Comunicat de presă

23.06.2009


envoyer l'article par mail title=

ÃŽntruniÅ£i în ÅŸedinÅ£a publică din data de 23.06.2009, membrii Consiliului NaÅ£ional al Audiovizualului au decis să sancÅ£ioneze, pentru încălcarea legislaÅ£iei audiovizuale, următoarele posturi :

• Realitatea TV, Pro TV ÅŸi Antena 3 – somaÅ£ii publice, pentru că au difuzat spoturi publicitare de promovare a Zilei Tineretului ÅŸi a ministrului Monica Iacob Ridzi, încălcând, astfel, prevederile art. 155, alin. 1 ÅŸi 2 din Codul CNA, care interzic publicitatea politică în afara perioadelor de campanie electorală ;

• TVR 1 - amendă în cuantum de 2.500 lei, pentru că în emisiunea „EdiÅ£ie Specială”, difuzată în data de 16.06.2009, s-au încălcat prevederile art. 71, alin. 1 (lit. a), alin. 3 privind asigurarea informării corecte ÅŸi a pluralismului din Codul de reglementare a conÅ£inutului audiovizual, după cum urmează : „1) ÃŽn programele de ÅŸtiri ÅŸi dezbateri informarea în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială ÅŸi culturală, trebuie să respecte următoarele principii : a) asigurarea imparÅ£ialităţii, echilibrului ÅŸi favorizarea liberei formări a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziÅ£ie, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică ; (3) Prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziÅ£ie se asigură, de regulă, în cadrul aceleiaÅŸi emisiuni sau, în mod excepÅ£ional, în emisiunile următoare ; în cazul în care cei solicitaÅ£i refuză să îşi precizeze punctul de vedere, acest fapt se menÅ£ionează pe post.”

ÃŽn aceeaÅŸi ÅŸedinţă publică, Consiliul a analizat, pe baza punctului de vedere de la RAC (Consiliul Român pentru Publicitate), spoturile publicitare TV pentru proiectul de exploatare minieră „RoÅŸia Montană” ÅŸi a hotârăt Decizie de intrare în legalitate, conform prevederilor art. 107 („Publicitatea ÅŸi teleshoppingul trebuie să servească interesul public prin respectarea regulilor informării ÅŸi ale unei competiÅ£ii corecte.”) din Codul CNA.

Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice