Decizia nr. 225 din 16.05.2013

16.05.2013


envoyer l'article par mail title=

privind somarea S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L.
BucureÅŸti, str. Cristian PopiÅŸteanu nr. 2-4, et. 3, biroul nr. 7, sector 1
C.U.I. RO 27759259

pentru postul de televiziune B1 TV

ÃŽntrunit în ÅŸedinţă publică în ziua de 16 mai 2013, Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului a analizat raportele întocmite de DirecÅ£ia Monitorizare, cu privire la emisiunea informativă „Știrile B1” difuzată în ziua de 19.04.2013, ediÈ›iile de la orele 00.45, 07.00, 08.00 È™i 09.00, transmise de postul B1 TV. Postul de televiziune B1 TV aparÅ£ine radiodifuzorului S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L. (licenÅ£a audiovizuală nr. S-TV 26.3/15.06.2000, decizia de autorizare nr. 468.0/30.05.2002 ÅŸi reautorizare nr. 468.0-3/27.09.2011). ÃŽn urma dezbaterilor ce au avut loc după analizarea raportului de monitorizare È™i a vizionării imaginilor, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L. a încălcat prevederile art. 29 alin. (1) lit. a) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare.

Potrivit dispoziÅ£iilor din Legea audiovizualului, comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiÅ£ii :
a) să poată fi uÅŸor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conÅ£inut comercial mascat fiind interzise ;

ÃŽn fapt, în ediÅ£iile din 19.04.2013 a emisiunii informative „Știrile B1” , a fost prezentat un reportaj ce conÈ›inea imagini de la un nou centru SPA deschis în BucureÈ™ti, putându-se vedea majoritatea facilităților puse la dispoziÈ›ia clienÈ›ilor. PreÈ™edintele „Premier Palace Hotel&SPA”, Marian Dumitru, a fost intervievat având pe fundal logo-ul È™i însemnele hotelului.

La începutul È™tirii, prezentatoarea acesteia a descris dotările È™i facilitățile centrului „Premier Palace Hotel&SPA”. ÃŽn cadrul reportajului, a fost difuzat interviul luat directorului acestui centru de relaxare È™i înfrumuseÈ›are, care a prezentat dotările, materialele folosite la amenajarea interioară, clienÈ›ii cărora li se adresează, precum È™i structura centrului È™i tratamentele efectuate în cadrul acestuia. ÃŽn interviul luat unui kinoterapeut din cadrul centrului, acesta a prezentat serviciile oferite clienÈ›ilor È™i efectele benefice ale tratamentelor ce sunt efectuate în cadrul centrului. De asemenea, o clientă intervievată a prezentat laudativ piscina È™i clădirea acestuia, precum È™i calitatea echipamentelor.

Redăm din raportul de monitorizare :
Prezentatoare : Cine caută calmul È™i relaxarea după o zi extrem de agitată, le poate găsi în cel mai mare centru SPA deschis în Capitală. Aici sunt 20 de cabinete de tratament, piscine È™i saune care sunt menite să satisfacă cerinÈ›ele celui mai exigent client. Inclusiv terapiile în cuplu au locul lor special. Tot ce trebuie să faceÈ›i este să vă lăsaÈ›i pe mâinile specialiÈ™tilor Premier Palace SPA din cartierul Ghencea.
Marian Dumitru, preÈ™edinte Premier Palace Hotel&SPA : … mă întrebau ce determină clientul să vină aici, în Ghencea, nu în centru, nu în nordul Capitalei. Și atunci, am gândit un SPA ce nu are nimeni, un SPA care să deservească clienÈ›ii, atât români, cât È™i cei din străinătate. Ne putem adresa tuturor cerinÈ›elor unei clientele È™i de lux, dar È™i de mediu. Tot ce înseamnă SPA este numai È™i numai concepÈ›ie, materiale Italia. El e structurat pe 3 etaje : piscină, jacuzzi, termarium, 6 saloane de saună, saloane de înfrumuseÈ›are, wellness, deci avem douăzeci È™i una de cabinete cu peste 120 de tratamente. De asemeni, ne putem mândri È™i cu partea medicală : avem colonoscopie, avem tratamente cu nămolul de Techirghiol, ceva atractiv pentru turiÈ™tii străini…
Gheorghe Ciubăr, kinetoterapeut : … este camera de storm experience, seamănă foarte mult cu o ploaie caldă de vară, cu aceleaÈ™i sunete ca È™i când te prinde pe câmp o ploaie de vară. Mai avem È™i camera de thalasso, cu săruri din MunÈ›ii Himalaya. Se spune că 20 de minute petrecute acolo, în cameră, echivalează cu un week-end petrecut la mare. Lângă camera thalasso, avem fântâna de gheață. E foarte bine când ieÈ™im dintr-o saună să mergem È™i să încercăm, pur È™i simplu, să dăm cu puÈ›ină apă rece de acolo, din fântână sau cu gheață, pur È™i simplu, creează un efect ce stimulează circulaÈ›ia.
Clientă : Am admirat foarte mult piscina È™i nu numai piscina în sine, dar È™i clădirea toată în care e piscina, foarte frumos, iar varietatea È™i calitatea echipamentelor este, într-adevăr, la superlativ.

Vizionând înregistrarea reportajului difuzat în cadrul celor patru ediÅ£ii informative „Știrile B1”, membrii Consiliului au apreciat că, prin modalitatea de prezentarea a serviciilor, produselor precum È™i a tratamentelor din cadrul centrului SPA situat în BucureÈ™ti, radiodifuzorul a făcut publicitate mascată în favoarea acestuia.

Consiliul consideră că promovarea acestui centru de relaxare și înfrumusețare în mod repetat, în cadrul a patru ediții informative, s-a făcut în scop publicitar nedeclarat, fapt ce poate induce în eroare publicul cu privire la natura acestei comunicări comerciale audiovizuale.

Legea audiovizualului definește la art. 1, alin. (1), pct. 16 comunicarea audiovizuală cu conținut comercial mascat ca fiind reprezentarea prin cuvinte sau imagini a bunurilor, serviciilor, numelui, mărcii ori activităţilor unui producător de bunuri sau furnizor de servicii în cadrul programelor, în cazul în care o astfel de reprezentare este destinată de către furnizorul de servicii media audiovizuale unor scopuri publicitare nedeclarate şi poate induce în eroare publicul cu privire la natura sa.

Potrivit dispoziţiilor art. 29 alin. (1) lit. a) din Legea audiovizualului, comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să poată fi uşor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conţinut comercial mascat fiind interzise.

Faţă de aceste considerente, ţinând cont de criteriile de individualizare prevăzute la art. 90 alin. (4) din Legea audiovizualului, membrii Consiliului au propus şi au votat sancţionarea radiodifuzorului cu somaţie publică.

În temeiul dispoziţiilor art. 90 alin. (1) lit. g) şi alin. (3) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor art. 15 din aceeaşi lege,

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea

DECIZIE :

Art. 1 : Radiodifuzorul S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L., titular al licenÅ£ei audiovizuale nr. S-TV 26.3/15.06.2000, al deciziei de autorizare nr. 468.0/30.05.2002 ÅŸi reautorizuare nr. 468.0-3/27.09.2011 pentru postul de televiziune B1 TV, se sancÅ£ionează cu somaÅ£ie publică pentru încălcarea dispoziÅ£iilor art. 29 alin. (1) lit. a) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare.

Art. 2. În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, prezenta decizie poate fi atacată direct la secţia de contencios administrativ a curţii de apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile de la comunicare.

Art. 3. Potrivit dispoziÅ£iilor art. 93^1 alin. (1) ÅŸi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 333/2009, radiodifuzorul are obligaÅ£ia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor ÅŸi vizual, de cel puÅ£in 3 ori, în intervalul orar 18.00 - 22.00, din care o dată în principala ediÈ›ie de È™tiri, următorul text :

„Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului a sancÅ£ionat postul B1 TV cu somaÅ£ie publică pentru încălcarea prevederilor art. 29 din Legea audiovizualului, întrucât în cadrul unor ediÈ›ii ale emisiunii informative „Știrile B1” difuzate în data de 19 aprilie 2013, a fost făcută publicitate mascată unui centru SPA din BucureÈ™ti, fapt interzis de dispoziÈ›iile invocate.”

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.