Decizia nr. 123 din 08.03.2012

16.03.2012


envoyer l'article par mail title=

privind respingerea contestaţiei formulate de S.C. RCS&RDS S.A.
 BUCUREŞTI, str. Dr. Staicovici nr. 75 Clădirea Forum 2000, Building, faza I, et. 2, sector 5, C.U.I 5888716

 pentru postul DIGI FILM 1 (DIGI FILM 2 – PREMIUM)

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 08 martie 2012, Consiliul Naţional al Audiovizualului a luat în discuţie contestaţia formulată de S.C. RCS&RDS S.A., înregistrată la CNA sub nr. 2884/22.02.2012, prin care această societate a solicitat reanalizarea Deciziei CNA nr. 78/09.02.2012 privind sancţionarea cu amendă în cuantum de 10.000 lei pentru încălcarea prevederilor art. 39 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pe cele ale art. 20, 23 alin. (1) şi 24 alin. (1), raportate la art. 21 lit. c) şi d) din Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările ulterioare.

Prin decizia contestată s-a reţinut că postul de televiziune DIGI FILM 1 (DIGI FILM 2 – PREMIUM) a difuzat în perioada 10-30 noiembrie 2011, în intervalul orar 08.05-22.00, mai multe filme de lung metraj cu încălcarea prevederilor privind protecţia copiilor în cadrul serviciilor de programe.
 Astfel, membrii Consiliului au constatat că unele din producţiile audiovizuale menţionate în decizia contestată au fost încadrate greşit şi difuzate în intervale orare necorespunzătoare în raport de conţinutul lor, conţinut în care violenţa fizică, psihică sau de limbaj, scenele de sex sau cu conotaţie sexuală, limbajul vulgar au predominat, ceea ce a avut drept consecinţă nerespectarea măsurilor de protecţie a copiilor prevăzute de legislaţia audiovizuală.

În decizia de sancţionare au fost exemplificate acele filme care au fost difuzate pe parcursul zilei, la ore accesibile minorilor, aceştia având posibilitatea să le vizioneze fără nicio restricţie, precum şi acele filme care, deşi încadrate corect cu semnul de avertizare 15 (programe interzise minorilor sub 15 ani), difuzarea lor s-a făcut în alte intervale orare decât cele corespunzătoare avertizării menţionate, respectiv între orele 11.40 şi 21.40.

În urma analizării contestaţiei, membrii Consiliului au constatat că argumentele invocate, precum şi cele susţinute de reprezentantul societăţii, care a fost prezent în şedinţa publică din data de 08.03.2012, nu sunt întemeiate şi, pe cale de consecinţă, nu sunt de natură a atrage revocarea deciziei de sancţionare ce face obiectul contestaţiei. Astfel, argumentul potrivit căruia modalitatea de comercializare a unui program sau a unui pachet de programe ar exclude un radiodifuzor din categoria celor care au obligaţia de a difuza programele respective cu respectarea tuturor prevederilor legale, nu este întemeiată şi nici nu îl exonerează de răspundere în cazul în care acesta nu respectă dispoziţiile legale din domeniu.

Cât priveşte dispoziţiile art. 12 din Decizia nr. 220/2011 invocate în susţinerea contestaţiei, aceste prevederi nu conţin alte obligaţii sau derogări de la lege, ele reprezentând, în fapt, aşa cum bine constataţi, norme secundare emise în aplicarea Legii audiovizualului.

Pentru aceste considerente, ţinând seama că motivele invocate în susţinerea contestaţiei sunt nefondate, cu respectarea condiţiilor de legalitate prevăzute de dispoziţiile art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, membrii Consiliului au decis respingerea contestaţiei formulate de S.C. RCS&RDS S.A., ca neîntemeiată, şi menţinerea Deciziei nr. 78/09.02.2012.