Comunicat de presă - Încheierea Protocolului de colaborare CNA - ANPC

12.02.2008


envoyer l'article par mail title=

Încheierea Protocolului de colaborare CNA – ANPC

În ziua de 12.02.2008 s-a semnat Protocolul de colaborare Consiliul Naţional al Audiovizualului – Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului.

Din partea ANPC au participat Dan Vlaicu, Preşedinte şi Gheorghe Ciubotaru, Vicepreşedinte, iar din partea CNA, Răsvan Popescu, Preşedinte şi Attila Gasparik, Vicepreşedinte.

Încheierea acestui Protocol răspunde unei prevederi din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi pune bazele unui parteneriat între două instituţii subordonate interesului public.

Răsvan Popescu, Preşedintele CNA, a subliniat faptul că, prin acest Protocol, se asigură un schimb de informaţii legate de identificarea practicilor comerciale incorecte utilizate în audiovizual. La solicitarea ANPC, CNA va încerca să obţină datele de identificare ale autorilor unei eventuale publicităţi incorecte ; va analiza sesizările ANPC privind clipurile publicitare şi va dispune, după caz, intrarea în legalitate. Preşedintele CNA s-a referit la mai multe acţiuni iniţiate de Consiliu, menite să asigure protecţia cetăţeanului prin informarea lui corectă în legătură cu produsele alimentare şi băuturile răcoritoare cărora li se face reclamă. O atenţie specială a fost acordată publicităţii care se adresează copiilor , în acest sens operându-se modificări în Codul de reglementare a conţinutului audiovizual .

Dan Vlaicu, Preşedintele ANPC , a precizat că Legea nr. 363/2007 transpune Directiva europeană în materie de protecţie a consumatorului şi a dat exemplu de practici comerciale incorecte , definite, ca atare, de lege.

În finalul conferinţei, domnul Răsvan Popescu a propus constituirea unui organism de autoreglementare care să examineze, înainte de difuzare, publicitatea pe care urmează să o facă un comerciant , din perspectiva respectării dispoziţiilor legale. Acest organism s- ar putea constitui prin colaborarea dintre Romanian Advertising Council (RAC) şi International Advertising Association (IAA).