Decizia nr. 335 din 10.05.2011

10.05.2011


envoyer l'article par mail title=

privind amendarea cu 18.000 lei a S.C. ANTENA 3 S.A.,
pentru postul ANTENA 3-NEWS & CURRENT AFFAIRS

S.C. ANTENA 3 S.A. C.U.I. R15971591
Şos. Bucureşti-Ploieşti nr. 25-27, sector 1, Bucureşti

pentru postul ANTENA 3-NEWS & CURRENT AFFAIRS

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 10 mai 2011, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele întocmite de Direcţia Monitorizare cu privire la respectarea duratei orare de difuzare a publicităţii în cadrul serviciilor de programe, transmise în perioadele 01-28.02.2011, respectiv 01-31.03.2011, de postul ANTENA 3.

Postul de televiziune ANTENA 3 - NEWS & CURRENT AFFAIRS aparţine radiodifuzorului S.C. ANTENA 3 S.A. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 76.2/16.12.2003 şi decizia de autorizare nr. 882.0-1/24.06.2005).

În urma analizării raportului de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. ANTENA 3 S.A. a încălcat prevederile art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit dispoziţiilor invocate, proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute.

Astfel cum rezultă din raportul de monitorizare, duratele orare ale publicităţii televizate nu conţin duratele mesajelor de avertizare şi ale copertelor de separare, duratele anunţurilor de sponsorizare, duratele secvenţelor de autopublicitate promoţională şi duratele anunţurilor care nu constituie comunicare comercială.

În fapt, în urma monitorizării serviciului de programe difuzat de postul ANTENA 3 în luna februarie 2011, s-a constatat că în intervalul orar 18.00-23.00, durata publicităţii difuzate în cadrul unei ore date a fost, după cum urmează :

Antena 3 - Total publicitate publicitate : grupaje + crawl

PDF - 113.1 ko
Tabel

Faţă de datele menţionate în tabelul prezentat, rezultă că timpul de publicitate difuzat de postul ANTENA 3 peste durata maximă legală, în perioada 01-28 februarie 2011, în cadrul grupajelor de publicitate, precum şi pe crawl, a variat între minimum 16 secunde şi maximum 29 de secunde.

Astfel, durata totală a depăşirilor în aceeaşi perioadă a fost de 64 secunde, depăşirea medie a fost de 21,3 secunde, iar numărul depăşirilor a fost de 3.

De asemenea, Consiliul a analizat şi raportul de monitorizare întocmit de direcţia de specialitate pentru luna martie 2011 (intervalul orar 18.00-23.00) şi a constatat că durata publicităţii difuzate într-un interval de o oră de postul ANTENA 3 a fost, după cum urmează :

01.31.03.2011 - Antena 3 - Total publicitate publicitate : grupaje + crawl

PDF - 116.3 ko
Tabel

Faţă de datele menţionate în tabelul prezentat, rezultă că timpul de publicitate difuzat de postul ANTENA 3 peste durata maximă legală, în perioada 01-31 martie 2011, în cadrul grupajelor de publicitate, precum şi pe crawl, a variat între minimum o secundă şi maximum 315 secunde.

Astfel, durata totală a depăşirilor, în aceeaşi perioadă, a fost de 34 minute şi 42 secunde, depăşirea medie a fost de 1 minut şi 44,1 secunde, iar numărul depăşirilor a fost de 20.

Analizând rapoartele de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că, pe parcursul lunilor februarie şi martie 2011, radiodifuzorul a difuzat publicitate cu încălcarea dispoziţiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului.

Or, normele din domeniul audiovizualului, cu privire la regimul difuzării publicităţii, prevăd la art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului că proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20 %, respectiv 12 minute (720 de secunde).

Faţă de aceste aspecte, având în vedere depăşirea timpului legal destinat publicităţii (respectiv 12 minute într-o oră dată), precum şi faptul că, anterior, radiodifuzorul a mai fost sancţionat pentru încălcarea normelor referitoare la publicitate, membrii Consiliului au propus amendarea radiodifuzorului S.C. ANTENA 3 S.A. cu suma de 18.000 lei.

Supusă la vot, propunerea de amendare a radiodifuzorului a fost adoptată în condiţiile şi cu respectarea dispoziţiilor art. 15 din Legea audiovizualului, cu modificările şi completările ulterioare. În temeiul dispoziţiilor art. 90 alin. (1) lit. g) şi alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea

DECIZIE :

Articol unic : Radiodifuzorul S.C. ANTENA 3 S.A. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 76.2/16.12.2003 şi decizia de autorizare nr. 882.0-1/24.06.2005 pentru postul de televiziune ANTENA 3 - NEWS & CURRENT AFFAIRS) se sancţionează cu amendă în cuantum de 18.000 lei pentru încălcarea prevederilor 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.


Către,

S.C. ANTENA 3 S.A. C.U.I. R15971591
Şos. Bucureşti-Ploieşti nr. 25-27, sector 1, Bucureşti

pentru postul ANTENA 3-NEWS & CURRENT AFFAIRS

Vă înaintăm, alăturat, Decizia C.N.A. nr. 335/10.05.2011 privind amendarea cu suma de 18.000 lei a radiodifuzorului S.C. ANTENA 3 S.A. pentru postul ANTENA 3-NEWS & CURRENT AFFAIRS şi vă atenţionăm că, potrivit dispoziţiilor art. 93^1 alin. (1) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 333/2009, aveţi obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, următorul text :

„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune ANTENA 3 cu amendă de 18.000 lei pentru încălcarea dispoziţiilor legale referitoare la durata orară de difuzare a publicităţii, întrucât în lunile februarie şi martie 2011, durata publicităţii difuzate în intervalul orar 18.00-23.00 a depăşit timpul permis acesteia în cadrul unei ore date, fapt ce contravine prevederilor din legislaţia audiovizuală.

Potrivit art. 35 din Legea audiovizualului, durata publicităţii pe parcursul unei ore date nu poate depăşi 12 minute."

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.