuzării publicităţii, prevăd la art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului că proporÅ£ia de spoturi publicitare televizate ÅŸi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20 %, respectiv 12 minute.
 Având în vedere această situaÅ£ie, Å£inând cont că radiodifuzorul S.C. PRO TV S.A. a mai fost sancÅ£ionat anterior pentru încălcarea aceloraÅŸi prevederi legale, radiodifuzorul ignorând în continuare aceste dispoziÅ£ii, Consiliul a propus amendarea acestuia cu suma de 100.000 lei.
 Supusă la vot, propunerea de amendare a fost adoptată cu respectarea condiÅ£iilor de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare.
 ÃŽn temeiul art. 90 alin. (1) lit. g), alin. (2) ÅŸi alin. (4) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare,

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea

DECIZIE :

 Art. 1 : Radiodifuzorul S.C. PRO TV S.A., titular al licenÅ£ei audiovizuale nr.TV 018.1/29.01.1993, decizia de autorizare nr. 084.0/13.10.1994 ÅŸi reautorizare nr. 084.0-1/13.10.1994, se sancÅ£ionează cu amendă în cuantum de 100.000 lei pentru încălcarea prevederilor 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare.
 Art. 2. ÃŽn conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, prezenta decizie poate fi atacată direct la secÅ£ia de contencios administrativ a curÅ£ii de apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile de la comunicare.
 Art. 3 : Potrivit dispoziÅ£iilor art. 93¹ alin. (1) ÅŸi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 333/2009, radiodifuzorul are obligaÅ£ia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor ÅŸi vizual, de cel puÅ£in 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ÅŸtiri, următorul text :

"Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului a sancÅ£ionat postul de televiziune PRO TV cu amendă de 100.000 lei, întrucât publicitatea difuzată în lunile noiembrie ÅŸi decembrie 2011, în intervalul orar 18.00 - 23.00, a depăşit limita de timp permisă de lege.”

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.