Comunicat de presă : « Nu sunt sărbătorile de iarnă. Realitatea se schimbă când conduci băut »

30.04.2008


envoyer l'article par mail title=

Nu sunt sărbătorile de iarnă. Realitatea se schimbă când conduci băut

Luminiţele de Sărbători se aprind în zece intersecţii importante din Bucureşti, Cluj, Drobeta Turnu-Severin, Giurgiu, Iaşi, Piatra Neamţ, Piteşti, Ploieşti, Sibiu şi Slobozia, în perioada 30 aprilie – 4 mai.

Acest eveniment este organizat de DirecÅ£ia PoliÅ£iei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al PoliÅ£iei Române, Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului ÅŸi AsociaÅ£ia “Berarii României” pentru a atrage atenÅ£ia conducătorilor auto că “Nu sunt sărbătorile de iarnă. Realitatea se schimbă când conduci băut”.

AcÅ£iunea face parte dintr-o amplă campanie socială de educare a ÅŸoferilor în sensul responsabilizării acestora să nu se înscrie în trafic dacă au consumat alcool. “Prin iniÅ£ierea ÅŸi derularea acestei campanii pe termen lung, Berarii României demonstrează angajamentul social ÅŸi dorinÅ£a de a contribui la eforturile comune de reducere a numărului de accidente cauzate de consumul de alcool”, a declarat dl. Constantin Bratu, director general al AsociaÅ£iei “Berarii României”.

“Atunci când consumi băuturi alcoolice, realitatea se schimbă, Å£i se poate părea că vezi luminiÅ£ele de Sărbători, că eÅŸti un ÅŸofer mai bun sau că poÅ£i controla maÅŸina deÅŸi, în realitate, nu este aÅŸa. Mesajul pe care dorim să-l transmitem este că, sub influenÅ£a alcoolului la volan, lucrurile nu sunt întotdeauna ceea ce par a fi, iar consecinÅ£ele pot fi grave”, a susÅ£inut dl. comisar ÅŸef Theodor BoÅŸman, director adjunct al DirecÅ£iei Politiei Rutiere.

Ideea aprinderii luminiÅ£elor de Sărbători în luna mai este o continuare a firului epic al spotului TV, derulat sub genericul « O experienţă plăcută poate deveni îngrozitoare. Când conduci băut ».

“Atât spotul TV, cât ÅŸi evenimentul creat în intersecÅ£iile foarte circulate din cele zece oraÅŸe importante, distorsionează intenÅ£ionat realitatea, tocmai pentru a provoca atenÅ£ia în rândul ÅŸoferilor asupra consecinÅ£elor consumului de alcool atunci când intenÅ£ionează să se urce la volan ”,a explicat dl. Răsvan Popescu, preÅŸedintele Consiliului NaÅ£ional al Audiovizualului.

Campania “Realitatea se schimbă când conduci băut” a fost lansată în februarie 2008. Prima etapă a proiectului se desfăşoară până în luna septembrie ÅŸi cuprinde : un spot TV care este difuzat în regim de campanie socială pe principalele posturi de televiziune ; un spot radio de asemenea difuzat pe principalele staÅ£ii de radio naÅ£ionale ÅŸi materiale tiparite (postere, flyere).