Extras din procesul verbal al ședinței de marți, 24 februarie 2009, ora 10.00
Ședința s-a desfășurat în prezența următorilor membri ai Consiliului : Răsvan Popescu, Attila Szasz, Grigore Zanc, Gelu Trandafir, Constantin Duțu, Dan Grigore, Narcisa Iorga, Mihai Mălaimare, Christian Mititelu, Cristina Trepcea.
25.02.2009

1. Rapoarte de monitorizare :
- Antena 1 – emisiunea „Acces direct”, difuzată în 13, 16, 26.01.2009 şi 13.02.2009 – reclamaţiile : nr.381/14.01.2009, nr.1301/28.01.2009, nr.1347/29.01.2009 şi nr.2247/16.02.2009.
Membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul nu a ţinut cont de alegerea intervalului orar de difuzare astfel încât emisiunile să nu afecteze dezvoltarea mentală sau morală a copiilor, de criteriile de clasificare a producţiilor audiovizuale care prevăd obligaţia asigurării protecţiei minorilor, de respectarea prezumţiei de nevinovăţie şi a dreptului oricărei persoane la propria imagine. Astfel, au fost încălcate prevederile art. 39, alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, ale art. 16, art. 18, art. 34, alin. 1, precum şi ale art. 42, alin 1,2,3 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.
În urma vizionării imaginilor şi a discuţiilor, propunerea de sancţionare a postului cu amendă în cuantum de 15.000 lei a fost votată cu 7 voturi pentru şi 2 împotrivă (d-na Cristina Trepcea şi dl. Grigore Zanc).
Dl. Christian Mititelu nu era în sala de şedinţe în momentul votului şi nu a mai participat la discutarea următoarelor subiecte de pe ordinea de zi.
Adresă de răspuns către reclamanţi.
- Prima TV - emisiunea „Trădaţi în dragoste”, ediţiile din zilele de 26.01, 02.02 ,16.02.2009.
Membrii Consiliului au constatat că postul de televiziune a redifuzat mai multe ediţii ale emisiunii “Trădaţi în dragoste”, fără să respecte o serie de prevederi ale legislaţiei audiovizuale cu privire la protecţia copiilor, respectiv alegerea corectă a intervalului orar de difuzare astfel încât emisiunile să nu afecteze dezvoltarea mentală sau morală a copiilor, criteriile de clasificare a producţiilor audiovizuale care prevăd obligaţia asigurării protecţiei minorilor (au fost încălcate prevederile art. 39, alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, ale art. 16, art. 18 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual).
În urma vizionării imaginilor şi a discuţiilor, propunerea de sancţionare a postului cu amendă în cuantum de 15.000 lei a fost votată în unanimitate.
- Kanal D – emisiunea „ Foamea de bani”, difuzată în data de 13.02.2009 la ora 20.30.
Emisiunea a conţinut scene de violenţă în familie, limbaj injurios. Membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul nu a respectat o serie de prevederi ale legislaţiei audiovizuale cu privire la protecţia copiilor, respectiv alegerea corectă a intervalului orar de difuzare astfel încât emisiunile să nu afecteze dezvoltarea mentală sau morală a copiilor, criteriile de clasificare a producţiilor audiovizuale care prevăd obligaţia asigurării protecţiei minorilor (au fost încălcate prevederile art. 39, alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, ale art. 16, art. 18 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual).
În urma vizionării imaginilor şi a discuţiilor, propunerea de sancţionare a postului cu amendă în cuantum de 10.000 lei a fost votată în unanimitate.
- Euforia Life Style TV – emisiunea „Inelul cu diamant”, difuzată în data de 27.01.2009 – reclamaţia nr.1340/29.01.2009.
Membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul nu a respectat o serie de prevederi ale legislaţiei audiovizuale cu privire la protecţia copiilor, respectiv alegerea corectă a intervalului orar de difuzare astfel încât emisiunile să nu afecteze dezvoltarea mentală sau morală a copiilor, criteriile de clasificare a producţiilor audiovizuale care prevăd obligaţia asigurării protecţiei minorilor (au fost încălcate prevederile art. 39, alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, ale art. 16, art. 18, din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual).
În urma vizionării imaginilor şi a discuţiilor, au fost două propuneri : sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 10.000 lei sau sancţionarea postului cu amendă în cuantum de 15.000 lei.
Prima propunere a fost votată cu 8 voturi pentru. D-na Narcisa Iorga a votat pentru amendă în cuantum de 15.000 lei.
Adresă de răspuns către reclamant.
- Antena 1 şi GSP TV – spotul publicitar „Meciul pentru 1 milion” al Gazetei Sporturilor – reclamaţia nr.1829/06.02.2009 şi punct de vedere de la Serviciul Reglementări ; *adresa nr.2047/11.02.2009 de la Jurnalul Naţional – referitoare la spotul publicitar de promovare a cotidianului Adevărul
- Referitor la spotul publicitar pentru Gazeta Sporturilor
Membrii Consiliului au constatat că nu încalcă prevederile legislaţiei audiovizuale.
- Referitor la spotul publicitar pentru Adevărul
Consiliul a hotărât în unanimitate decizie de somare cu intrare de îndată în legalitate pentru spotul publicitar ce face parte din campania de promovare a cotidianului Adevărul, deoarece informaţiile cu privire la media exemplarelor vândute pe zi nu sunt corecte, conform datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (art. 3, alin 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002).
Adrese de răspuns către reclamanţi.
2. Informări ale Serviciului Inspecţie cu privire la :
- Sinteza controalelor efectuate de inspectorii teritoriali în perioada ianuarie – februarie 2009
Se va discuta în şedinţa de joi, 26.02.2009.
- Analog TV Timişoara
Consiliul a hotărât să solicite punct de vedere de la Agenţia Naţională Antidrog.
Se va rediscuta după ce primim punctul de vedere.
Postul a difuzat în data de 16.02.2009, la o oră nepotrivită, filmul artistic “Pasiune fatală”. Membrii Consiliului au constatat că au fost încălcate prevederile art. 16, art.18 şi art. 21 din din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual).
Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică.
- Olt TV Slatina – reclamaţia nr.1769/05.02.2009
Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică pentru emisiunea “Ora Decontului”, difuzată în data de 03.02.2009 (art. 42, alin 1-3 şi art. 71 din din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual).
Adresă de răspuns către reclamant.
3. Decizii de autorizare.
S-au aprobat.
4. Solicitări cedare licenţe audiovizuale :
- S.C. Nemira&Co SRL Bucureşti către S.C. Smart Radio SRL Bucureşti pentru Smart FM Bucureşti ;
- S.C. TV Info Transilvania SRL Braşov pentru S.C. Radio SRL Braşov pentru Super TV Predeal ;
- S.C. Cargo Speed SRL Sibiu către S.C. Tiffany&Cole SRL Sibiu pentru Radio Sibiu şi TV Sibiu.
S-au aprobat.
5. Discutare adrese :
- nr.2529/19.02.2009 de la S.C. Vocea Evangheliei SRL Bucureşti – solicită funcţionare provizorie pe noua frecvenţă în localitatea Suceava.
S-a aprobat.
- nr.2364/17.02.2009 de la S.C. Radio XXI SRL – Notificare cu privire la realizarea unor transmisii de la Băneasa Shopping City Bucureşti.
S-a luat la cunooştinţă.
- nr.2594/20.02.2009 de la Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – solicită difuzarea în regim de campanie de interes public a spotului de promovare a campaniei « Dolceta ».
S-a aprobat. Adresă de răspuns.
- nr.2567/19.02.2009 de la Consiliul Europei – solicită difuzarea în regim de campanie de interes public a spoturilor radio/TV de promovare a campaniei « Dosta ! – depăşeşte-ţi prejudecăţile, cunoaşte rromii ».
S-a aprobat. Adresă de răspuns.
- nr.2527/19.02.2009 de la Editura Humanitas Multimedia – solicită difuzarea pe SRTV, în regim de campanie de interes public, a materialelor de promovare a campaniei ”Audiobookurile la tine-n companie”.
Se va rediscuta în şedinţa de joi 26.02.2009.
- nr.2597/20.02.2009 de la Centrul Ceh Bucureşti – solicită difuzarea pe SRR şi SRTV, în regim de campanie de interes public, a spoturilor de promovare a Festivalului de film documentar dedicat drepturilor omului.
S-a aprobat. Adresă de răspuns.
- nr.2372/17.02.2009 de la Ogilvy&Mather - solicită difuzarea în regim de campanie de interes public a spoturilor radio/TV de conştientizare şi implicare a cetăţenilor privind protecţia mediului şi a stopării risipei resurselor naturale.
S-a aprobat. Adresă de răspuns.